• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
2

نخستین کارخانه تولید برق کشور در فهرست آثار ملی قرار گرفت

  • کد خبر : 38360
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از ثبت ملی نخستین کارخانه تولید برق صنعتی کشور توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور خبر داد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان مهندس قباد ناصری در تکمیل […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از ثبت ملی نخستین کارخانه تولید برق صنعتی کشور توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور خبر داد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان مهندس قباد ناصری در تکمیل این خبر اظهار داشت: این کارخانه که هم اکنون به عنوان یکی از اجزای موزه گنجینه نفت به شمار می آید پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۴۱۲۱ در فهرست آثار کشور توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور است و به استانداری خوزستان نیز ابلاغ گردیده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ادامه داد: این کارخانه که در اوایل سالهای اکتشاف و شکل‌گیری صنعت نفت در منطقه تمبی در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی از مرکز شهر مسجدسلیمان احداث گردید دارای ۱۸ مگاوات قدرت تولید انرژی الکتریسیته بود و برق تولیدی آن توسط ۷ خط توضیح ۱۱ کیلو واتی به منطقه مورد نظر منتقل می شود‌.
وی افزود:به علت افزایش نیاز در سال ۱۹۵۰ دو دستگاه توربین گازی در این کارخانه افزوده شد و این نفت بود که در آن زمان و پس از سالها فعالیت فراتر از برآورد عمر ژنراتورها از مدار خدمت خارج شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=38360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.