• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
0

با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی:
جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خوزستان در مسجدسلیمان با محوریت زلزله مسجدسلیمان برگزار شد + تصاویر

  • کد خبر : 41081
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

علی عسگر ظاهری: برای عملیاتی شدن تمام تصمیماتی که پس از زلزله مسجدسلیمان برای این شهر گرفته شد باید اقدام عاجل کرد فرماندار مسجدسلیمان: تلاش دولتمردان جهت حمایت از مردم مسجدسلیمان در تاریخ این شهر ماندگار خواهد بود. معاون سازمان برنامه و بودجه کشور: مبلغ ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بدون عوض و ۲ هزار و […]

علی عسگر ظاهری: برای عملیاتی شدن تمام تصمیماتی که پس از زلزله مسجدسلیمان برای این شهر گرفته شد باید اقدام عاجل کرد

فرماندار مسجدسلیمان: تلاش دولتمردان جهت حمایت از مردم مسجدسلیمان در تاریخ این شهر ماندگار خواهد بود.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور: مبلغ ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بدون عوض و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با تسهیلات کم بهره به زلزله زدگان اختصاص می یابد/ یکهزار و ۴۲۷ واحد مسکونی شهری و ۹۳ واحد مسکونی روستایی باید بازسازی شوند

استاندار خوزستان: ۱۳ هزار بافت مسکونی فرسوده مسجدسلیمان در وضعیت خطر قرار دارند که باید این واحدها نوسازی شوند

غلامرضا تاجگردون: بافت فرسوده شهرستان مسجدسلیمان توسط بنیاد مسکن نوسازی می شود/ : از مجموع ۱۳ هزار واحد مسکونی فرسوده شهری و روستایی این شهرستان، سه هزار واحد به کمک دولت نوسازی می شوند

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: بنیاد مسکن مسئولیت نوسازی ۱۸ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده پنج نقطه کشور در سال جاری را برعهده گرفته

 

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- با حضور سید حمید پور محمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،حجتی نیا فرماندار مسجدسلیمان به همراه جمعی از مدیران کشوری، مدیران کل، و مدیران اجرایی شهرستان جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خوزستان در مسجدسلیمان با محوریت زلزله مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان علی عسگر ظاهری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار کرد: باید برای عملیاتی شدن تمام تصمیماتی که پس از زلزله مسجدسلیمان برای این شهر گرفته شد اقدام عاجل کرد. وی ادامه داد: ۶۲ مدرسه مسجدسلیمان در زلزله اخیر دچار حادثه شدند که ۲۳ مدرسه باید به صورت کامل تخریب و بازسازی شوند و بیش از ۹ هزار دانش آموز قرار است تا چند ماه آینده ساماندهی شوند که اگر در این رابطه چاره اندیشی نشود دچار مشکلات فراوانی خواهیم شد. ظاهری ادامه داد: همه جلساتی که تا امروز گرفته شده است امروز باید عملیاتی شوند تا مردم به ادامه حیات در این شهر علاقمند شوند…..

حجت الاسلام حیدر حجتی نیا فرماندار مسجدسلیمان نیز ضمن خیر مقدم به حاضرین در این جلسه گفت: اراده دولتمردان بر این بود که به کمک مردم مسجدسلیمان بیایند و دولت تدبیر و امید گام های موثری برای مردم مسجدسلیمان بردارند. وی ادامه داد: امیدواریم دیگر نمایندگان خوزستان نیز به کمک نماینده پرتلاش مسجدسلیمان بیایند و در بازسازی مسجدسلیمان ایفاء نقش کنند. فرماندار مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جلسه امروز در ادامه جلسه هفته گذشته در سازمان برنامه و  بودجه است ک هبه همت مهندس ظاهری تشکیل شده بود و بنده جا دارد قدردان زحمات همه دولتمردان باشیم و قطعاً تلاش شما جهت حمایت از مردم این شهر در تاریخ مسجدسلیمان ماندگار خواهد بود.

به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور نیز با بیان این که سه هزار و ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بدون عوض و کم بهره برای زلزله زدگان مسجدسلیمان تصویب شد گفت: این تسهیلات از طرف دولت و از طریق بانک ها به زلزله زدگان پرداخت می شود.

پورمحمدی بیان کرد: مبلغ ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بدون عوض و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با تسهیلات کم بهره به زلزله زدگان اختصاص می یابد.

وی با اشاره به این که ترمیم منازل زلزله زده در اولویت نخست قرار دارد افزود: یکهزار و ۴۲۷ واحد مسکونی شهری و ۹۳ واحد مسکونی روستایی باید بازسازی شوند. پور محمدی بیان کرد: برای ساخت منازل مسکونی شهری مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و برای منازل مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود کم پرداخت می شود. همچنین برای تعمیر واحد های آسیب دیده نیز ۱۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره برای خرید لوازم ضروری منزل پرداخت می شود گفت: مردم تنها با وام های کم بهره نمی توانند شرایط را بهبود ببخشند از این رو برای این یکهزار و ۴۲۷ واحد تخریب شده کمک های بدون عوض در نظر گرفته شده است. معاون سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برای هر واحد مسکونی شهری ۱۲۰ میلیون ریال و هر واحد مسکونی شهر ۱۰ میلیون ریال کمک بدون عوض پرداخت خواهد شد، همچنین مبلغ ۵۰ میلیون ریال نیز به صورت بدون عوضبرای تامین لوازم معیشتی اختصاص می یابد.

