• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11717اخبار امروز : 1
2

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مسجدسلیمان خبر داد:
۶۴ اثر تاریخی مسجدسلیمان جهت ثبت ملی منتظر تشکیل کمیسیون در تاریخ ۲۸ آبان /باشگاه کاوه، باشگاه مرکزی، قبرستان خارجی ها، خانه پیشاهنگی، درمانگاه نفتون، پل معلق دک دکو سینا، پل مالکریم، پل بتوند،دبیرستان سینا و…. در آستانه ثبت ملی

  • کد خبر : 42203
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مسجدسلیمان از تشکیل شورای ثبت آثار در تاریخ ۲۸ آبان در شهرستان ماهشهر و ارائه ۶۴ اثر از مسجدسلیمان جهت طرح و تصویب در این کمیسیون خبر داد. رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان با […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مسجدسلیمان از تشکیل شورای ثبت آثار در تاریخ ۲۸ آبان در شهرستان ماهشهر و ارائه ۶۴ اثر از مسجدسلیمان جهت طرح و تصویب در این کمیسیون خبر داد. رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان با اعلام این خبر گفت:

ثبت یک اثر پروسه پیچیده ای دارد و ممکن است بسیار زمانبر باشد به همین دلیل برای اولین بار وزارت میراث فرهنگی وگردشگری تصمیم گرفت برای تسریع در ثبت آثار ملی کمیسیون تصویب آثار ارائه شده را در شهرستان ماهشهر برگزار و پرونده های ارئه شده را مورد بررسی قرار دهد. وی با بیان این که دلایل مشخصی برای ثبت یک اثر در فهرست آثار ملی وجود دارد ادامه داد: برای ثبت یک اثر آن اثر باید نشان دهنده مقطعی از تاریخ ملی یا بین المللی با بار غنی فرهنگی و تاریخی باشد و یا در ارتباط با شخصیت های برجسته تاریخ کشور و یا نشانگر گوشه‌ای از زندگی، فعالیت یا آثار آنان باشد. همچنین اثر در سطح ملی یا بین المللی حاوی اطلاعات جامعی از تاریخ و معارف انسانی، فرهنگ و تمدن بشری تاریخ علوم و فنون هنرها باشد و یا نقش تعیین کننده ایی را در این زمینه ایفا کند و همچنین اثر نزد عامه مردم و عرف مورد احترام یا توجه خاص باشد.

حسنوند ادامه داد: از جمله آثاری که در این تاریخ مورد بررسی خواهد گرفت و بسیار امیدواریم به ثبت ملی برسند می توان به باشگاه ورزشی کاوه به عنوان قدیمی ترین باشگاه ایران با قدمتی بالای ۹۰ سال، باشگاه مرکزی، قبرستان خارجی ها، بنگله شماره۱، ساختمان دادگاه انقلاب، بنگله مستوفی، خانه پیشاهنگی، بنگله دکتر نهاوندی، درمانگاه نفتون، پل معلق دک دکو سینا، پل مالکریم، پل بتوند، ایستگاه اتوبوس بازار چشمه علی، دبیرستان سینا و…. اشاره کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری مسجدسلیمان در پایان سخنان خود اظهار کرد: ثبت آثار ملی نیاز به منابع مالی دارد که امیدواریم شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، فرمانداری و دیگر نهادهای شهرستان جهت اعتلاء و حفظ میراث تاریخی و فرهنگی این شهرستان در تامین این منابع اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان را یاری نمایند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=42203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.