• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
0

تشریح برنامه های دهه وقف
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مسجدسلیمان:به لطف خداوند مقوله وقف در حال نهادینه شدن می باشد

  • کد خبر : 42247
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- در آستانه ۲۸سفر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شهادت هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) و همزمان با سراسر کشور برنامه‌ های دهه وقف در سطح شهرستان سلیمان، لالی و اندیکا آغاز گردید. رشیدی رئیس اداره اوقاف شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- در آستانه ۲۸سفر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شهادت هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) و همزمان با سراسر کشور برنامه‌ های دهه وقف در سطح شهرستان سلیمان، لالی و اندیکا آغاز گردید.

رشیدی رئیس اداره اوقاف شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به تشریح برنامه های این دهه پرداخت و گفت: دهه وقف امسال، همچون سنوات قبل با رویکرد ترویج سنت حسنه وقف در میان آحاد جامعه و انعکاس برنامه های در نظر گرفته شده برای هر چه بیشتر باشکوه برگزار نمودن این برنامه ها در سطح شهرستان برگزار می شود.

وی ادامه داد: به لطف خداوند مقوله وقف در حال نهادینه شدن می باشد که امیدوارم هر چه سریع تر شاهد شکوفایی و به بار نشستن زحمات همکاران مجموعه اوقاف در سطح استان باشیم. رشیدی در ادامه  به تشریح برنامه های دهه وقف پرداخت و گفت: در اولین روز دهه وقف در تاریخ ۴/۸/۹۸ با حضور تعدادی از مسولین شهرستان و امام جمعه موقت شهرستان حجت السلام سجادمنش زنگ وقف در مدرسه قرآنی دکتر شریعتی در منطقه چهاربیشه به صدا در آمد و همزمان با این برنامه نشست تخصصی وقف با مربیان و معلمان همان مدرسه نیز برگزار گردید.

رئیس اداره اوقاف دیدار با واقفین خیر اندیش و خانواده های معظم شاهد، حضور اصحاب واقف در مراسم سالروز شهادت امام رضا (ع)، برگزاری مسابقات ورزشی جام دهه وقف، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای شهرستان، برپایی نمایشگاه وقف، برگزاری مسابقات فرهنگی دهه وقف، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، دیدار با مسولین شهرستان، برگزاری همایش یاوران وقف وقف، تجلیل از خیرین نیکو کار و افتتاح موقوفه قرآنی در سطح شهرستان لالی و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی را از دیگر برنامه های این دهه خواند. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از همه همتباران بختیاری استدعا دارم با مطالعه احکام وقف و بیان مسائل شرعی آن و با نگرش عمیق به مقوله وقف دست به دست هم داده با ایجاد وقف های منفعتی در سطح شهرستان جهت رفع نیازهای روز مردم و همشهریان نیازمند خود گام برداریم. و این مهم میسر نمی شود مگر با توجه به بحث وقف و نذر و جلوگیری از برگزاری مراسمات سنگین فاتحه خونی که باعث  اسراف می شود.

رشیدی در پایان سخنان خود گفت: از همه کسانی که در راه احیاء موقوفات، عمران و آبادی بقاع متبرکه یاری گر اداره اوقاف و امور خیریه هستند تقدیر و تشکر می کنم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=42247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با سلام
    چرا ریاست اداره اوقاف و همفکران و همکاران او در شهرستان و اداره کل ایشان در استان درباره تضییع حق انتفاع کتابخانه روستای هفت شهید که مبتنی بر قرارداد رسمی میان دبیر کل نهاد کتابخانه های کشور و اداره متبوع ایشان است، پاسخ و توضیح قانع کننده نداده است. چرا در صدد جبران خسارت ناشی از لغو یکسویه قرارداد حق انتفاع نیستند؟ بیش از ۴ سال است که اداره اوقاف مسجدسلیمان حق استفاده از کتابخانه را از مردم روستای هفت شهید پایمال کرده است که هر کسی اندک اطلاعی از مسائل حقوقی و شرعی داشته باشد، خواهد دانست که عملکرد اداره اوقاف مسجدسلیمان خلاف مقررات جاری کشور و در تضاد با اصول شرعی و فتاوای مراجع است. آقای رشیدی و مدیر کل ایشان در استان باید پاسخگوی این عملکرد خلاق شرع و قانون باشند. آیا همین قرآن که برادرانمان در صدد افتتاح موقوفات مرتبط با آن هستند، نفرموده است: «اوفوا بالعقود؛ به پیمان ها وفادار باشید» (مائده: ۱)؟!!! آیا قرآن نفرموده است: «و الموفون بعهدهم اذا عاهدوا؛ مؤمنان کسانی هستند که به عهد خود وفا می‌کنند» (بقره: ۱۷۷)، آیا نفرموده است: «و الذین هم لاماناتهم و عهدهم راعون؛ آنان که ادای امانت و وفای به عهد را مراعات می‌کنند» (مومنون: ۸) و آیا در آیات ۷۶ و ۷۷ سوره آل عمران، ۵۵ و ۵۶ از سوره انفال، آیه ۳۴ سوره إسراء درباره نقض عهد مذمّت نفرموده است؟!!!
    آیا برادرمان که همتباران بختیاری خویش را به مطالعه احکام وقف و مسائل شرعی با آن دعوت نموده است، خود فقط یک بار این کار را انجام داده است؟ آیا می داند که حق انتفاع مرتبه ضعیفی از مالکیت بوده و هیچ کس حتی مالک اصلی پس از انعقاد قرارداد حق انتفاع حق تجاوز به محدوده حق انتفاع را ندارد؟ در غیر این صورت ضامن است و باید جبران خسارت کند؟ متن صریح فتوای فقها در این زمینه موجود هست. برادر عزیز ما آیا قانون مدنی که مبتنی بر فقه اسلامی تدوین یافته است را مطالعه فرموده است؟ مگر در این قانون حق انتفاع تعریف نشده است؟! (ماده ۴۰) و مگر در ماده ۵۱ قانون مذکور جز دو مورد (انقضای مدت و تلف موضوع انتفاع) برای زوال حق انتفاع به موردی دیگر اشاره شده است؟
    ما که این ها را می دانستیم و مطالعه هم کردیم و به سمع جنابعالی و همکاران در اداره کل اوقاف استان نیز رسانیدیم و جلسات متعدد هم برقرار کردیم و … اما یک پرسش: چرا و باز هم چرا بر رفتار غیر قانونی و غیر شرعی اصرار دارید؟!!! اگر هزاران موقوفه قرآنی ایجاد کنیم و به قرآن عمل نکنیم، آب در هاون کوبیده ایم. امام صادق فرموده است: «کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم؛ به وسیله غیر زبان هایتان مردم را دعوت کنید (دعوت عملی و کرداری)» (اصول کافی، ج۲، ص ۷۸)… «کارنامه‌ هر انسانى را در گردنش بسته‌ایم و روز قیامت براى او نوشته‌اى بیرون آوریم که آن را در برابر خود گشوده مى‌بیند» (إسراء: ۱۳).

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.