وی با بیان این که ۲۵۰ میلیارد ریال برای آماده سازی و جابجایی منازل تخریب شده در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد، ادامه داد: دیگر اولویت سازمان برنامه و بودجه جبران خسارت زیرساختی این شهرستان است که البته هنوز از وزارت کشور مبلغ این خسارت ها اعلام نشده است.

پور محمدی افزود: در تفاهم نامه ای که سال ها پیش با وزارت نفت منعقد شد مقرر بود این وزارتخانه با پرداخت یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، یکهزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در این شهر بسازد که باوجود پرداخت کامل این مبلغ از سوی وزارت نفت تنها ۴۰۰ واحد ساخته شد.

وی گفت: مقرر شد وزارت نفت مبلغ ۵۱۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل ۵۰۰ واحد با پیشرفت بالای ۶۰ درصد پرداخت کند تا ۵۰۰ خانوار در این واحدها اسکان یابند؛ همچنین اموال غیر منقول این وزارتخانه در مسجدسلیمان برای تکمیل واحدهای کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به فروش می رسند.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از مجموع ۱۳ هزار واحد مسکونی فرسوده این شهرستان سه هزار واحد به کمک دولت نوسازی می شوند؛ برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه این است که ۱۰ هزار واحد باقی مانده دیگر نیز تا پایان امسال نوسازی شوند. وی ادامه داد: شرایط تحقق این هدف همکاری تمام دستگاه های اجرایی شهرستان مسجدسلیمان با بنیاد مسکن است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بافت فرسوده شهرستان مسجدسلیمان توسط بنیاد مسکن نوسازی می شود.

غلامرضا تاجگردون افزود: زلزله ۱۷ تیر مسجدسلیمان بهانه ای برای بازسازی این شهر شد و از راه های مختلف به دنبال توسعه در این شهر هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران به این منظور تیمی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این شهرستان مستقر می شود اما لازمه بازسازی این شهر همکاری و بسیج تمام دستگاه های اجرایی است.

تاجگردون افزود: از مجموع ۱۳ هزار واحد مسکونی فرسوده شهری و روستایی این شهرستان، سه هزار واحد به کمک دولت نوسازی می شوند،و سازمان برنامه و بودجه برنامه دارد تا پایان سال آینده ۱۰ هزار واحد مسکونی را نوسازی کند. وی در پایان سخنان خود گفت: مهندس ظاهری پیگیری های مجدانه ای در رابطه با حل مشکلات شهرستان مسجدسلیمان داشته است و ما نیز با تمام وجود در کنار ایشان خواهیم بود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز بیان کرد: بنیاد مسکن مسئولیت نوسازی ۱۸ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده پنج نقطه کشور در سال جاری را برعهده گرفته از این رو تجربه خوبی در زمینه بازسازی واحدها داریم.

وی درخصوص بافت فرسوده شهرستان مسجدسلیمان گفت: بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در این شهر باید ساخته شود بخشی از آنها که در بافت فرسوده هستند باید جابجا شوند که ساز و کار این پروژه برای سازمان برنامه و بودجه کشور روشن شد.

تابش اظهار داشت: پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز باید تعمیر شوند که با سرعت انجام می شود زیرا مشکلی در پرداخت وام های بدون عوض و کم بهره وجود ندارد.

وی ادامه داد: در صورت تامین اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی وزارت نفت ۵۰۰ واحد مسکونی با پیشرفت ۵۰ درصدی تکمیل می شوند و ساکنان بافت های فرسوده مسجدسلیمان به این واحدها منتقل می شوند.

تابش گفت: شرط تحقق این امر اراده قوی همه دستگاه های اجرایی و خدماتی شهرستان است، سازمان ها و شرکت هایی همچون آبفا، برق، شهرداری و نظام مهندسی نباید بین بخشی فکر کنند و باید نگاه جامعی داشته باشند.

استاندار خوزستان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم بسیج همه دستگاه ها برای نوسازی بافت فرسوده مسجدسلیمان بیان کرد: ۱۳ هزار بافت مسکونی فرسوده مسجدسلیمان در وضعیت خطر قرار دارند که باید این واحدها نوسازی شوند.

غلامرضا شریعتی ادامه داد: بنیاد مسکن تجربه موفق جابجایی منازل بافت فرسوده گچساران را دارد، در مسجدسلیمان نیز باید از فرصت پیش آمده برای توسعه استفاده کرد.

وی گفت: چهره مسجدسلیمان نامناسب است و سال ها از عدم توسعه یافتگی رنج می برد باید همه تلاش کنیم ظرف مدت سه سال این شهر را به استانداردها نزدیک کنیم زیرا این شهر نقش مهمی در توسعه کشور داشته است.

به گفته معاون سازمان برنامه و بودجه کشور یکهزار و ۴۲۷ واحد مسکونی شهری و ۹۳ واحد مسکونی روستایی مسجدسلیمان باید بازسازی شوند.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=41081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.