• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
1

بازگشت امید در دقیقه ۱۰+۹۰! / نفت مسجدسلیمان ۱ – سپیدرود ۱

  • کد خبر : 39270
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ یوسف خدامرادی: هفته بیست و هشتم لیگ برتر – استادیوم شهیدبهنام محمدی/  جمعه ۱۳ اردیبهشت ۹۸ – ساعت ۱۷:۳۰ نفت مسجدسلیمان ۱ – سپیدرود رشت ۱ گل: اکبر آفاقی (۹+۹۰) برای نفت – مهرداد بایرامی (۵۶) برای سپیدرود داور: بیژن حیدری / کمک داوران: محمدرضا ابوالفضلی و آرمان اسعدی اخطار: حسین […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ یوسف خدامرادی: هفته بیست و هشتم لیگ برتر – استادیوم شهیدبهنام محمدی/  جمعه ۱۳ اردیبهشت ۹۸ – ساعت ۱۷:۳۰

نفت مسجدسلیمان ۱ – سپیدرود رشت ۱

گل: اکبر آفاقی (۹+۹۰) برای نفت – مهرداد بایرامی (۵۶) برای سپیدرود

داور: بیژن حیدری / کمک داوران: محمدرضا ابوالفضلی و آرمان اسعدی

اخطار: حسین شنانی، ابراهیم لطفی، کورش ملکی، حسین ابراهیمی (سپیدرود)

تماشاگر: ۱۰ هزار نفر

نفت مسجدسلیمان: مهرداد طهماسبی، میلاد خدایی‌اصل، موسی کولی‌بالی، سیدمحمد حسینی، یوسف وکیا، صادق صادقی، علیرضا علیزاده، حکیم نصاری (۹۰- میلاد میداودی)، اسماعیل شریفات (۷۹- هیثم هاشمی‌زاده)، محمد شادکام (۶۷- اکبر آفاقی) و فرشید پاداش

سرمربی: فیروز کریمی

سپیدرود رشت: کورش ملکی، میثم تهی‌دست، میلاد شیخی‌سلیمانی، ابراهیم لطفی، هومن ربیع‌زاده، میلاد قربان‌زاده، محمدرضا مهدوی، حسین ابراهیمی (۹۰- محمد غلامی)، میثم فردوسی، حسین شنانی (۷۶- محمد بلبلی) و مهرداد بایرامی

سرمربی: نادر دست نشان

خلاصه بازی

مصف نمایندگان خوزستان و گیلان برای دو تیم حکم مرگ و زندگی را داشت و پیروزی در این مسابقه می‌توانست بقای تیم برنده در لیگ برتر را تا حدود زیادی تضمین کند. سپیدرود رشت با ترکیب مشابه بازی قبلی برابر زردپوشان نفت صف‌آرایی کرد و ترکیب تیم نفت مسجدسلیمان شاهد بازگشت موسی کولیبالی به جای مجتبی بیژن بود.

 نیمه اول در میان هیاهوی تماشاگران پرشور نفت که تیم‌شان را به انجام بازی تهاجمی ترغیب می‌کردند دنبال می‌شد و شاگردان فیروز کریمی با حرکت از جناحین میدان و هدف قرار دادن دروازه سپیدرود به دنبال رسیدن به گل سرنوشت‌ساز این دیدار بودند. قرمزپوشان شمالی نیز هنگام تصاحب توپ و حضور در نیمه زمین نفت مسجدسلیمان خطرناک نشان می‌دادند و تیم دست و پا بسته‌ای نبودند.

ضربات دقایق ۸ و ۱۷ اسماعیل شریفات را واکنش‌های کورش ملکی دفع شدند، فرشید پاداش در دقیقه ۲۵ یک موقعیت عالی را از دست داد و در سمت مقابل میدان نیز ضربه دقیقه ۳۰ مهرداد بایرامی توسط مهرداد طهماسبی به کرنر رفت تا اندک موقعیت‌های خلق شده در نیمه اول ثمری برای طرفین نداشته باشند و این نیمه با تساوی بدون گل تمام شود.

در آغاز نیمه دوم، پس از اینکه فرشید پاداش در دقیقه ۵۰ یک فرصت تک‌به‌تک را هدر داد، تیم سپیدرود رشت در دقیقه ۵۶ با استفاده از غفلت خط دفاعی نفت مسجدسلیمان و ضربه مهرداد بایرامی به گل رسید. این گل باعث ایجاد درگیری و توقف چند دقیقه‌ای جریان مسابقه شد. از یک سو هواداران نفت اعتقاد به مشکوک بودن گل سپیدرود داشتند و از سوی دیگر حرکات مهرداد بایرامی بعد از گلزنی باعث خشم طرفداران میزبان شد تا جایی که اشیایی به سمت این بازیکن پرتاب شد که اشتباها فیروز کریمی سرمربی نفت را هدف قرار گرفت و فیروز کریمی از ناحیه سر دچار جراحت شد و به بیمارستان انتقال یافت.

