• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
0

ورزش مسجدسلیمان به سوگ دو پیشکسوت خود نشست

  • کد خبر : 41516
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/یوسف خدامرادی: سال هاست که دیگر ورزش ایران و خوزستان از وجود مردان بزرگی که همزمان در چند رشته ورزشی فعالیت می کردند و در همه آن ها حائز عناوین قهرمانی می شدند تهی شده است. گویی روزهای مردان دریادل و دنیا بخش به سر آمده است. یکی از آخرین بازماندگان آن […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/یوسف خدامرادی: سال هاست که دیگر ورزش ایران و خوزستان از وجود مردان بزرگی که همزمان در چند رشته ورزشی فعالیت می کردند و در همه آن ها حائز عناوین قهرمانی می شدند تهی شده است. گویی روزهای مردان دریادل و دنیا بخش به سر آمده است. یکی از آخرین بازماندگان آن نسل طلایی در ورزش خوزستان استاد زنده یاد اسفندیار(صیفور) پورافضل بود که بار سفر بربست و با هجرانش جامعه ورزش خوزستان و مسجدسلیمان، خاصه هم تیمی هایش در باشگاه دارایی (خلیج فارس) را عزادار خود کرد. زنده یاد اسفندیار پورافضل متولد سال ۱۳۲۸ بوده و به عنوان مدافع چپ در نیمه اول دهه چهل برای باشگاهش دارایی (خلیج فارس) زیر نظر چهره ماندگار ورزش و فوتبال خوزستان استاد اصغر سلطانی توپ می زد. آن مرحوم علاوه بر فوتبال در رشته های پرتاب نیزه و وزنه مادر ورزش ها نیز تخصص داشت و ضمن کسب عناوین قهرمانی آموزشگاه های خوزستان و کشور همواره ار ایشان به عنوان استعدادی بزرگ یاد می شد و مثل خیل استعدادهای به هدر رفته شهرمان اسیر تبعیض های اعمالی آن سال ها شد .

مرحوم اسفندیار اخوی استاد اقبال پورافضل پیشکسوت ورزش بسکتبال خوزستان در دهه چهل و مدیرعامل باشگاه دارایی در اواخر دهه پنجاه دهه شصت بود. از زنده باد پورافضل چهار فرزند پسر به یادگار مانده است .

همچنین یکی دیگر از پیشکسوتان فوتبال شهرمان زنده یاد محمود فیروزی بازیکن با اخلاق و خوش استیل اسبق تبم های نفت خیر، استقلال و شاهین مسجدسلیمان در دهه شصت و هفتاد نیز دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

مرحوم محمود فیروزی در خانواده ای ورزشی به دنیا آمد. استعداد خدادادی نبوغ در ورزش هدیه بزرگ خداوند به خاندان فیروزی بود و مثل برادر بزرگترش، چهره ماندگار فوتبال مسجدسلیمان زنده نام داریوش فیروزی جذب فوتبال گردید و به مانند اکثر جوانان با غیرت محله دره خرسان فوتبالش را از تیم نفت خیز شروع کرد. بازی های خوب محمود خیلی زود او را روانه تیم های بزرگ فوتبال مسجدسلیمان یعنی استقلال و شاهین کرد. او به مانند برادر بزرگ ترش مرحوم داریوش و برادر کوچک ترش استاد هنرهای رزمی شیهان مسعود فیروزی هرگز به حق خودشان و آنچه در ورزش شایسته اش بودند نرسید.

مراسم تشییع، تدفین، سومین و هفتمین روز درگذشت هر دو عزیز از دست رفته سال های عزت و غرور ورزش مسجدسلیمان در روز جمعه در کلانشهر اهواز و شهرستان مسجدسلیمان برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=41516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.