• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
3

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد:
ثبت ۳۸ پس‌لرزه تا بزرگی ۴.۷ پس از زمین لرزه ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان / چهار پیشنهاد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

  • کد خبر : 40605
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علی بیت‌اللهی گفت: تاکنون ۳۸ پس لرزه با بزرگای ۴.۷، ۴ و ۳.۹ بعد از زلزله ۵.۷ روز گذشته مسجدسلیمان رخ داده است، چهار پیشنهاد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را در استان خوزستان اعلام کرد. بیت اللهی در بیان پیشنهادهای آن مرکز بر اساس گزارش ها و اطلاعات دریافتی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علی بیت‌اللهی گفت: تاکنون ۳۸ پس لرزه با بزرگای ۴.۷، ۴ و ۳.۹ بعد از زلزله ۵.۷ روز گذشته مسجدسلیمان رخ داده است، چهار پیشنهاد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را در استان خوزستان اعلام کرد. بیت اللهی در بیان پیشنهادهای آن مرکز بر اساس گزارش ها و اطلاعات دریافتی از محدوده اثر زمین لرزه به چهار مورد اشاره کرد و گفت: نصب ایستگاه های شتابنگاری نسل جدید در محدوده های اطراف مسجدسلیمان، ایذه، شوشتر، اهواز و بهبان، ضرروت توجه به جنبائی گسله های اطراف شهرهای مسجدسلیمان و ایذه، بازنگری در ساخت و سازهای روستایی در منطقه لرزه‌خیز مسجدسلیمان و اطراف آن، جلوگیری از ساخت و ساز بر روی حریم گسل اهواز از مهمترین پیشنهادهای مرکز در خصوص سیل اخیر در خوزستان است.

وی ادامه داد: به دلیل مشخصه های زمین شناسی محدوده، و این که اغلب زمین لرزه ها در این ناحیه فاقد گسیختگی سطحی هستند احتمال داده می شود گسل مسبب این زلزله تا کرسی از طول ۳۰ کیلومتر عمق داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: بزرگترین پس لرزه ها با بزرگای ۴.۷، ۴ و ۳.۹ ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=40605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.