• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
2

گزارش باشگاه روزنامه نگاران از گردهمایی شاعران بختیاری در اهواز + تصاویر

  • کد خبر : 38312
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۵۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- انجمن شعر قائد بختیاری با مشارکت حوزه هنری خوزستان همایش باشکوه شعر و موسیقی «ماهِ گُل» را با شعار تقویت و رشد خرده فرهنگ های ملی و آیینی در اهواز برگزار نمود. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در میان استقبال شهروندان اهواز دومین همایش شعر و موسیقی اقوام […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- انجمن شعر قائد بختیاری با مشارکت حوزه هنری خوزستان همایش باشکوه شعر و موسیقی «ماهِ گُل» را با شعار تقویت و رشد خرده فرهنگ های ملی و آیینی در اهواز برگزار نمود. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در میان استقبال شهروندان اهواز دومین همایش شعر و موسیقی اقوام با عنوان «ماهِ گل» در کتابخانه مرکزی استان خوزستان برگزار شد.

در این رویداد مردمی، شاعران، خوانندگان و شاهنامه خوانان بختیاری به اجرای برنامه هنری پرداختند.

در بخش شعر؛ شاعران فیض اله طاهری اردلی، مجید فرخ وند، محمد قنبری مرداسی، محدثه الماسی، همایون قاسمی، جلال محمدی، علی پارسه، قاسم سلیمانی، علی مرادی، مهرداد ناصری، مریم موسوی، رسول سنایی، سید عبدالله موسوی، یونس عبدالهی و فروغ قریشوندی اشعار خود را با گویش کهن بختیاری سرودند.

ریس حوزه هنری خوزستان در سخنانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تقویت خرده فرهنگ های ملی و آیینی، گفت: اگر به آیین و رسوم خوب خود پایبند باشیم هیچ دشمن، تهاجم و ضدفرهنگی نمی تواند به ریشه های ما آسیب بزند.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی در نخستین همایش بزرگ شاعران بختیاری اهواز اظهار داشت: حوزه هنری این افتخار را دارد که در خدمت همه اقوام استان باشد. وی گفت: ما اگر به فرهنگ و گویش بختیاری اهتمام داریم به خاطر نگاه روشن مقام معظم رهبری و منویات ایشان است که تأکید دارند باید خرده‌فرهنگ‌های ملی و آیینی را در کنار اسلام تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: اگر به آیین و رسوم خوب خود پایبند باشیم هیچ دشمن، تهاجم و ضد فرهنگی نمی‌تواند به ریشه‌های ما آسیب بزند از این رو باید اصالت ایرانی خود را تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام طباطبایی، به حمایت حوزه هنری خوزستان از موسیقی ارزشی خبر داد و عنوان کرد: تاکنون از دو آلبوم موسیقی رونمایی شده و تا پایان سال نیز از آلبوم‌های دیگر رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به این که همچنین چند مستند و فیلم کوتاه به همت حوزه هنری تولید شده است، تصریح کرد: ما در حد بضاعت به وظایف خود در قبال هنرمندان عمل می‌کنیم و نیازمند این هستیم که مخاطبان نیز از هنرمندان حمایت کنند.

لازم به ذکر است: در محفل شعر و موسیقی اقوام «ماهِ گل» که با همکاری انجمن شعر زنده یاد «قائد بختیاری» از انجمن های واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خوزستان برگزار شد شاعرانی از استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد شعرخوانی کردند.

همچنین هنرمندان موسیقی بختیاری نیز گردهمایی شاعران را همراهی نمودند و در بخش های گوناگون برنامه استاد علی حافظی، کهیار بختیاری، داراب نجفی، رحمان محمودی، محمد موسوی،  موسی موسوی، نیما حافظی، امیر ممبینی و فرهاد بیژن پور به اجرای موسیقی پرداختند.

شایان ذکر است: در بخش پاسداشت تلاش گران عرصه فرهنگ بختیاری از خدمات ارزشمند فیض اله طاهری اردلی (پژوهشگر و فعال فرهنگی)، جبار رضایی(شاعر، پژوهشگر و دبیر جشنواره های ادبی بختیاری) ، علی حافظی(استاد و پیشکسوت موسیقی استان)، ایرج خواجوی(شاعر پیشکسوت) و نوربخش احمدزاده (شاهنامه خوان برجسته و مدرس شاهنامه خوانی) تجلیل شد.

شاه نامه خوانی نیز جزو بخش های همیشگی و ارزشمند رویداد های فرهنگی و هنری بخنیاری بود و اسد قریشوندی و آریسا سرقلی به شاهنامه‌خوانی و نقالی پرداختند. گفتنی است:ّ این همایش که حدود چهار ساعت به طول انجامید، از استقبال گسترده علاقه‌مندان شعر و موسیقی گویشی برخوردار بود.

 

عکس ها: میلاد طاهری

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=38312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.