• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11764اخبار امروز : 0
1

رئیس بنیاد مسکن مسجدسلیمان:
برآوردهای اولیه نشان می دهد که بیش از ۲ هزار واحد در شهر و ۱۰۰۰ واحد نیز در روستاها دچار خسارت شده اند

  • کد خبر : 40608
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- ابراهیم جعفری شهنی رئیس بنیاد مسکن  مسجدسلیمان در جلسه فوق العاده شورای مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان گفت: از روز اول وقوع حادثه زمین لرزه بلافاصله بنیاد مسکن استان ماشین آلات مورد نیاز را به شهرستان اعزام کردند. وی گفت: برآورد اولیه خسارت زمین لرزه توسط کارشناسان بنیاد مسکن در حال انجام […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- ابراهیم جعفری شهنی رئیس بنیاد مسکن  مسجدسلیمان در جلسه فوق العاده شورای مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان گفت: از روز اول وقوع حادثه زمین لرزه بلافاصله بنیاد مسکن استان ماشین آلات مورد نیاز را به شهرستان اعزام کردند. وی گفت: برآورد اولیه خسارت زمین لرزه توسط کارشناسان بنیاد مسکن در حال انجام است اما برآوردهای اولیه نشان می دهد که بیش از ۲ هزار واحد در شهر و ۱۰۰۰ واحد نیز در روستاها دچار خسارت شده اند.

وی افزود: با توجه به قدمت بنا‌ها بالا و بافت‌ها عمدتا فرسوده است احتمال این که پس لرزه‌ها خطرات بیشتری داشته باشند وجود دارد. جعفری شهنی بیان داشت: با توجه به قدمت اماکن امکان تعمیر بسیاری از منازل آسیب دیده از زلزله وجود ندارد و پیشنهاد ما اتخاذ رویکرد بازسازی کامل است که ۲ چالش در این زمینه وجود دارد، نخست این که عمده منازل در مناطق آلوده به نفت و گاز هستند و دوم این که منازل آسیب دیده عمدتا در شیب دره‌ها و مسیل ها قرار گرفته‌اند و امکان بازسازی در این مناطق وجود ندارد و باید در مناطق دیگری را برای این اماکن در نظر گرفت… رئیس بنیاد مسکن شهرستان مسجدسلیمان گفت: این موضوع یک نگاه ملی می خواهد و قطعاً برای بعضی مناطق چاره ای جز جابجایی وجود ندارد.

جعفری با بیان این که با حضور ۲۰ اکیپ از کارشناسان مجرب بنیاد مسکن استان کار ارزیابی میزان خسارت های وارده به منازل شهری و روستایی آغاز شده است گفت: آمار دقیق میزان خسارات وارده پس از پایان اریابی کارشناسان به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=40608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.