• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
0

مراسم گرامی داشت چهل و یکمین سالگرد شهادت سید اسفندیار موسوی برگزار شد

  • کد خبر : 43340
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- به همت پایگاه مقاومت قدس مراسم گرمیداشت شهادت سید اسفندیار موسوی از شهدای انقلاب اسلامی شهرستان مسجدسلیمان برگزار گردید. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان  این مراسم همزمان با شب شهادت این شهید والامقام در محل مسجد امام حسین(ع) منطقه کوی شهید سید اسفندیار موسوی و به میزبانی پایگاه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- به همت پایگاه مقاومت قدس مراسم گرمیداشت شهادت سید اسفندیار موسوی از شهدای انقلاب اسلامی شهرستان مسجدسلیمان برگزار گردید. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان  این مراسم همزمان با شب شهادت این شهید والامقام در محل مسجد امام حسین(ع) منطقه کوی شهید سید اسفندیار موسوی و به میزبانی پایگاه مقاومت قدس برگزار گردید.

در این مراسم حاج محمد علی بهرامی از فرماندهان اسبق پایگاه قدس به روایت زندگی نامه شهید و نحوه شهادت این شهید پرداخت. وی با اشاره به حوادث اوایل انقلاب در شهرستان مسجدسلیمان،جوانان فهیم ودلداده ی به ولایت را عامل مهمی در به ثمر نشستن اهداف انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: جوانان مسجدسلیمان پا به پای روحانیت و گوش به فرمان مرجعیت شجاعانه در مقابل عوامل سر تا پا مسلح رژیم شاهنشاهی ایستادند و نتیجه این ایستادگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود که در این راه مقدس برخی از جوانان به واسطه لیاقت وشایستگی ویژه شهد شهادت نوشیدند و نام شان برای همیشه در تاریخ پر فراز ونشیب مسجدسلیمان ثبت و ضبط گردید.

در ادامه این مراسم رزمنده و جانباز مدافع حرم اله مراد اندیکایی در ارتباط با خصوصیات و خاطرات این شهید به بیان فضایل ایشان پرداختند. وی  همچنین حضور پرشور مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش را نتیجه نظر خداوند به این شهدای برزگوار دانست و به مقام شامخ این شهدا و همه شهدای اسلامی درود فرستاد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان شهید سید اسفندیار موسوی فرزند سید حسین در سال ۱۳۳۹ در منطقه سرکوره ها چشم بر جهان گشود. وی در مسجدسلیمان به رشد و بالندگی رسید و در زمانی که دوستانش در دوره راهنمایی مشغول به تحصیل بودند او مجبور شد برای تامین معاش خانواده درس را رها و به کار بپردازد. با شروع انقلاب اسلامی سید اسفندیار موسوی پا به پای بچه های محله ی خود(سرکوره ها) هر روز در خیابان برای تظاهرات حاضر می شد. و سرانجام در ۲۵ دی ماه ۱۳۵۷ در ورودی منطقه سرکوره ها جهت مبارزه با اهریمنان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و روح بلند پروازش زمین خاکی را به سوی ملکوت اعلی، ترک کرد‌. پیکر مطهرش با حضور جمع زیادی از مردم شهید پرور مسجدسلیمان در گوشه ای از قبرستان نفتون به خاک سپرده شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=43340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.