• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

آغاز مراسم معنوی اعتکاف در مسجدسلیمان

  • کد خبر : 38507
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان از آغاز مراسم معنوی اعتکاف در مسجد جامع و مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خبر داد. به گزارش سایت خبری باشگاه ر وزنامه نگاران مسجدسلیمان، حجت الاسلام علی قندعلی ضمن تبریک میلاد با سعادت امیر مومنان حضرت علی علیه السلام وعید سعید نوروز ، […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان از آغاز مراسم معنوی اعتکاف در مسجد جامع و مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خبر داد. به گزارش سایت خبری باشگاه ر وزنامه نگاران مسجدسلیمان، حجت الاسلام علی قندعلی ضمن تبریک میلاد با سعادت امیر مومنان حضرت علی علیه السلام وعید سعید نوروز ، تقارن این دو عید بزرگ و آغاز سال نو با انجام مناسک اعتکاف را فرصتی مناسب برای خلوت با خداوند متعال دانست.

قندعلی در خصوص آغاز مراسم معنوی اعتکاف افزود؛ بیش از یک ماه برنامه ریزی جهت ثبت نام و حضور با کیفیت معتکفین عزیز،موفق به ثبت بیش از ۲۵۰معتکف در سطح مساجد شهرستان شدیم. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان در خصوص برگزاری برنامه های مراسم اعتکاف افزود ؛مراسم معنوی اعتکاف ازسحر روز چهارشنبه ۲۹اسفند ماه جاری در دو مسجد جامع وحضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آغاز خواهد شد و مسئولین اعتکاف از غروب امروز منتظر حضور گرم و باشکوی معتکفین عزیز شهرستان می باشند.

برنامه محفل انس با قرآن ،شبی با قرآن در کنار سفره هفت سین،مراسم میلاد امیر مومنان ع و اعمال ام داود و مجلس وفات حضرت زینب سلام الله علیها ،سخنرانی با موضوع فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه ی گام دوم انقلاب ،پخش کلیپ های فرهنگی و مسابقات جذاب قرآنی از جمله برنامه های محتوایی در این برنامه معنوی خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، اعتکاف عملی مستحب است که طی آن فرد به مدت حداقل ۳ روز در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد. اعتکاف از سنت‌های پیامبر (ص) است و انجام دادن آن شرایط خاصی دارد. اساس اعمال اعتکاف بر روزه‌داری و اقامت در مسجد است و هیچ عبادت خاص دیگری برای آن تعیین نشده است. با این حال افرادی که معتکف می‌شوند برای این که در این مدت بیشترین بهره معنوی را ببرند تا جایی که بتوانند اعمال عبادی انجام می‌دهند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=38507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.