• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
0

با حضور نوبخت صورت گرفت: آغاز عملیات ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان مسجدسلیمان + تصاویر

  • کد خبر : 41417
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

دکتر نوبخت: طبق برآوردهای صورت گرفته اعلام شد که یک هزار و ۴۰۰ واحد نیاز به بازسازی دارند و علاوه بر آن تعداد هشت هزار واحد دیگر باید تعمیر شوند/ همه منابع شامل تسهیلات و اعتبارات برای جبران خسارات زلزله مسجدسلیمان و نیز بازسازی تامین و ابلاغ شد باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- با حضور محمد […]

دکتر نوبخت: طبق برآوردهای صورت گرفته اعلام شد که یک هزار و ۴۰۰ واحد نیاز به بازسازی دارند و علاوه بر آن تعداد هشت هزار واحد دیگر باید تعمیر شوند/ همه منابع شامل تسهیلات و اعتبارات برای جبران خسارات زلزله مسجدسلیمان و نیز بازسازی تامین و ابلاغ شد

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، استاندار خوزستان، مدیرعامل بنیاد مسکن و فرماندار مسجدسلیمان کلنگ احداث پروژه مسکن ۱۴۰۰ واحدی به زمین زد‌ه شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به آغاز ساخت و بازسازی ١١ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی مربوط به زلزله مسجدسلیمان گفت: بافت شهرستان مسجدسلیمان فرسوده است و نیاز است که واحدهای مسکونی موجود در آن در برابر حوادث غیر مترقبه مانند زلزله ایمن باشند. محمدباقر نوبخت روز پنج شنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه یک هزار و ۴۰۰ واحدی مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بعد از حادثه مسجدسلیمان دولت بلافاصله ارزیابی میزان خسارات زلزله مسجدسلیمان آغاز شد تا منابع ای که باید برای جبران خسارت صورت بگیرد، تامین شود.

وی ادامه داد: در این راستا مصوبه ای بالغ بر ۹۶۰ میلیارد ریال در هیئت وزیران به تصویب رسید که ۱۰۰ درصد آن ظرف روزهای گذشته تخصیص داده شد.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به مجموعه خسارتی که گزارش شد، گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته اعلام شد که یک هزار و ۴۰۰ واحد نیاز به بازسازی دارند و علاوه بر آن تعداد هشت هزار واحد دیگر باید تعمیر شوند.

نوبخت با بیان اینکه به همین منظور همه منابع شامل تسهیلات و اعتبارات برای جبران خسارات و نیز بازسازی تامین و ابلاغ شد، افزود: در همین راستا از خجستگی هفته دولت که مقارن با سالرو شهادت شهدای گرانقدر دولت یعنی شهید رجایی و شهید باهنر است برخوردار شدیم و در منطقه حضور پیدا کردیم تا عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

وی یادآورشد: محلی که هم اکنون برای انجام این پروژه آماده شده به واحدهایی اختصاص دارد که امکان نوسازی منازل آسیب دیده از زلزله در جای سابق نبوده است.

نوبخت همچنین به تعهد شرکت نفت در رابطه با شهر داشته اشاره کرد و گفت: تعهد این شهرک مربوط به یک هزار و ۳۰۰ واحد بوده و علاوه بر این با توجه به شرایط خاص مسجدسلیمان ضروری است که برخی از واحدهای فرسوده این شهر نوسازی و احیا شوند که به همین جهت در سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت با همکاری بنیاد مسکن این اقدام مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: نتیجه بررسی ها نشان می دهد که حداقل ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده این شهر را بتوانیم نوسازی کنیم که قطعا بخشی از آن در محلات فعلی انجام نخواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه یکهزار و ۴۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده، دولت برنامه ریزی روزی های لازم برای انجام نوسازی ۱۰ هزار واحد دیگرکه به زلزله مرتبط نیست را در دستور کار خود قرار دارده و می توان گفت امروز کلنگ آغاز عملیات اجرایی ساخت و نوسازی ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی را در مسجید سلیمان به زمین زده شده است.

نوبخت با تاکید بر اینکه وضعیت شهر به گونه ای است که ما برای پیشگیری از حوادث دیگر و برای احیای این شهر باید این اقدام را انجام دهیم، افزود: سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت متعهد انجام این کار است که بنیاد مسکن هم اجرای این کار را بر عهده دارد و امیدوارم که در آینده نزدیک، بخش به بخش این واحدهای که در حال احداث هستند به پایان برسد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=41417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.