• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
2

گزارشی از آخرین وضعیت زلزله‌زدگان مسجدسلیمانی در سومین روز چادر‌نشینی / تنها یک وعده غذای گرم در سه روز گذشته! +تصاویر

  • کد خبر : 40656
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- در پی زلزله ۵/۷ ریشتری مسجدسلیمان حدود ۳۰۰ نفر از شهروندان مسجدسلیمانی در کمپ های اسکان اضطراری زلزله زدگان مستقر شده اند. به گزارش راستا نیوز در حال حاضر ۲ کمپ اسکان اضطراری در سالن های ورشی تختی و نمره چهل برقرار شده است و حدود ۳۰۰ نفر در چادرهایی که […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- در پی زلزله ۵/۷ ریشتری مسجدسلیمان حدود ۳۰۰ نفر از شهروندان مسجدسلیمانی در کمپ های اسکان اضطراری زلزله زدگان مستقر شده اند. به گزارش راستا نیوز در حال حاضر ۲ کمپ اسکان اضطراری در سالن های ورشی تختی و نمره چهل برقرار شده است و حدود ۳۰۰ نفر در چادرهایی که توسط هلال احمر برای آنان در نظر گرفته است مستقر شده اند.

خبرنگار ما ضمن بازدید از این دو مکان از مشکلات آن ها سوال کرد یکی از اهالی پشت برج گفت: الان ۱۹ سال است که اجازه ساخت و تعمیر منازل مان را به ما نداده اند و خانه جایگزینی هم که در شهرک ولی عصر برای ما در نظر گرفته اند با مشکل مواجه است به همین دلیل در زلزله اخیر خانه سابق که در آن مستقر هستیم تخریب و امکان ماندن در این خانه برای ما دیگر وجود ندارد. وی گفت: ۲۰ سال است که می خواهند مناطق آلوده را جابجا کنند اما متاسفانه هر وقت پیگیری می کنیم وعده امروز و فردا را به ما می دهند الان چه کسی پاسخگوی من و ۶فرزندم با یک همسری که از کارافتاده است را باید بدهد؟

یکی دیگر از خانم های مستقر در کمپ نیز به خبرنگار ما گفت: در این سه روز فقط یک وعده غذای گرم به ما داده اند و فقط از کنسرو لوبیا و تن ماهی استفاده می کنیم که همین مسئله باعث مشکلاتی همچون درد معده و سردرد و سرگیجه برای ما به همراه داشته است. وی ادامه داد: طی این سه روز یک کتری برقی برای آبجوش و درست کردن چایی به ما نداده اند!. یکی دیگر از بانوان از گرمای سالن گلایه داشت و گفت: با این تعداد خانوار کولرهای موجود به هیچ وجه پاسخگو نیستند. انتظار ما از مسئولین شهرستان و استان این است به کمک ما بیایند و ما را رها نکنند!

یکی از امدادگران نیز در گفتگو با خبرنگار ما از انباشت زباله طی سه روز گذشته خبر داد و گفت: در سالن نمره چهل نیروهای هلال احمر مجبور شدند پس از سه روز خودشان زباله ها را تخلیه کنند و در سالن تختی سی برنج نیز بعد از سه روز امروز شهرداری برای بردن زباله ها آمد که طی این سه روز مجبور بودیم بوی تعفن این زباله ها را تحمل کنیم… مختلط بودن توالت ها و نداشتن حمام، از دیگر مشکلاتی بود که مردم زلزله زده مسجدسلیمان از آن شکایت داشتند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=40656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.