• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
2

همزمان با هفته بسیج ملی کنترل فشار خون:
رییس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان: بیماری فشار خون یکی از مهمترین علت های بیماری و مرگ در کشور است + تصاویر

  • کد خبر : 39524
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- همزمان با هفته بسیج ملی کنترل فشار خون پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان با حضور در مصلی حضرت امام خمینی (ره) این شهرستان از نمازگزاران فشارخون گرفتند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان دکتر علی سرمست سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در سخنانی بیماری پرفشاری خون […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- همزمان با هفته بسیج ملی کنترل فشار خون پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان با حضور در مصلی حضرت امام خمینی (ره) این شهرستان از نمازگزاران فشارخون گرفتند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان دکتر علی سرمست سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در سخنانی بیماری پرفشاری خون را یکی از مهمترین علت های بیماری و مرگ در کشور دانست و گفت: این بیماری می‌تواند منجر به عوارض جبران ناپذیری از جمله سکته های قلبی و مغزی شود.

سرپرست شبکه ی بهداشت و درمان مسجدسلیمان با بیان این که بیماری پر فشاری خون به قاتل خاموش معروف است، افزود: بسیاری از مبتلایان از بیماری خود خبر ندارند و بر اساس مطالعات انجام‌‎ شده یک سوم افراد کشور به بیماری پر فشاری خون مبتلا هستند و متاسفانه شیب ابتلا به این بیماری رو به افزایش است.
وی بهترین راه پیشگیری از این بیماری را اصلاح سبک زندگی تعریف کرد و گفت: اصلاح سبک زندگی به معنی داشتن فعالیت ورزشی منظم، تغذیه مناسب به ویژه محدود کردن مصرف نمک، چربی‌های ترانس و کنار گذاشتن مصرف فست‌فودها، تنقلات، ترک سیگار و الکل است.
دکتر سرمست تاکید کرد: شبکه ی بهداشت و درمان مسجدسلیمان همزمان با سراسر کشور به منظور آگاه‌سازی شهروندان از عوامل خطر این بیماری و تشخیص افراد مبتلا، بسیج ملی کنترل فشار خون را در منطقه اجرا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: گروه هدف بسیج ملی کنترل فشار خون افراد بالای ۳۰سال ایرانی، بیماران کلیوی در هر سنی و زنان باردار در هرسنی و هر زمان از دوران بارداری هستند و برای اجرای این طرح لازم است که از ۱۷خرداد امسال تا پانزدهم تیر ۹۸ به پایگاه‌های ارزیابی طرح ملی کنترل فشارخون بالا و مراکز بهداشتی مراجعه کنند. دکتر سرمست با تقدیر از حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان به خاطر فرصتی که در بین الصلاتین به ایشان داد تا برای تنویر افکار عمومی از خطرات این بیماری برای نمازگران صحبت کند تشکر نمود. وی همچنین از حجت الاسلام حجتی نیا  فرماندار مسجدسلیمان نیز به دلیل پیوست به کمپین بسیج ملی کنترل فشار خون تقدیر و تشکر کرد…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=39524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.