• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

ساختار سازمانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در انتظار ارتقاء

  • کد خبر : 4371
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴

 باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با حضور کارشناسان مهندسی ساختار وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران ، مشکلات و چالش های سازمانی در خصوص ارتقاء ساختار نیروی انسانی و سازمانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بررسی شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری […]

 باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با حضور کارشناسان مهندسی ساختار وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران ، مشکلات و چالش های سازمانی در خصوص ارتقاء ساختار نیروی انسانی و سازمانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بررسی شد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، گروه کارشناسان مهندسی ساختار وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران طی سه روز حضور در این منطقه با حضور در واحدهای عملیاتی و ستادی این شرکت ضمن دیدار و گفتگو با کارکنان از نزدیک با مشکلات و صعوبت کار آنها خصوصاً در شرایط دشوار آب و هوایی آشنا شدند.

در جلسه جمع بندی این بازدید که در سالن کنفرانس اداره مرکزی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد مدیرعامل این شرکت ضمن بیان تاریخچه اکتشاف و تولید نفت و گاز در این منطقه به بیان توضیحاتی در خصوص فرآیند تولید و همچنین چالش های پیش رو پرداخت.

مهندس ابراهیم پیرامون با اشاره به گستردگی حوزه عملیاتی و جغرافیایی این شرکت گفت : قرار داشتن حوزه ی عملیاتی در مناطق کوهستانی و صعب العبور و همچنین وجود مخازن بزرگ سدهای دز ، گتوند و بالارود موجب حساسیت اداره خطوط لوله و بازرسی فنی بمنظور پاسداشت وحفاظت از محیط زیست   شده است.

وی همچنین با اشاره به عمر متوسط ۶۰ سال منازل سازمانی این شرکت گفت : فرسوده بودن و قدمت بالای منازل سازمانی موجب تحمیل هزینه های گزاف برای نگهداشت این املاک شده که باتوجه به اینکه اغلب آنها مناسب سکونت نیست موجب بروز مشکلاتی برای تأمین مسکن کارکنان شده است.

این مقام مسئول در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نبود سمت و شغل مناسب را بدلیل ارتقای سطح تحصیلات دانشگاهی کارکنان از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و گفت : عدم امکان تصدی سمت های بالاتر و برابری پایه سمت شخصی  سازمانی در سمت های حساس برای مدت طولانی موجب   بی انگیزگی نیروها و افزایش درخواست انتقال به مناطق دیگر شده است.

مهندس پیرامون محرومیت شدید منطقه و نبود امکانات مناسب رفاهی را از دیگر مشکلات و چالش های نگهداشت نیرو دراین شرکت عنوان کرد و گفت : در حالیکه کارکنان شرکتهای فرعی دیگر در سایر شهرها از امکانات رفاهی وخدمات شهری مناسب بهره می برند نبود امکانات در این شهر و وابستگی خدمات شهری به صنعت نفت موجب شده پرسنل صنعت نفت و خانواده های آنان از امکانات شهری مناسبی برخوردار نباشند و سیل تقاضاهای کارکنان برای انتقال به سمت مدیریت سرازیر شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان وجود چاههای تولید گازترش مخزن ژوراسیک و وجوددرصد بالای گاز هیدروژن سولفوره و دی اکسید کربن در گاز تولیدی از این مخزن منحصر بفرد به همراه شرایط دشوار و پیچیده ی نفت از میادین و مخازن متعدد این شرکت را از دیگر چالش هایی که موجب کاهش انگیزه نیروی انسانی و شرایط دشوار نگهداشت نیروی انسانی بعنوان سرمایه ی اصلی سازمان شده است برشمرد.

وی در خاتمه سخنان خویش با استناد به موارد ذکر شده نگهداشت نیروی انسانی در این شرکت بدلیل وجود چالش های متعدد و نبود سمت ها ورتبه هابا سطح سازمانی مناسب امری را دشوار و طاقت فرسا قلمداد کرد و از هیأت کارشناسان تشکیلات و روشهای وزارت نفت و مهندسی ساختار شرکت ملی نفت درخواست کرد به این منطقه با نگاه  ویژه ای نگریسته و با پیش بینی سمت های مناسب و ارتقاء ساختار موجود موجبات خلق انگیزه ماندن و خدمت را در میان نیروی انسانی این شرکت فراهم آورند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=4371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. با سلام و تشکر از مهندس پیرامون. بله اکثر کسانی که خالصانه دارند کار میکنند . دنبال انتقالی هستند.چرا؟ چون هر ریسی را که میخواهند انتخاب کنند. اول دنبال نفرات خارج از شرکت مسجدسلیمان میگردند. بعد دنبال نفرات درون خود شرکت. مورد دیگر اینکه امکان پیشرفت نیست. مورد سوم اینکه کسانی که با وجود کمترین امکانات بیش از دیگران دارند زحمت میکشند. نسبت به کسانی که کار نمیکنند. بیشتر در معرض انتقاد چه از درون شرکت چه از بیرون شرکت قرار دارند. چرا؟ چون بیکاران و حاشیه سازان این شهر اعتقاد دارند که امکان داره جایشان لرزان شود.تو این شهر باید جزء باند باشی و به عقایدشان هرچند خلاف احترام بذاری تا پیشرفت کنی. اگرعادل باشی. عملکرد بسیار مثبتی داشته باشی. امکان نداره تو این شهر مسولیتی بهت بدهند. بله تو این شهر لیاقت افراد نیست که آنها را به مسولیت میرساند. بلکه ارتباطات و سفارشات است که نتیجه میدهد. و نتیجه آن 100 سال عقب ماندگی این شهر است.

  2. lمهندس ممنون. شما ادم شریفی هستید و بدور ازهیاهو و سوء استفاده برخلاف مدیران قبلی داری کار میکنی. ولی کو ادم قدرشناس . بیشتر مسولین دنبال تخریب شما هستند. چون باج بشون نمیدی . اینا فقط با سوء استفاده از شعار بومی گرایی قصد دارند وابستگان خودشون نه ادم توانمد. سر کار بیاد تا به تاخت و تازشون ادامه بدهند. هر چه کار هم بکنی انگار نه انگار. کاش یکی دیگه بود حالا به به و چه چهشون تا سریا هم رفته بود. مهندس اطرافیاتون که دارند تو روتون میخندند مواظبشان باش….

  3. با سلام،فكر ميكنم كه خبرهاى مهمتري در شركت نفت وجود دارد كه بايد به مردم گفته شود خبرهاى داخلى نظير اين را وقتى كه به نتيجه رسيد اعلام كنند بهتر است،به روابط عمومى نفت پيشنهاد ميكنم اخباري نظير كارهاى عام المنفعه نفت، پروژه هاى در حال اجرا و اتمام،توفيقات در توليد،بهره ورى،موفقيتهاى چشمگير كاركنان و سازمانها،كارخانجات جديد در حال احداث،بيمارستان جديد نفت،موزه نفت، استخر ها و پيگيريها و خيلى چيزهاى ديگر را اطلاع رسانى كند و جايگاه واقعى شركت نفت را به مردم نشان دهد و در جامعه اميد ايجاد كند

  4. با سلام من از ايل بزرگ کرايي هستم از شهرستان بهبهان و آقاي مهندس پيرامون را بواسطه اينکه ايشان نيز از اين ايل بزرگ و باستاني هستند ميشناسم ايشان انساني بسيار شريف ومتعهد ودلسوز و بااصالتي هستند از خداوند براي ايشان سلامتي و موفقيت هر چه بيشتر را خواستارم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.