• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 11751اخبار امروز : 0
2

در گفتگو با رییس نظام مهندسی مسجدسلیمان عنوان شد:
به عملکرد شهرداری پیرامون جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز انتقاد جدی وارد است

  • کد خبر : 41331
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رییس نظام مهندسی مسجدسلیمان با انتقاد از عملکرد شهرداری در خصوص جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: ادامه این روند در بحث انبوه سازی مسکن خسارات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. محسن مهمدی کرتلایی در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در این باره گفت: […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رییس نظام مهندسی مسجدسلیمان با انتقاد از عملکرد شهرداری در خصوص جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: ادامه این روند در بحث انبوه سازی مسکن خسارات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

محسن مهمدی کرتلایی در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در این باره گفت: انتظار می رود نهادها و ادارات مرتبط با ساخت و ساز تعامل بیشتری را جهت حفظ و صیانت از سرمایه های ملی و جانی بهره برداران ساختمانی در چهارچوب قانون با یکدیگر داشته باشند اما این موضوع در مسجدسلیمان تا حدود زیادی مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: شهرداری مسجدسلیمان در قبال ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر اصولی که گاهاً محل اسکان چندین خانوار به صورت مجتمع های مسکونی بلند مرتبه و مکان های تجمع عمومی مانند تالارها و … بوده عملکرد ضعیفی داشته و علیرغم گزارشات کتبی مکرر تخلفات ساخت و ساز از طرف این سازمان به شهرداری تاکنون اقدام رضایت بخشی در این خصوص صورت نگرفته است.

از طرفی با وجود پیگیری و رایزنی های مکرر با مجموعه شهرداری، همچنان احداث این گونه ساختمان ها ادامه دارد و مسلماً این گونه ساخت و سازها و انبوه سازی های غیر اصولی در آینده نزدیک، معضلات بسیاری در شهرستان به وجود خواهد آورد.

وی با بیان این مطلب که مسجدسلیمان از نظر درجه زلزله خیزی از بالاترین درجه اهمیت در کشور برخوردار است تصریح کرد: در زلزله اخیر اکثر ساختمان های نوساز که خسارت دیده اند از جمله ساختمان های ادارات دولتی، مسجد حضرت معصومه واقع در کمپ کرسنت و ساختمان و مجتمع درمانی واقع در کوچه پزشکان تحت نظارت سازمان نظام مهندسی نبوده اند. علاوه بر این وقوع زلزله اخیر بسیاری از ضعف ها و معضلات مدیریتی و کم لطفی های صورت گرفته در ادوار مختلف به این شهر و همچنین مشکلات شدید معیشتی مردم را نمایان ساخت. جاهایی که سلایق سیاسیون و مدیران کلان بر تخصص گرایی و رفع معضلات چیره شده بود سر باز کردند و اگر راهکارهای منطقی و عزم ملی برای نجات مسجدسلیمان بکار گرفته نشود بر معضلات این شهر محروم افزوده خواهد شد.

رییس نظام مهندسی مسجدسلیمان در ادامه گفت: اعتباراتی در خصوص زمین لرزه اخیر در نظر گرفته شده و امیدوار هستیم در بحث ساخت مسکن برای همشهریان عزیز، تخصص نسبت به سلایق افراد ذیربط در اولویت قرار گیرد و از نظر شهرسازی و نظارت بر ساخت این ساخت وسازها مسیر قانونی طی گردد.

 مهمدی در خاتمه افزود: دفتر نمایندگی نظام مهندسی شهرستان مسجدسلیمان در سال ۱۳۸۸ تاسیس گردیده و دارای حدود ۳۲۰ نفر عضو عادی و ۸۴ نفر کارشناس دارای پروانه اشتغال در رشته های عمران، معماری، تاسیسات الکتریکی،تاسیسات مکانیکی و نقشه برداری بوده و آماده ارائه خدمات فنی و مشاوره ای در بخش های طراحی، نظارت، تفکیک، بازرسی گاز و برق و… به همشهریان عزیز می باشد. برنامه ریزی های موثری در زمینه ساماندهی و آموزش کارگران ساختمانی، مجریان لوله کشی گاز ، فعالیت های اجتماعی و آگاهی بخشی به عموم با تعامل با برخی ادارات انجام گرفته که در آینده ای نزدیک جزییات آن تشریح و عملیاتی خواهند گردید. از طرفی با توجه به این که از قدمت تاسیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی در شهرستان بیش از ده سال نمی گذرد و باتوجه نقش مهمی که این نهاد در شهرسازی و صیانت از سرمایه های ملی و جانی شهروندان عزیز را دارد ،انتظار می رود مورد حمایت و توجه نهادها، مسئولین و مردم قرار گیرد تا این سازمان نیز در انجام وظایف ذاتی خود و خدمت رسانی به شهروندان به شکلی شایسته اقدام نماید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=41331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.