• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
3

اختصاصی باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان
شهد وصال پس از هفده سال به همت مددکار مسجدسلیمانی/دیدار برادر گمشده با خواهر خود پس از ۱۷ سال در مسجدسلیمان + تصاویر

  • کد خبر : 40134
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- بهار تقویمی سال ۹۵ آخرین صفحات خود را ورق می زد، هرچند قبل تر از صدای پای تابستان ( حقیقی و نه تقویمی) در گوش مسجدسلیمانی ها شنیده و گرمایش در تن شهر احساس شده بود که صدای زنگ تلفن مرکز مداخله در بحران بهزیستی به صدا درآمد. تماس گیرنده خود […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- بهار تقویمی سال ۹۵ آخرین صفحات خود را ورق می زد، هرچند قبل تر از صدای پای تابستان ( حقیقی و نه تقویمی) در گوش مسجدسلیمانی ها شنیده و گرمایش در تن شهر احساس شده بود که صدای زنگ تلفن مرکز مداخله در بحران بهزیستی به صدا درآمد. تماس گیرنده خود را از پرسنل حراست دانشگاه آزاد معرفی کرد و خبر از تردد مردی حدوداً سی ساله با ظاهری پریشان و نامرتب در محوطه جلو ورودی دانشگاه و منتهی به کلینیک شفا داد.

هنوز مشاور خط ۱۲۳ بهزیستی در حال نوشتن گزارش تماس بود که تماس مجددی از جانب یکی از شهروندان که قصد رفتن به کلینیک شفا را داشت با همین مضمون برقرار گردید. با هماهنگی کارشناس محترم آسیب های بهزیستی تیم سیار اورژانس اجتماعی ضمن اخذ مجوز مداخله در موضوع از دادستان محترم به محل اعزام گردید. نفر مورد نظر برخلاف ظاهرش اصلاً حالت تهاجمی و پرخاش نداشت و با همکاری فوریت های پلیسی ۱۱۰به بهزیستی منتقل شد.

مصاحبه و مشاوره های ابتدایی به علت تشخیص عارضه روحی و روانی توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی مسیر پرونده و حمایت لازم را از معاونت امور اجتماعی و اورژانس اجتماعی به معاونت توانبخشی تغییر داد. دقیقاً در تاریخ ۹۵/۳/۲۶ بیمار مجهول الهویه فوق با دستور دادستان محترم وقت و با همراهی پلیس ۱۱۰ به مرکز شبانه روزی نگهداری از بیماران اعصاب و روان ایران مهر ارجاع داده شد.  (به گفته خواهر وی این بیمار حدود ۱۷ سال پیش از خانه خارج شده بود و تاکنون خبری از او نداشتند اما در سال ۹۵ به طریقی وارد مسجدسلیمان و از آن پس تحت نظر اداره بهزیستی قرار گرفت).

بیمار فوق در مصاحبه های ماهیانه مددکاران و مشاوران مرکز بعضا نام شهر همدان و محمد را به زبان می آورد که البته برای پیگیری دقیق کافی نبود، اما همین موضوع سبب گردید تا مشخصات شناسایی موقت به نام محمد همدانی در سامانه کشوری برای ایشان ثبت گردد .

در سال ۹۶ بیمار فوق دچار ضایعات مغزی شده و مدت طولانی را در بخش icu بیمارستان ۲۲ بهمن بستری گردید که همکاری مدیریت و مددکار بیمارستان ۲۲ بهمن سرکارخانم شیخ رباط در ترخیص ایشان بسیار خداپسندانه و قابل تقدیر بود. ضایعات این عارضه مغزی در تن رنجور محمد بسیار سنگین بود و ایشان توانایی هر گونه تحرک را از دست داده بود، مع الوصف تلاش بسیار مدیریت و پرسنل دلسوز مرکز ایران مهر ضمن بهره مندی از خدمات تخصصی توانبخشی، فیزیوتراپی در کنار استفاده از ویلچر و واکر سبب بهبودی قابل توجه ایشان و رسیدن به مرحله حفظ تعادل وی گردید.

از سوی دیگر بیمار فوق که شاهد تلاش دلسوزانه پرسنل مرکز ایران مهر بود همکاری بیشتری را در مصاحبه هایی که حالا دیگر به صورت هفتگی با ایشان برگزار می شد به عمل آورد و به خصوص یکی از مددکاران توانمند مرکز به نام سرکار خانم جلیلی با حوصله بسیار موفق شد اطلاعات بیشتری را در خصوص خانواده مراجع را از وی اخذ کند. در ادامه سرکار خانم جلیلی در بهمن ۹۷ با پیگیری مضاعف و دلسورانه موفق به ارتباط با واحد توانبخشی شهرستان همدان گردید و ارائه اطلاعات اخذ شده از بیمار و کمک واحد توانبخشی بهزیستی همدان سبب شد که مددکار پرتلاش مرکز در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۹۸ با خواهر توانخواه فوق تماس تلفنی برقرار نموده و از خلال این تماس هویت واقعی توانخواه به نام ” علی برزگران ” برای مددکار مرکز هویدا گردید.

بالاخره پس از ۱۷ سال در روز یکشنبه ۹۸/۲/۲۲ ایام فراغ به سر آمد و خواهر و برادر کوچک تر بیمار به نام های زهرا و محمد ضمن احراز هویت شان در مرکز ایران مهر صحنه شورانگیز ملاقات با برادر گمشده شان را رقم بزنند، صحنه ای که اشک شوق را نه تنها در چشمان خواهر و برادر علی بلکه نزد تمامی حاضران در صحنه جاری ساخت.

پیگیری مراحل قانونی زمان بر ترخیص بیمار سبب مراجعت زهرا و محمد به همدان و البته دلتنگی مضاعف علی شده بود اما تلاش مجموعه اداره بهزیستی و همکاری معاونت محترم توانبخشی استان خوزستان، و جناب اسکندری دادستان محترم شهرستان مسجدسلیمان سبب گردید تا در روز یکشنبه مورخ ۹۸/۳/۲۶ علی برزگران از مرکز ترخیص و پس از ۱۷ سال روانه شهر و دیارش شود. علی که حالا دیگر بیماری اش تحت کنترل می باشد هنگام خداحافظی با پرسنل مرکز ایران مهر صحنه های جالبی را در تشکر از پرسنل مرکز رقم زد ومجدداً اشک شوق را از چشمان تمامی حاضران در مرکز جاری ساخت…

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=40134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با سلام خدا قوت به کلیه عزیزان که زحمت کشیدن برای این بنده خدا واقعاً اشک شوق دارد باید تشکر ویژه هم کرد خدمت خانم شیخ رباط و مدیر اسبق بیمارستان ۲۲بهمن آقای مهرداد بهرامی پور مدیر کاردان و با لیاقت ان شاالله همواره تندرست باشید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.