• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
2

جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با محوریت مشکلات پیش آمده در زلزله اخیر برای اماکن آموزشی در شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد + تصاویر

  • کد خبر : 40931
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- با حضور دکتر حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، مهر الله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، حجت الاسلام حجتی نیا […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- با حضور دکتر حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، مهر الله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، حجت الاسلام حجتی نیا فرماندار مسجدسلیمان، علی خدری فرماندار اندیکا، روسای آموزش و پرورش مسجدسلیمان، اندزکا، لالی و هفتکل، به همراه جمعی از مدیران استان و شهرستان جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با محوریت مشکلات پیش آمده در زلزله اخیر برای اماکن آموزشی در شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در ابتدای این مراسم حجت الاسلام حیدر حجتی نیا فرماندار مسجدسلیمان ضمن خیر مقدم به حاضرین در این جلسه گفت: وضعیت مدارس مسجدسلیمان در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد وی ابراز امیدواری کرد با سفر امروز وزیر شاهد ارتقاء در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری مدارس در این شهرستان محروم باشیم.

حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان نیز گفت: مسجدسلیمان امروز محصول اقتصاد تک محصولی ستو اقتصادی که هم صنعت و هم فرهنگ را بر باد می دهد.وی گفت: کاش فضای ملی باور می کرد اقتصاد ضد مقاومتی و تک محصولی ضرباتی مهلکی را بر بدنه کشور وارد می کند. امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۵۰ درصد بار آموزش و پرورش را باید سرمایه داران بر دوش بکشند که متاسفان هدر شهر ما چنین اتفاقی نیفتاده است. شهری که علیرغم همه مشکلاتش شخصیتی چون شهید بهنام محمدی در آن آموزش و پرورش یافته است. امینی ادامه داد: من تعجبم از این که چرا مسئولین آقای وزیر را به مدرسه ای که کمتر از ده سال ساخت دارد و با یک زلزله اینچنینی فر ریخته است نبرده اند؟! چرا نباید پیمانکار و ناظر این مدرسه محاکمه شود؟! که امیدواریم این اتفاق بیفتد…

علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که ۶۱درصد مدارس مسجدسلیمان غیرقابل استفاده هستند گفت:۶۱ درصد مدارس مسجد سلیمان غیرقابل استفاده و نیازمند بازسازی و بهسازی هستند. ظاهریادامه داد: فرسودگی در شهرستان مسجدسلیمان سبب شده است که ۶۱ درصد مدارس این شهرستان غیرقابل استفاده و نیازمند بازسازی و بهسازی باشند. وی گفت: ۲۵ میلیارد تومان اعتبار طی سال گذشته برای بهسازی و بازسازی مدارس مسجدسلیمان توسط سازمان نوسازی، توسعه و ‌تجهیز مدارس کشور اختصاص یافت. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه میانگین عمر مدارس در این شهرستان بالای ۶۰ سال است و لازم است برای رفع این معضل اقدامات اساسی انجام شود و مدارس تخریبی مورد بهسازی و بازسازی قرار بگیرد. نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتگل و لالی گفت: در زلزله اخیر ۵ مدرسه تخریب و ۴۱ مدرسه دچار آسیب اساسی شدند که دانش آموزان این مدارس برای سال تحصیلی جدید فاقد کلاس درس هستند. وی گفت: سال گذشته ۴ میلیارد تومان اعتبار توسط نوسازی به تجهیز مدارس این شهرستان اختصاص یافت اما سهم عمده ای از این اعتبار در  زلزله از بین رفت

ظاهری بیان کرد: مسجد سلیمان دارای ۳۷ کلاس کانکسی است که از این تعداد ۱۳ کلاس در داخل شهر است. همچنین بسیاری از نیروهای انسانی کارآمد و‌ توانا از این شهرستان مهاجرت می کنند. وی با تاکید بر لزوم تلاش برای رفع معضل کمبود معلم در مسجد سلیمان گفت: امروز باید مشکل کمبود نیروی انسانی در این شهرستان  فکری اساسی کرد تا در اول مهر کلاس های ما بدون معلم نباشد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز اظهار کرد: یک هزار و ۲۵۰ دانش آموز در استان خوزستان تحت پوشش طرح بورسیه تحصیلی جوانه قرار دارند. شریعتی گفت: اقدامات چند سال اخیر  در استان خوزستان در راستای تلاش برای بسیج پتانسیل های این استان  برای ارتقای آموزش و‌ پرورش بوده است. وی گفت: طی سالهای اخیر اعتبار نوسازی مدارس نسبت به سالهای قبل با رشد چشمگیری رو به رو شد تا شرایط آموزش و‌پرورش در این استان بهبود پیدا کند. شریعتی بیان کرد: آموزش و پرورش در استان خوزستان از اولویت های مهمی است که مورد توجه قرار می گیرد و طی سالهای اخیر از ظرفیت های صنایع، منطقه آزاد، پتروشیمی، شورای راهبردی ماهشهر و بندر امام برای کمک به آموزش و‌ پرورش استفاده شد. استاندار خوزستان گفت: در سال ۹۶  بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کودک بازمانده از تحصیل را به کلاس های درس بازگرداندیم همچنین در جمع آوری کلاس های کانکسی تلاش های شایان ذکری صورت گرفت.  شریعتی تصریح کرد: یک  هزار و ۲۵۰ دانش آموز در خوزستان تحت پوشش بورس تحصیلی جوانه قرار دارند و به هر کدام یک میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می شود. استاندار خوزستان با تاکید بر آموزش فضای مجازی در استان گفت: برخی دختران در مناطق دورافتاده از امکان تحصیل برخوردار نیستند و از این طریق می توان به آنها کمک کرد.  شریعتی با اشاره به کم توجهی های صورت گرفته به مسجد سلیمان گفت: شرایط فیزیکی و فضای آموزشی موجود در مدارس این شهرستان مناسب نیست و لازم است تا ۶۰ درصد مدارس مسجدسلیمان بازسازی شوند.  وی افزود: باید تلاش شود ۱۰۰ کلاس درس به کلاس های موجود در شهرستان مسجد سلیمان اضافه شود تا تعداد کلاس ها در این شهرستان اندکی به استاندارهای موجود نزدیک شود.

