• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

با حضور دکتر محسن رضایی:
نشست فوق العاده مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد + تصاویر

  • کد خبر : 40590
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: از رسانه ها به خصوص ‌صدا و سیما انتطار داریم که حادثه را در ابعاد واقعی نشان دهد/ با مسئولان کم کار و پیمانکاران ساخت ساختمان هایی که در زلزله اخیر دچار خسارت شده اند باید برخورد شود. مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان: در ارزیابی اولیه مشخص شد برخی […]

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: از رسانه ها به خصوص ‌صدا و سیما انتطار داریم که حادثه را در ابعاد واقعی نشان دهد/ با مسئولان کم کار و پیمانکاران ساخت ساختمان هایی که در زلزله اخیر دچار خسارت شده اند باید برخورد شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان: در ارزیابی اولیه مشخص شد برخی ساختمان ها در مسجدسلیمان ۱۰۰ درصد و در گلگیر بین ۱۵ تا ۶۰ درصد دچار خسارت شده اند

فرماندار مسجدسلیمان: وی با اشاره به این که بافت مسجدسلیمان فرسوده و بسیاری از منارل در پی زلزله اخیر ترک خورده و آسیب جدی دیده و این پس لرزه ها ممکن هر لحضه باعث حوادث جبران ناپذیری شود.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : باید با همدلی و همکاری خسارت های زلزله شهرستان مسجدسلیمان جبران شود. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، دکتر محسن رضایی در نشست فوق العاده مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان گفت: این زلزله یک زلزله بزرگی بوده است که به واحد های مسکونی، صنعتی و زیر ساخت ها خسارت وارد کرده است.

وی اظهارداشت: در ارزیابی های اولیه مشخص شد که سه هزار واحد مسکونی ، ۲۰۰ واحد دامداری و پرورش ماهی و امکانات زیر ساختی خسارت وارد شده است و ارزیابی های نهایی باید حداقل ظرف ۲ تا سه هفته انجام شود.

دیبر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید بر امداد رسانی و تامین امنیت شهرها و روستاهای زلزله زده ادامه داد: از رسانه ها به خصوص ‌صدا و سیما انتطار داریم که حادثه را در ابعاد واقعی نشان دهد. دکتر رضایی ضمن تاکید از ایجاد شورای راهبردی برای حل مشکلات و معضلات خوزستان به ویژه گرد و خاک ، سیل ، زلزله و گرما گفت : طرح جامه شهرستان مسجدسلیمان سه – چهار سال پیش تصویب شد اما هنوز اجرایی نشده است و باید اجرای این طرح آغاز شود.

وی با اشاره به اقدامات برای توسعه شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در تلاش هستیم اجرایی شود اختصاص درآمدهای بیست حلقه چاه سربسته در مسجدسلیمان است که پس از احیای آن ها توسط چینی ها مجددا به وزارت نفت واگذار خواهیم کرد و برای اجرایی شدن این امر از مقام معظم رهبری و سایر مسولین کمک می خواهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین خواستار برخورد با مسئولان کم کار و پیمانکاران ساخت ساختمان هایی که در زلزله اخیر دچار خسارت شده اند ، شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت: در ارزیابی اولیه مشخص شد برخی ساختمان ها در مسجدسلیمان ۱۰۰ درصد و در گلگیر بین ۱۵ تا ۶۰ درصد دچار خسارت شده اند.

کیامرث حاجی زاده همچنین بر لزوم تخلیه و‌جابه جایی ساکنان مناطق الوده مسجد سلیمان، لزوم نوساری بافت های فرسوده شهر، نوسازی مداذس و بیمارستان فرسوده شهرتاکید کرد.

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان نیز در این جلسه گفت: در این شهرستان از نظر آب، برق و تلفن مشکلی وجود ندارد و بیمارستان های ما از جمله ۲۲ بهمن و نفت کاملا اماده هستند.

حیدر حجتی نیا افزود: برخی از مناطق مسجدسلیمان الوده است و از مجموع پنج هزار خانوار که باید جابه جا میشد تنها ۵۰۰ خانوار جابه جا شده است و در کنار بیکاری این موارد بر مشکلات شهرستان افزوده است. وی با اشاره به این که بافت مسجدسلیمان فرسوده و بسیاری از منارل در پی زلزله اخیر ترک خورده و آسیب جدی دیده و این پس لرزه ها ممکن هر لحضه باعث حوادث جبران ناپذیری شود، گفت: از دکتر رضایی تقاضاداریم که کمک کنید اعتبارات لازم برای نوسازی مسجدسلیمان تامین شود.

لازم به ذکر است در این جلسه تعدادی از مدیران اجرایی شهرستان گزارشی از خسارات وارده و اقدامات انجام شده در ارتباط با زلزله اخیر ارائه دادند…

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=40590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. سلام
    ای کاش این زلزله ( زمین جنبش) بتونه باعث بیدار شدن مسئولین خفته شهرستان را در انجام طرح جامع شهرستان و ایجاد زیرساختهای لازم ّبرای یک زندگی معمولی برای مردم شهرستان شود که البته به عرض میرساند این مهم نیاز به مشخص شدن و معرفی کردن یک فرمانده و داشتن کارگروه مشخص برای انجام این مهم دارد تا بشود با توجه به خرابیهای گسترده ای که این زلزله در شهر ایجاد کرده از این فرصت بهترین استفاده را کرد و دینی که دولت و ایران به مسجدسلیمان را دارد به این صورت ادا کند و باعث ایجاد زیرساختهای اصولی و استاندارد در این شهرستان شد.
    لازم به ذکر است تمام تاسیسات و ساخت و سازهای قدیمی و اصولی در مسجدسلیمان را خارجیها در مسجدسلیمان ساخته اند و حال نوبت خودمان است که با نقشه ها و برنامه ریزی دقیق ( بهتر از خارجی ها ) یه سر پناه امن برای مردم و یک شهر نو با شریان های روان و یک زندگی با طراوت برای ساکنین شهر زلزله زده مسجدسلیمان ایجاد کنند. که این مهم فقط با داشتن یک فرمانده قوی و کاربلد قابل انجام است. سالهای ساله که طرح های تفصیلی و جامع برای شهر تصویب شده ولی اجرا نشده .
    دو صد گفته چون نیم کردار نیست

  2. سلام
    طرح جامع مسجدسلیمان سال ۱۳۸۶ تصویب شد ولی هنوز اجرایی نشده است.
    هزاران مبارک باد بر بچه مسلمونها .
    خسته نباشید
    تا ده بیست هزار نفر کشته نشه از خواب بیدار نمیشیم .

  3. سلام
    انجام طرح جامع شهرستان مسجدسلیمان نیاز به یک کار گروه قوی و مخلص داره و یک فرمانده قوی .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.