• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11756اخبار امروز : 3
2

چرایی باخت نفت مسجدسلیمان به ساپیا
آیا مرزبان تمرینات نفت را نمی بیند؟!

  • کد خبر : 38439
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ صادق مرادی: نفت مسجدسلیمان در روزی که می بایست دورازه حریف را به آتش بکشد، زیر چرخ های سایپا له شد.بازی در نیمه اول متعادل دنبال شد و هر تیم یک موقعیت خوب را هدر دادند. نیمه دوم با بازی منظم تیم نفت در میانه ی میدان و تحت رهبری صادق […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ صادق مرادی: نفت مسجدسلیمان در روزی که می بایست دورازه حریف را به آتش بکشد، زیر چرخ های سایپا له شد.بازی در نیمه اول متعادل دنبال شد و هر تیم یک موقعیت خوب را هدر دادند. نیمه دوم با بازی منظم تیم نفت در میانه ی میدان و تحت رهبری صادق صادقی، حرکات خطرناک فرشید پادادش و شادکام، و اعتراضات مداوم علی دایی ادامه یافت تا اینکه داور بازی با اخراج نابهنگام مجتبی بیژن مدافع مرکزی نفت، بازی را از تکاپو انداخت و در ادامه اخراج دو بازیکن سایپا هم نتوانست موتور گلزنی نفت را روشن کند تا اینکه شاگردان دایی برخلاف جریان بازی در دقیقه ۸۷ تیر خلاص را بر پیکر تیم مرزبان وارد کرد.
اما آنچه مهم به نظر می رسد این است که هنگامی که شما میزبان بوده و از حمایت چند هزارنفری هواداران برخوردار باشید و تیم حریف برای پانزده دقیقه ۹ نفره باشد و در نهایت بازی را واگذاری کنید، احتمالا باید نکات ضعف قابل توجهی داشته باشید؛
یکی از این نکات ترکیب اولیه تیم نفت است.با وجود داشتن یک دفاع راست تخصصی، دونده و جوان مانند ایوب طاهری، استفاده از محمد پاپی در ترکیب نفت عجیب به نظر می رسد. زیرا پاپی نه نفوذ موثری در سمت راست داشت و نه در کارهای دفاعی موفق بود؛ چه اینکه مقدار زیادی از انرژی موسی کولیبالی برای جمع کردن توپهای پشت پاپی صرف شد.
از سوی دیگر پس از اخراج مجتبی بیژن، استفاده از یک هافبک دیگر یعنی امیر حسین امیری در پست دفاع مرکزی سوال برانگیز است.دو بازیکن با نام های امیر حسین در دو تیم حضور داشتند؛ امیر حسینی که گل برتری سایپا را به ثمر رساند و امیرحسین دیگری که مثل بازیهای گذشته ضعیف و کم اثر ظاهر شد و اتفاقا گل سایپا هم از جناح این بازیکن وارد دروازه نفت شد.
استفاده از امیر حسین امیری از مدتها برای هواداران جای سوال بوده و شایعات و ابهاماتی درخصوص روند جذب این بازیکن مطرح شده و بی تردید استفاده از این بازیکن در بازیهای مختلف علامت سوالی در پرونده کاری مرزبان خواهد بود.
از سوی دیگر با احترام به تجربه ارزشمند و هوش سرشار میلاد میداودی، تعویض وی با پاداش(در حالیکه این بازیکن نقطه ثقل حملات نفت بود)، عملا تیم را از تحرک انداخت؛ حال آنکه عباس عسگری می توانست گزینه ایده آلی برای تعویض باشد زیرا هم دونده تر ظاهر شده است و هم توانایی خوبی در ضربات ایستگاهی دارد(نکته ای که مرزبان در کنفرانس خبری در توجیه تعویض میداودی مطرح کرده بود.)
تعویض آفاقی با هاشم زاده نکته دیگر این بازی بود. هاشم زاده یک مهاجم سرزن است که در بازی استقلال و نساجی چند موقعیت مهم را از دست داده بود و در همین بازی هم یک بازیکن کاملا خسته و از پیش بازنده نشان داد، لذا استفاده از وی در گوش چپ با وجود داشتن شریفاتی که می توانست سرعت تهاجمی تیم را با وجود داشتن یک بازیکن بیشتر بالا ببرد، توجیه منطقی ندارد مگر اینکه بپذیریم مرزبان به بازیکنانی که در نیم فصل جذب کرده تعصبی خاص دارد.
از سوی دیگر همچنان عدم استفاده از احسان ابوعلی در خط حمله، عرفان کاظمی در پست هافبک هجومی در تیمی که ضعف عمده گلزنی دارد، یعنی استفاده نکردن از برگه های برنده و بی اعتنایی به بازیکنان جوانی که اتفاقا در تمرینات خوب ظاهر شده اند.
لذا با احترام به همه خدمات مرزبان به تیم نفت که همانا اهدا شخصیت متفاوت به این تیم است، باید اذعان داشت عملکرد وی در این بازی، شیران زاگرس را از رمق انداخت و پیروزی را تقدیم حریف کرد.لذا بنظر می رسد مرزبان باید ضمن مدیریت حاشیه ها و پرهیز از کشاندن مشکلات مالی و مدیریتی به بدنه تیم، تمرینات را با دقت بیشتری رصد و فضا را برای بازیکنانی که در تمرینات موثر عمل می کنند باز کرده و به مهره های سوخته خود تکیه نکند تا بدین ترتیب هم انگیزه نیمکت نشینان از بین نرود و هم بازیکنانی که شایستگی حضور در نفت بختیاری را ندارند اندک اندک از تیم کنار گذارده شوند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=38439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.