• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
2

گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان از نشست هم اندیشی وزیر نفت با مسئولین شهرستان

  • کد خبر : 38284
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

علی عسگر ظاهری: افزایش میادین نفتی حوزه لالی به کاهش نرخ بیکاری شهرستان کمک می کند حجت الاسلام امینی: مردم مسجدسلیمان علاوه بر آلودگی های گازی به سختی در کنار فاضلاب های روباز نفس می کشند وزیر نفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های توسعه ای و رفاهی در قالب مسئولیت های […]

علی عسگر ظاهری: افزایش میادین نفتی حوزه لالی به کاهش نرخ بیکاری شهرستان کمک می کند

حجت الاسلام امینی: مردم مسجدسلیمان علاوه بر آلودگی های گازی به سختی در کنار فاضلاب های روباز نفس می کشند

وزیر نفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های توسعه ای و رفاهی در قالب مسئولیت های اجتماعی حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان هزینه خواهیم کرد

مدیرمناطق نفتخیز جنوب: مسجدسلیمان در گذشته نه تنها در صنعت و نفت بلکه در مسائلی همچون زیر ساخت های شهری و تشکیل احزاب نیز جزء اولین ها بوده است

باشگاه روزناه نگاران مسجدسلیمان- نشست هم اندیشی وزیر نفت با مسئولین شهرستان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی خطاب به وزیر نفت گفت: امروز به شهری آمده اید که مالک اصلی آن خودتان هستید. وی گفت: کسی بهتر از شما از سابقه این شهر خبر ندارد. شهری که  بیش از ۱۱۰ سال است همچنان دارد به توسعه و رونق این کشور کمک می کند. وی گفت: اگر چه پتروشیمی مسجدسلیمان می تواند باعث رونق دوباره این شهرستان شود اما از آن مهم تر کمک به راه اندازی پتروپالایش بختیاری ست که می تواند در کاهش نرخ بیکاری شهرستان کمک کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از وزیر نفت به دلیل نهایی کردن افزایش میادین نفتی حوزه لالی و زیلایی گفت: انتخاب پیمانکار انجام که این می تواند به کاهش نرخ بیکاری شهرستان کمک کند. ظاهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر چه وزارت نفت بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای جاده مسجدسلیمان به اهواز کمک کرده است اما از وزیر محترم می خواهیم برای حل مشکلات این پروژه همچنان ما را یاری کند.

نماینده مردم مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با منازل شرکت نفت نیز از ایشان خواست با توجه به قدمت بیش از ۸۰ سال و فرسودگی این منازل اجازه فروش را صادر تا در مکانی دیگر  بتوان از فروش این منازل به تاسیس شهرک نفت اقدام کرد. ایشان همچنین خواهان تعیین تکلیف مناطق آلوده به نفت و گاز توسط وزارت نفت گردید. ظاهری در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با وضعیت بیمارستان نفت سخن به میان آورد و گفت: با توجه به این که مسجدسلیمان تنها یک بیمارستان دارد کمک شود تا تکلیف بیمارستان نفت نهایی شود. وی تصریح کرد: بیمارستان نفت مسجدسلیمان افتخار حوزه درمان کشور می باشد، بیمارستان نیمه‌کاره نفت با ۲۳درصد پیشرفت نیمه کاره رها شده که تکمیل این پروژه مساعدت‌ ویژه وزارت نفت را می طلبد تا چراغ این بیمارستان با همت وزیر محترم‌ روشن شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مشکلات تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: یک شهر نه بلکه یک ایل عاشق این تیم هستند اما متاسفانه به دلیل مشکلات شدید مالی تیم دچار مشکلاتی شده است که امیدواریم در این رابطه نیز راهکاری برای حل این مشکل اندیشیده شود.

حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان نیز در سخنانی با بیان این که پس از ۴۰ سال هنوز نمی دانیم در این شهرستان می توان ساخت و ساز کرد یا خیر گفت: مسجدسلیمانی که از آن صحبت می کنیم هنوز طرح تفضیلی ندارد و مردم علاوه بر آلودگی های گازی به سختی در کنار فاضلاب های روباز نفس می کشند. امام جمعه مسجدسلیمان خطاب به وزیر نفت اظهار کرد: بیشتر مردم این شهر به دلیل وجود گازهای پراکنده علاوه بر مشکلات تنفسی شاهد تخریب وسایل خانگی آن ها نیز می باشیم. امینی ادامه داد: مردم این شهر بیش از ۷۴ درصد به دولت آقای روحانی رای داده اند و انتظار دارند نگاه ویژه ای به حل مشکلات آن ها شود. وی گفت: استفاده از استانداردهای علمی برای حل مشکلات مردم مسجدسلیمان جواب نمی دهد بلکه استانداردهای عاطفی باید در نظر گرفته شود. امام جمعه مسجدسلیمان با تقدیر از علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید انصاف را رعایت کرد و گفت که تلاشگری نماینده مسجدسلیمان زبانزد است و ایشان بسیار پرتلاش و پیگیر حل مشکلات مردم هستند و ای کاش دوران نمایندگی وی مصادف می شد با دورانی که وضعیت مالی دولت خوب بود. امینی با بیان این که اگر دولت نخواهد به مشکلات این مردم توجه ای نشان بدهد دیگر نمی توان در برابر مردم حتی از کلیت نظام دفاع کرد به سخنان خود پایان داد.

