• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
3

لباس جدید نفت مسجدسلیمان با طرح چوقا، زیباترین لباس لیگ

  • کد خبر : 41455
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با الهام از لباس سنتی قوم غیور بختیاری البسه فصل جدید خود را تهیه کردند تا لباس جدید نفت مسجدسلیمان به زیباترین لباس لیگ تبدیل شود که هویت هم دارد. پیراهن اول و دوم نفت با یک طرح آماده شده و تنها رنگ شان متفاوت است، تیم […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با الهام از لباس سنتی قوم غیور بختیاری البسه فصل جدید خود را تهیه کردند تا لباس جدید نفت مسجدسلیمان به زیباترین لباس لیگ تبدیل شود که هویت هم دارد.

پیراهن اول و دوم نفت با یک طرح آماده شده و تنها رنگ شان متفاوت است، تیم نفت مسجدسلیمان در بازی های خانگی پیراهن زرد و آبی و در بازی های خارج از خانه با پیراهن سفید و سیاه به میدان می رود. طرح پیراهن نفت از لباس چوقا که لباس قوم بختیاری است، گرفته شده که بسیار جلب توجه می‌کند، نفتی ها در لیگ چهاردهم نیز از چنین طرحی در لباس های لیگ برتری خود استفاده کرده بودند.

طراحی لباس تیم های فوتبال بر اساس مدل های قومی موضوع جذابی به حساب می‌آید که خیلی از تیم ها در دنیا از آن بهره می‌برند برای مثال طرح لباس بارسایی‌ها برگرفته از پرچم ایالت جدایی طلب کاتولونیا است و یا رنگ لباس دوم رئال که به رنگ بنفش است بر اساس رنگ سلطنتی دربار پادشاه فقید اسپانیا است.

پیش از این درفوتبال ایران تیم هایی چون قشقایی نیز با الهام از لباس محلی ایل قشقایی اقدام به طراحی لباس کرده بودند که آن هم طرح زیبایی داشت. اکثر طرح های استفاده شده در لباس تیم های ایرانی که اتفاقاً از کمپانی‌های خارجی هم تهیه می‌شود، طرح های از پیش آماده‌ای هستند که از لباس تیم های بزرگ اروپایی الگو برداری شده است و هویت خاصی ندارد، در حالی که لباس هم مانند لوگو بخشی از هویت باشگاه به حساب می‌آید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=41455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. درود بر قوم بزرگ بختیاری من خودم بشخصه بعنوان یک بختیاری و مسجدسلیمانی بسیار لذت فراوان بردم از این طرح لباس جا دارد از طراحان این لباس دست اندر کاران تیم نفت بختیاری شیران زاگرس قدردانی کنم که چنین اقدام غرور انگیزی رو باعث شدند تیمی که هویت و ریشه فوتبال ایران است و قومی که یکی از هویت ها و اصیل ترین قوم ایرانی است و همیشه باعث غرورم بوده و هست و افتخار میکنم به چنین داشته های با ارزش.

  2. دورود برشیران زاگرس واقعا لباس زیبا یست..بهترین لباس لیگ هست…از همه ی هواداران مسجدسلیمانی و بختیاری تقاضا مندیم برای بازی نفت واستقلال که در مسجدسلیمان برگزار میشه ورزشگاه رو پر کنند…زنده باد بختیاری

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.