• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

محمد تقي زاده گزينه احتمالي مدير كلي آموزش و پرورش خوزستان: آموزش و پرورش باید اولویت اول یک کشور باشد

  • کد خبر : 4191
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶

محمد تقی زاده متولد سال 1345 و فوق لیسانس در رشته تاریخ است. وی در سال 1369 به استخدام آموزش و پرورش شهرستان شوشتر درآمد و سپس در سال 1371 مسئولیت بازرسی و ارزشیابی آن شهرستان به وی سپرده شد. او در سال 1377 به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شوشتر منصوب و […]

محمد تقی زاده متولد سال 1345 و فوق لیسانس در رشته تاریخ است. وی در سال 1369 به استخدام آموزش و پرورش شهرستان شوشتر درآمد و سپس در سال 1371 مسئولیت بازرسی و ارزشیابی آن شهرستان به وی سپرده شد. او در سال 1377 به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شوشتر منصوب و حدود سه سال نیز در این مسئولیت انجام وظیفه نمود. در این مدت نیز به خاطر انجام فعالیت های علمی و اجرایی به عنوان رئیس نمونه استان خوزستان معرفی گردید.

تقی زاده در سال 1379 به عنوان معاون آموزش عمومی اداره کل استان منصوب و حدود شش سال نیز در این مسئولیت انجام وظیفه نمود. وي مدرس دانشگاه نیز بوده و فعالیت های علمی متعددی در زمینه بررسی تاریخ و جامعه شناسی اقوام انجام داده است که برخی کتب وی از جمله تاریخ شوشتر و تاریخ اهواز به عنوان کتب برتر و نمونه استان معرفی شده اند.

ايشان همچنین تحقیقات مفصلی در خصوص مسائل آموزشی ایران انجام داده و معتقد است یکی از آسیب های جدی در آموزش و پرورش کشور ما ضعف مهارت های اجتماعی و فرهنگی است و بسیاری از ناهنجاری های فعلی ناشی از عدم آشنایی جامعه دانش آموزی با مبانی دینی و ملی جامعه خویش است.

او معتقد است امروزه در دنیا بزرگ ترین و عاقلانه ترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری بر روی توسعه منابع انسانی است و محل تربیت و توسعه این منابع آموزش و پرورش است زیرا آموزش و پرورش ریلی است که هویت دینی و ملی و تاریخ و تمدن یک جامعه را به نسل های آینده منتقل می کند.

تقی زاده می گوید: آموزش و پرورش باید اولویت اول یک کشور باشد در غیر این صورت، هیچ نقشی در تولید علم و فرهنگ جهانی نخواهیم داشت. او معتقد است اگر بزرگ ترین کارها در جامعه و در آموزش و پرورش انجام شود ولی در جهت حفظ و نگهداشت معلم گام های اساسی برداشته نشود هرگز در معادلات علمی بین المللی سهمی نخواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=4191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 9
  1. تقي زاده ز گويل خومونه انشالله هميشه موفق بو

  2. آقاي تقي زاده از مديران توانمندي ست كه هر جايي بوده منشا خير و خدمات بوده است. انشالله هميشه موفق و سربلند باشد.

  3. استاد محمد تقی-زاده به حق یکی از چهره¬های شاخص تعلیم و تربیت نه¬تنها درسطح استان بلکه درسطح کشور است که به علت نبود شرایط و عدم استفاده از توانمندی¬های ایشان در جهت پیشبرد اهداف عالی آموزش و پرورش کشور و به تبع آن شکوفا شدن استعدادهای بالقوه فرزندان ایران زمین محجور مانده است.درادامه باید گفت حاج محمد تقی زاده از خانواده معظم شهدا و همچنین خود از رزمندگان 8سال دفاع مقدس بوده است.
    در پایان لازم به یاد¬آوری است که حاج محمد ¬تقی¬زاده در تمام مسئولیت¬های خود حامی و پشتیبان فرهنگیان بوده و در پی حل مشکلات و معضلات آن¬ها بوده است

  4. آرزوی موفقیت داریم برای ایشان
    امیدواریم فکری به حال مدارس روستایی مسجدسلیمان بکنند

  5. انشاء الله که هرچه تقدیر است محقق گردد

  6. امیدوارم. اگه انتخاب شد مدیر لایقی برا مسجدسلیمان انتصاب کنه تا یه فکری به حال مناطق محروم خصوصا گلگیر بشه. تا از اولین امکانات آموزشی محروم نباشه و مشکلو حل کنه از سایت درخواست دارم در صورت امکان مشکل مدارس گلگیر را به اطلاع ایشون برسونه. یادش به خیر قدیما چقدر خوب بود معلمها در چادر زندگی میکردند. و با هدیه دانش آموزان عشایری را تشویق به درس میکردند. خودم یکی از همون دانش آموزانم و از همینجا دست تک تکشان را میبوسم. اما حالا چی معلم بعد از 2ماه میفرستند از بخشنامه صحبت میکنند. مدرسه را تعطیل میکنند. و افتخار هم میکنند………..پس کی ی ی ی ی ی میخواد درست بشه؟

  7. درگذشت جانسوز جوان دلبندتان سجاد موجب تاثر و تالم فراوان شد، خداوند آن عزیز سفرکرده را غریق دریای رحمت بیکران خود قرار دهد و به شما و مادر داغدارو دیگر نزدیکان صبر و اجرعنایت فرماید.

  8. من شایستگی شما را تایید می کنم ولی گله دارم چرا تغییر رویه دادید و از پذیرش همکارانتان خوداری می کنید من فقط سه بار در ماه مهر امسال آمدم شما را ملاقات کنم که نشدو هر دفعه یک دلیل برای من آوردند چرا من یک نیروی رسمی و با27سال سابقه نتوانم مدیر کل اداره ام را ملاقات نماییم .

  9. پارتی بازی اولویت آموزش و پرورش خوزستان است آقای تقی زاده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.