• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
2

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مسجدسلیمان در مراسم بزرگداشت شهید خبرنگار قاسمی پور
ما امروز در خصوص فرهنگ بومی شهرمان مسئول هستیم و با کمک خبرنگاران باید نسبت به مهندسی فرهنگی بومی شده اقدام جدی و سریعی انجام دهیم و الا در این حوزه با مشکلات جدی رو برو خواهیم شد + تصاویر

  • کد خبر : 39511
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- با حضور جمعی از مردم سی چهارمین سالگرد شهادت خبرنگار شهید اکبر قاسمی پور برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حجت الاسلام علی قندعلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مسجدسلیمان در سخنانی اظهار کرد:  خبرنگاران عزیز پیام آوران شوق و امید در اقشار مختلف اجتماع هستند و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- با حضور جمعی از مردم سی چهارمین سالگرد شهادت خبرنگار شهید اکبر قاسمی پور برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حجت الاسلام علی قندعلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مسجدسلیمان در سخنانی اظهار کرد:  خبرنگاران عزیز پیام آوران شوق و امید در اقشار مختلف اجتماع هستند و رخداد های مختلف را نو به نو در سطح رسانه ها در بین مردم منتشر می کنند و این جابجایی گسترده و بی وقفه ی اطلاعات مرهون تلاش خبرنگاران صادق و شجاع ماست.

خبرنگاران ما تلاش گران خستگی ناپذیر و بی اجر و مواجب هستند که زحمت شان با وجود این که هم ارزش های مادی و هم ارزش های متعدد معنوی مترتب است در عین مظلومیت نادیده گرفته می شود، ولی اذهان بیدار و روشن به اهمیت بی بدیل خبر و رسانه در عصر انفجار اطلاعات پی برده اند. وی ادامه داد:

این قشر روشنفکر، بی باک و شجاع وظیفه دارند در راستای انتشار صحیح اخبار از یکسو با قرار دادن صداقت و شجاعت در سرلوحه کار خود در نشر اخبار امید بخش و به چالش کشیدن مفسدین تلاشی مضاعف، و از سویی دیگر با خبرنگار نماهایی که قلم و ابزار رسانه را به اسارت خود در آورده اند به طور جدی برخورد کنند که سختی کار آنان را دو چندان می کند.

رفتار برخی افراد در قالب های دروغین و با استفاده نام مقدس خبرنگاری یک تهدید جدی برای این حرفه ی مقدس به شمار می آید که ذکاوت همه ی تلاشگران این عرصه را می طلبد. رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از دامن مادران شهدایی همچون مادر شهید قاسمی پور، الگو هایی بی نظیر مثل شهید قاسمی پور پای به عرصه زندگانی می نهد و با شهادت خود و نثار خون پاک شان به حیات دیگران امنیت و به فضلیت مرگ های با عزت ارزشی دو چندان می بخشند تا حدی که خدای متعال آنان را در زمره مردگان قرار نداده و در جوار خودش به رزق و فیض مدام متنعم می سازد. وی ادامه داد:

شهید قاسمی پور و شهدای عرصه خبر پیشتازان عرصه فرهنگ بودند،آنان در عصری به اهمیت خبر پی بردند که مانند امروز از رسانه و خبر صحبتی به میان نبود حال این که امروز خبر و رسانه تمام زندگی مردم را دستخوش تغییر قرار داده و حتی به واسطه همین داده های اطلاعاتی است که نرخ سود و ارزش های اقتصادی جهان جهش و یا کاهش پیدا می کند و در حوزه فرهنگ نیز برخی اوقات همین دیتاهای موجود موجی از بیم و امید در جامعه ایجاد می کند که همه ی فعالان عرصه برنامه ریزی اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و سیاسی را به فکر وا می دارد .

قندعلی گفت: ما امروز در خصوص فرهنگ بومی شهرمان مسئول هستیم و با کمک خبرنگاران عزیز باید نسبت به مهندسی فرهنگی بومی شده اقدام جدی و سریعی انجام دهیم و الا در این حوزه با مشکلات جدی رو برو خواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: به منظور ترسیم نقشه جامع و مهندسی فرهنگ بومی شده سازمان تبلیغات اسلامی به کمک نهاد های فرهنگی برنامه ی مدونی خواهد داشت که امیدواریم در همین راستا اطلس فرهنگی و اجتماعی بومی شده مسجدسلیمان تدوین شود. وی در پایان افزود: از فعالان فرهنگی و اجتماعی به خصوص خبرنگاران عزیز مسجدسلیمان و همه ی مسئولان به طور جدی درخواست همکاری و همیاری در این زمینه را داریم و بر این باوریم که اطلس فرهنگی و اجتماعی مهم ترین داده های تحلیلی و آماری را جهت مهندسی فرهنگی در اختیار نهادهای اجتماعی و فرهنگی شهرستان گذاشته و دریچه ای نو به روی همه دلسوزان فرهنگ و هنر باز خواهد کرد و این مساله در تبدیل شهرستان مسجدسلیمان به شهری پیش رو در ترسیم اطلس فرهنگی و اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد .

گفتنی است این مراسم با حضور خانواده و مادرمکرمه ی شهید و جمعی از یاران و دوستداران مکتب شهید و شهادت در جوار مرقد مطهر خبرنگار شهید اکبر قاسمی پور و توسط هیئت فرهنگی مذهبی حضرت رقیه سلام الله علیها، با همکاری پایگاه حمزه سید الشهداء،و ادارات سازمان تبلیغات،بنیاد شهید،ارشاد اسلامی و کاروان رهروان راه شهداء برگزار گردید.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=39511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.