• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

حجت الاسلام حاجتي: داشتن روحیه عاشورایی بدترین تهدیدها را تبدیل به فرصت می کند

  • کد خبر : 4089
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- امام جمعه موقت اهواز، دارا بودن روحیه عاشورایی را یکی از مصادیق مبارزه با کفر و جهل دانست و تصریح کرد: در این برهه حساس از زمان که نظام اسلامی ایران دچار تحریم های شکننده شده، داشتن روحیه حسینی، یکی از ملزومات مردم و بسیجیان ایران است؛ چرا که داشتن روحیه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- امام جمعه موقت اهواز، دارا بودن روحیه عاشورایی را یکی از مصادیق مبارزه با کفر و جهل دانست و تصریح کرد: در این برهه حساس از زمان که نظام اسلامی ایران دچار تحریم های شکننده شده، داشتن روحیه حسینی، یکی از ملزومات مردم و بسیجیان ایران است؛ چرا که داشتن روحیه عاشورایی بدترین تهدیدها را تبدیل به فرصت می کند، که وقایع رخ داده در طول تاریخ بشریت و اسلام، گویای این حقیقت آشکار است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که داشتن روحیه حسینی نیازمند عزمی راسخ و استوار است، گفت: به یقین مقاومت در راه حسین مشکل بوده و شما در این راه با سختی هایی مواجه می شوید، سختی هایی از جنس تمسخر، کنایه و یا دلبریدن از برخی مسایل دنیایی، که باید با توکل به خدا و توسل به حضرت اباعبدالله حسین، از این موانع عبور کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با تأکید بر این که «إن تنصروا الله ینصرکم» یکی از بزرگترین درس های امام حسین(ع) برای بشریت است، اظهار داشت: حضرت اباعبدالله حسین(ع) با قیام تاریخی خود به ما آموختند که برای رسیدن به پیروی باید مقاومت کرد، حتی اگر بازنده علمی میدان نبرد باشی! و ما امروزه به روشنی شاهد آن هستیم که امام حسین(ع) با وجود این که در میدان نبرد قهرمانانه مغلوب دشمنان شد، اما در اصل، بزرگترین قهرمان در تاریخ بشریت شناخته شد.

امام جمعه موقت اهواز، در ادامه بیان داشت: قیام امام حسین(ع) حاکی از آن بود که برای دفاع از دین باید در صحنه بود، حتی اگر دشمنان صدها هزار برابر نیروهای خودی باشند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که انسان مخلص، زیر فشار دعوت به گناه ساخته می شود، گفت: اگر انسانی در موقعیت و یا جامعه گناه قرار گرفت، به طوری که همواره او را دعوت به گناه و انجام معصیت می کردند، اگر مرکتب آن عمل زشت نشد، به یقین حسینی عمل کرده و اعماق وجودش تبدیل به الماس خالص می شود.

اسلام علیک یا اباعبدالله حسین بهترین گره گشا برای امور است

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، ذکر مبارک یا اباعبدالله حسین(ع) را گره گشای امور مردم دانست و اظهار داشت: به شما مردم با ایمان اهواز توصیه می کنم، هرجا کارتان با مشکلی مواجه شد، دست های خود را بالا برده و از اعمال وجودتان صدا بزنید «السلام علیک یا اباعبدالله حسین»؛ چرا که امام حسین(ع) می فرماید من همچون پدر و مادری مهربان در برابر طفل صغیر هستم، حال اگر این طفل صغیر به کمک نیاز داشته باشد چه کاری انجام می دهد؟ «گریه» پس شما نیز با تضرع و اشک برای امام حسین(ع) ار کارهای خود گره گشایی کنید و اطمینان حاصل کنید که این چنین نیز می شود.

امام جمعه موقت اهواز، در بخش دیگری از سخنان خود، به روایتی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از اصحاب حضرت علی(ع) پس از جنگ جمل نزد حضرت امیر(ع) آمد و خطاب به حضرت فرمود: یا امیرالمؤمنین برادرم دوست داشت «کان شاهدا علیکم» در کنار شما شمشیر می زد، حضرت پس از آن فرمود: «اهوا اخیک معنا» برادرت دلش با ما بود؟ صحابه گفت: نعم یا امیر، پس از آن امام علی(ع) بیان داشتند: برادرت امروز با علی در جمل شمشیر زد و بلافاصله پس از آن نیز فرمودند که امروز افرادی با علی در جمل شمشیر زدند که هنوز به دنیا نیامده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در پایان سخنان خود و در ادامه روایت، اظهار داشت: آری هستند افرادی که در جنگ جمل حاضر نبودند اما ثواب شرکت در جنگ جمل نصیبشان شد و شما نیز می توانید با مراقبت از اعمال خود و عرض ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از این فیض عظیم بهره مند شوید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=4089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.