با از سرگیری جریان مسابقه، در اولین حمله نفت مسجدسلیمان فرشید پاداش با دروازه‌بان سپیدرود رشت تک‌به‌تک شد اما ضربه کم‌جان مهاجم نفت ثمری نداشت و یک فرصت عالی از دست رفت و در دقیقه ۸۴ هم ضربه سر موسی کولیبالی توسط مدافعین سپیدرود برگشت داده شد.

در دقیقه ۸۹ اتفاق مهم بعدی این مسابقه رخ داد؛ تیم نفت مسجدسلیمان با استفاده از خطای میلاد قربان‌زاده مدافع سپیدرود رشت روی فرشید پاداش صاحب یک پنالتی شد اما ضربه پنالتی حکیم نصاری کاپیتان نفت با واکنش عالی کورش ملکی دروازه‌بان تیم میهمان دفع شد و بهترین بخت گلزنی زردپوشان از دست رفت.

در شرایطی که ۹ دقیقه وقت اضافی برای نیمه دوم این بازی منظور شد، اکبر آفاقی بازیکن تعویضی نفت مسجدسلیمان که جایگزین محمد شادکام شده بود، در آخرین ثانیه‌های بازی قدر موقعیت تک‌به‌تک را دانست و گل تساوی را درون دروازه میهمان شمالی جای داد تا امیدهای نفت مسجدسلیمان برای دو هفته پایانی لیگ زنده بماند.

شرح گل‌ها

۰-۱ (سپیدرود): در حالی که بازیکنان خط دفاعی نفت مسجدسلیمان به گمان آفساید ایستاده بودند، توپ به مهرداد بایرامی رسید و این بازیکن با ضربه‌ای زمینی به گوشه سمت چپ دروازه زردپوشان نفت گل اول بازی را به ثمر رساند تا با ثبت این گل جنجال هم آغاز شود.

۱-۱ (نفت): اکبر آفاقی با عبور توپ از میلاد شیخی‌سلیمانی در موقعیت تک‌به‌تک با سنگربان سپیدرود رشت قرار گرفت و با ضربه‌ای بغل پا دروازه قرمزپوشان رشتی را گشود تا امیدهای نفت مسجدسلیمان رنده بماند.

در حاشیه

* این بازی که ابتدا قرار بود ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه آغاز شود، با تصمیم کمیته مسابقات سازمان لیگ به ساعت ۱۷:۳۰ تغییر یافت. آغاز مسابقه هم با تأخیر همراه بود و در نهایت سوت داور ساعت ۱۷:۴۳ دقیقه به نشانه شروع بازی به صدا در آمد.

* فیروز کریمی در جریان مسابقه از سوی هواداران تیمش تشویق می‌شد.

* تماشاگران حاضر در ورزشگاه با سر دادن شعاری یاد شادروان حامد لطفی لیدر درگذشته تیم نفت مسجدسلیمان را گرامی داشتند.

* هواداران تیم نفت مسجدسلیمان علیه محسن فروزان دروازه‌بان رشتی تیم تراکتورسازی که به اتهام شرط‌بندی بازداشت شده است، شعارهایی سر دادند. فروزان در بازی مقابل سپیدرود اشتباهات فاحشی انجام داد و همین امر سوژه شعارهای هواداران نفت شد.

* به ثمر رسیدن گل مهرداد بایرامی در دقیقه ۵۶ باعث عصبانیت تماشاگران مستقر در سکوهای روبروی جایگاه از تصمیم کمک داور شد و اشیایی از سوی تماشاگران به طرف کمک داور دوم مسابقه پرتاب گردید.

* مهرداد بایرامی مهاجم سپیدرود رشت پس از گشودن دروازه نفت مسجدسلیمان با حرکاتی عجیب باعث تحریک هواداران میزبان و ایجاد درگیری بین نیمکت نشینان دوتیم شد. در همین لحظات یک سنگ پرتاب شده از طرف تماشاگران نفت در شلوغی کنار زمین به سر فیروز کریمی برخورد کرد و باعث خونریزی کریمی از ناحیه سر شد.

* کریمی بعد از مصدومیت از ناحیه سر قصد انتقال به بیمارستان نداشت اما خونریزی به شکلی بود که پزشکان وی را متقاعد کردند با آمبولانس به بیمارستان برود.

* پس از انتقال فیروز کریمی به بیمارستان، حشمت‌الله شیخ‌رباط کمک مربی تیم نفت از کنار زمین به هدایت بازیکنان پرداخت.

* وقت کشی کورش ملکی دروازه‌بان تیم سپیدرود رشت ناراحتی هواداران نفت مسجدسلیمان را به دنبال داشت و آن‌ها به اتلاف وقت اعتراض می‌کردند.

* داور مسابقه با توجه به درگیری ایجاد شده در اواسط نیمه دوم و توقف جریان بازی اقدام به محاسبه ۹ دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم کرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=39270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.