• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
2

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز: نگاه من يك نگاه فراقومیتی و فراجناحی است.

  • کد خبر : 4374
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۵

میزان برخورداری مردم از خدمات سلامت در استان یکنواخت نیست، در برخی نقاط ما با بیماری هایی مواجه هستیم که ناشی از آب آشامیدنی ناسالم و بیماری های عفونی مانند سل است در حالی که در برخی نقاط دیگر از اهواز با بیماری های مرتبط با ثروت مواجه هستیم. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مراسم معارفه […]

میزان برخورداری مردم از خدمات سلامت در استان یکنواخت نیست، در برخی نقاط ما با بیماری هایی مواجه هستیم که ناشی از آب آشامیدنی ناسالم و بیماری های عفونی مانند سل است در حالی که در برخی نقاط دیگر از اهواز با بیماری های مرتبط با ثروت مواجه هستیم.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مراسم معارفه دكتر اسماعيل ايدني به عنوان رييس جديد دانشگاه علوم پزشكي اهواز با حضور دکتر امامی رضوی قائم مقام وزیر بهداشت، حضرت آیت اله حیدری نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، حجت الاسلام شفیعی مسول نهاد نماندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهای استان، تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از جمله دكتر اسماعيل جليلي نماينده مردم مسجدسليمان، هفتكل، لالي و انديكا و معاونین و مدیران دانشگاه در محل تالار شهدای دانشگاه برگزار شد.به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دکتر اسماعیل ایدنی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اين مراسم در سخناني گفت:

ما در دانشگاه 4 ماموریت مهم را دنبال خواهیم کرد، اول تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه تحت پوشش است.دوم تربیت نیروهای متخصص، متعهد، کارآمد و متناسب با نیاز و شرایط جامعه، سوم نهادینه کردن پژوهش و تولید علم و تبدیل فرآورده های پژوهشی به فرآورده های تجاری در جهت افزایش ثروت جامعه و بالاخره حفظ و مراقبت از منابع انسانی، فیزیکی وسایر منابعی که در حوزه های بهداشت و درمان وجود دارد.

وی افزود: امروزه ما شاهد آلودگی هوا و آلاینده هایی هستیم که طی چند سال اخیر در سطح استان رخ داده و به عنوان یک معضل و چالش پیش روی ما قرار دارد که منجر به تغییر بار بیماری ها در استان شده است بطوری که طی هفته های اخیر و با بوجود آمدن 2 اپیدمی اخیر در استان بیش از 20 هزار بیمار به مراکز درمانی مراجعه داشته اند که این موضوع یکی از مهمترین اولویت ها و ماموریت ها حال حاضر می باشد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان رييس شوراي عالي نظام پزشكي كشور با بیان این مطلب که ما به عنوان دانشگاه و متولی ارائه خدمات سلامت در استان باید فعالیت بیشتری داشته باشیم افزود:  تولیت و اصلاح سیاست گذاری های عوامل موثر بر سلامت استان به دانشگاه علوم پزشکی بر میگردد.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان ساخت: متاسفانه نگاه مدیریتی که تاکنون در استان وجود داشته نگاه سلامت محور نبوده بلکه نگاه آنها به توسعه فقط تولید ثروت بوده است در حالی که توسعه پایدار توسعه ای است که مبتنی بر سلامت افراد جامعه باشد زیرا انسان سالم محور توسعه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: دانشگاه به عنوان متولی سلامت جامعه باید روی تمام نهادهایی که به انواع مختلف می توانند به سلامت جامعه آسیب وارد نمایند اعمال نظر داشته و در سیاست های کلی سلامت جامعه تغییر ایجاد کند.

وي با اشاره به بحث عدالت در سلامت به عنوان یک چالش پیش رو در مدیریت استان گفت: میزان برخورداری مردم از خدمات سلامت در استان یکنواخت نیست، در برخی نقاط ما با بیماری هایی مواجه هستیم که ناشی از آب آشامیدنی ناسالم و بیماری های عفونی مانند سل است در حالی که در برخی نقاط دیگر از اهواز با بیماری های مرتبط با ثروت مواجه هستیم.

ايشان افزودند: شاخص های بهداشتی استان تقریباً در میانه کشور قرار دارد که این عوامل باید اصلاح شوند و باید عدالت در سلامت در استان محقق شود و به عنوان یک هدف نهایی مد نظر مدیران قرار داشته باشد.

ایدنی در پایان گفت: اطمینان خاطر میدهم که ملاک من برای همکاری با نیروهای ستادی شایسته سالاری، متعهد بودن نگاه فراقومیتی وفراجناحی است. تمام نیروهایی که در این مجموعه کار میکنند در کادر نظام هستند و همه حق دارند در مدیریت کلان دانشگاه حضورفعال داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=4374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. ضمن تبریک به دکتر ایدنی وموفقیت برای ایشان.اقای دکتر عزیز :لطفا قبل از هر کاری وضعیت کنونی بهداشت ودرمان وامکانات استان را بررسی بعد با مقایسه ان گزارش با حداقل استانداردها. به عمق فاجعه محرومیت این استان بخصوص شهرهای مسجد سلیمان . لالی . اندیکا . هفتگل…پی خواهی برد.یاحق

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.