• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
2

ثبت ملی ۲ اثر دیگر از تأسیسات قدیمی صنعت نفت در مسجدسلیمان

  • کد خبر : 39360
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان– مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از ثبت ۲ اثر دیگر از تأسیسات قدیمی صنعت نفت به عنوان ثبت فرهنگی و ملی خبر داد. مهندس قباد ناصری با اعلام این خبر افزود: پس از مذاکرات متعدد و پیگیری های فراوان با سازمان میراث فرهنگی کشور، تأسیسات نفتی بی بیان […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان– مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از ثبت ۲ اثر دیگر از تأسیسات قدیمی صنعت نفت به عنوان ثبت فرهنگی و ملی خبر داد.
مهندس قباد ناصری با اعلام این خبر افزود: پس از مذاکرات متعدد و پیگیری های فراوان با سازمان میراث فرهنگی کشور، تأسیسات نفتی بی بیان شامل “کارخانه تقطیر” و “پالایشگاه و کارخانه گوگرد سازی” به عنوان آثار فرهنگی و ملی پذیرفته و ثبت شدند.
وی گفت: براساس نامه رسمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور این دو اثر پس از انجام تشریفات قانونی با شماره های ۳۱۷۲۵ و ۳۱۷۲۴ در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردیده است.
وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز کارخانه تولید برق تمبی نیز بعنوان یک اثر ملی و فرهنگی ثبت شده است اظهار داشت: ثبت این تأسیسات نفتی متضمن حفظ هویت و پیشینه تاریخی صنعت نفت در این منطقه و راه اندازی موزه گنجینه نفت در این منطقه را اهمیتی مضاعف می بخشد.

لازم به توضیح است که مقارن با کشف و فوران نفت در تاریخ پنجم خرداد ۱۲۸۷ خورشیدی از چاه شماره یک مسجدسلیمان، صنعت نفت در ایران شکل گرفت و تأسیسات مورد نیاز صنعت نفت از قبیل کارخانه تقطیر، کارخانه گوگرد، پالایشگاه نفت، کارخانه تولید برق و سایر تأسیسات در این منطقه برای نخستین بار در کشور ایجاد و احداث شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=39360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.