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش پرورش نیز گفت:  پیش از طرح موضع زلزله مسجدسلیمان توسط معاون پارلمانی رئیس جمهور در هیئت دولت من اعلام کرده بودم که طبق هماهنگی با مهندس ظاهری امروز به مسجدسلیمان خواهم آمد. وی ادامه داد: ۱۳ پروژه آموزشی برای آغاز سال تحصیلی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: امروز ضمن حضور در شهرستان مسجدسلیمان، آسیب های وارد شده به برخی مدارس این شهرستان در طی زلزله اخیر مورد بازدید و بررسی قرار گرفت. وی افزود: وضعیت استحکام مدارس مسجدسلیمان نسبت به دیگر مدارس استان خوزستان و‌ در مقایسه با سایر مدارس کشور  کمتر است که تلاش می شود با کلنگ زنی همزمان چندین مدرسه در این شهرستان وضعیت فضای آموزشی در مسجدسلیمان را بهبود بخشیم. حسینی اعتبار ساخت ۴ پروژه آموزشی که امروز در مسجد سلیمان کلنگ احداث آنها به زمین زده شد را ۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: فرآیند مقاوم سازی و استحکام در مدارس جدید شهرستان مسجد سلیمان با دقت بیشتری دنبال می شود. وی اضافه کرد: ۱۳ پروژه آموزشی که امروز کلنگ آنها در مسجد سلیمان زده شد برای آغاز سال تحصیلی مورد بهره برداری قرار می گیرد و مابقی پروژه ها طی ۱۸ ماه آینده احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده می شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان به ساخت پروژه های آموزشی در مسجد سلیمان خبر داد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: طی سالهای گذشته ۲۵ میلیارد تومان اعتبار به ساخت پروژه های آموزشی در مسجدسلیمان اختصاص یافته است. مهر الله رخشانی مهر روز پنج شنبه ۳ مرداد ۹۸ در شورای آموزش و پرورش استان که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد، گفت: ساختمان ها از نظر مقاومت در برابر زلزله به ۴ دسته تقسیم می شوند و مدارس در رده سوم و ساختمایی مثل بیمارستانها و استانداری از نظر استحکام در رده اول قرار دارند. وی خاطر نشان کرد: از سوی  دیگر هر چقدر ساختمان ها محکم تر باشد باید هزینه بیشتری نیز صرف ساخت و‌پایداری آن ها شود. رخشانی مهر گفت: بر اساس استاندارهای موجودی که ساختمان های مدارس بر اساس آن طراحی می شوند ، این ساختمان ها باید طوری ساخته شوند که در هنگام زلزله بر سر دانش آموزان ریزش نکند و در صورت ترک خوردن باید پس از وقوع زلزله تخریب و بازسازی شود. وی با اشاره به اینکه مقاوم سازی ساختمان های مدارس با همکاری متخصصان دانشگاهی انجام می شود، گفت: نوسازی مدارس در حوزه مقاوم سازی مدارس به خوبی عمل کرده است و طی سه سال گذشته موفق به کسب جایزه ایمن سازی بناها از سوی کشور ژاپن شد.

رخشانی مهر با اشاره به وقوع زلزله در کرمانشاه گفت:  در جریان زلزله کرمانشاه ۷۸ مدرسه تخریب شد اما  بر سر دانش آموزان آوار نشد. مدارس تخریب شده در کرمانشاه نیز نوساز نبودند و تمام مدارسی که در کرمانشاه جمع آوری شد در لیست مدارس تخریبی  قرار داشتند و به جای آنها ۱۶۰ مدرسه ساخته شد.  وی همچنین یادآور شد: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که  برای ساخت مدرسه شبانه روزی مسجدسلیمان که در زلزله اخیر تخریب شد، قوانین موجود در طراحی رعایت شده است و  این ساختمان به وظایف طراحی خود عمل کرده است. رخشانی مهر افزود: این مدرسه قرار بود در مقابل زلزله ۷ ریشتری مقاومت کند که این مقاومت انجام شده است و برنامه داریم این مدرسه را مجددا مقاوم سازی کنیم و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم. وی در پایان اظهار کرد: طی سالهای گذشته  ۲۵ میلیارد تومان به ساخت پروژه های آموزشی  در مسجد سلیمان اختصاص یافته است که این امر نشانه توجه ویژه  وزارت آموزش و پرورش به شهرستان مسجدسلیمان است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=40931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.