• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 2
1

۵۰۰ چشمه فصلی و دائمی در شهرستان اندیکا پرآب شد

  • کد خبر : 39061
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- سرپرست فرمانداری شهرستان اندیکا گفت:بارش های مناسب و پر شدن سفره های زیرزمینی باعث شده بیش از ۵۰۰دهنه چشمه و رودخانه فصلی در شهرستان اندیکا جان تازه ای بگیرند. مرادعلی سعیدی پور بیان کرد: شهرستان اندیکا به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در دل کوههای سر به فلک کشیده زاگرس […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- سرپرست فرمانداری شهرستان اندیکا گفت:بارش های مناسب و پر شدن سفره های زیرزمینی باعث شده بیش از ۵۰۰دهنه چشمه و رودخانه فصلی در شهرستان اندیکا جان تازه ای بگیرند. مرادعلی سعیدی پور بیان کرد: شهرستان اندیکا به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در دل کوههای سر به فلک کشیده زاگرس از تنوع آب وهوایی خاصی برخوردار است.وی افزود: چشمه ها و رودخانه های فصلی یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان هستند که در پی خشکسالی های اخیر بیشتر آنها خشک و بی آب شده بودند.

سرپرست فرمانداری اندیکا ادامه داد: گردشگران و علاقمندان به طبیعت با سفر به منطقه شیمبار، شاهزاده عبدالله، تینا، تاراز، چلوار، تازه، سروند، سوسن سرخاب، تلوک، موری، کمفه، سرحونی، رپی، شلا للر، کتک می توانند از نعمت های خدادادی در این شهرستان لذت ببرند.

وی گفت: برخی از این چشمه ها در مناطق کوهستانی و سخت گذر هستند که برای دیدن آنها نیاز به راهنمای محلی هست و به گردشگران توصیه می شود ضمن رعایت این نکته در حفظ و پاکیزگی طبیعت نیز کوشا باشند. شهرستان اندیکا از اداره هواشناسی بی بهره است اما میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری ( ابتدای مهر سال ۹۷) تا ۳۰ فروردین ۹۸ در حسینیه اندیمشک به میزان یک هزار و ۱۱۱، ایذه ۹۸۱٫۵ و دهدز ۷۶۹٫۵ میلی متر ثبت شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=39061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.