بیژن زنگنه وزیر نفت نیز در سخنانی گفت: مسجدسلیمان تنها مهد و پرورشگاه صنعت نفت ایران نبود بلکه شرکت بریتیش پترولیوم ( BP ) نیز با فوران چاه مسجدسلیمان متولد شد و در حقیقت ۲ شرکت در دو کشور جداگانه ولی همزمان با فوران یک چاه شکل گرفتند. وی با اشاره به شرایط سخت و تحریم های آمریکا علیه کشورمان گفت: آمریکا یک جنگ سخت را علیه کشور و مردم ما به راه انداخته و این جنگ یک تفاوت اصلی که با جنگ مسلحانه دارد این است که کشته و مجروح ظاهری ندارد. زنگنه ادامه داد: در این کارزار اقتصادی فشارهای سختی به ما تحمیل می شود و ملت ایران در کنار دولت در حال تحمل این فشارها و مقاومت در برابر دشمن قرار دارد .وی با ابراز تأسف از وضعیت بیکاری سطح جامعه اظهار داشت: با کمک هم از این بحران و فشار اقتصادی به سلامت عبور می کنیم و برای جوانان مان کار و بهروزی و رفاه ایجاد می کنیم تا مشکلات و رنج مردم را کم کنیم. وی همچنین گریزی به طرح توسعه ۲۸ مخزن مناطق نفتخیز جنوب اشاره کرد و گفت : در این طرح که تعدادی از مخازن حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان قرار گرفته اعتبار خوبی برای این اقدام در نظر گرفته شده است.

وزیر نفت با بیان این که وزارت نفت به ارائه خدمات در قالب مسئولیت های اجتماعی علاقمند است افزود : از همین اعتبار مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های توسعه ای و رفاهی در قالب مسئولیت های اجتماعی حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان هزینه خواهیم کرد. وی ادامه داد: درست است که این شهر گذشته درخشانی داشته است اما نباید افسوس گذشته ها را خورد بلکه باید با تلاش بیشتر آینده را ساخت. زنگنه ادامه داد: امروز نشانه های بسیار زیبایی از امید برای آینده را در حرکت های خود بچه های مسجدسلیمان در پتروشیمی مسجدسلیمان دیدم و امیدوار شدم که همین عزیزان می توانند پتروپالایش را هم احداث کنند. ما نیز قطعاً همه تلاش مان را برای حل مشکلات پتروپالایش انجام خواهیم داد. وزیر نفت ادامه داد: یکی از برنامه های ما حل مشکل جابجایی منازل آلوده به نفت و گاز است که امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه تعیین تکلیف شوند. همچنین تعیین تکلیف منازل شرکت نفت که همه تلاش مان این است تا پایان خرداد ماه این اتفاق محقق شود. ایشان در ارتباط با تیم فوتبال نفت نیز گفت: تلاش خواهیم کرد از راههای قانونی به حل مشکلات تیم فوتبال نفت نیز کمک کنیم. مهندس زنگنه در این جلسه طی سخنانی ضمن اظهار خوشحالی از حضور در زادگاه نفت و مردم این شهر اظهار داشت:

بیژن زنگنه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از دلایلی که امروز به مسجدسلیمان سفر کردم علاقه ای ست که به این شهر به عنوان مهد صنعت نفت داشته ام و دیگر جدیت و پیگیری های مهندس ظاهری برای سفر به مسجدسلیمان بوده است… وزیر نفت در پایان سخنان خود گفت: جا دارد از مسئولان خدوم شرکت نفت زنده یاد ظهراب حاتم پور، مرحوم اسپیاری و مهندس بیژن عالیپور که حق بزرگی بر گردن توسعه صنعت نفت در استان خوزستان داشته اند نیز یاد کنیم… مهندس احمد محمدی مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب نیز گفت: مسجدسلیمان در گذشته نه تنها در صنعت و نفت بلکه در مسائلی همچون زیر ساخت های شهری و تشکیل احزاب نیز جزء اولین ها بوده است اگر چه امروز با آن روزها فاصله دارد اما همه تلاش خواهیم کرد این شهر به روزهای خوب گذشته بازگردد…

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=38284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. سلام
    درود درود درود و هزاران درود
    انشالله کارهای عمرانی و آبادانی منطقه مسجدسلیمان بزرگ هر چه زودتر انجام شود . انشاالله
    با تشکر و قدردانی فراوان از نماینده محترم و پرتلاش بی ادعای شهرمان و همچنین حاج آقا امینی امام جمعه شهرمان ( الحق که جنابعالی با این پیگیریهایتان دیدگاههای خیلی را عوض و مثبت کردید ) .

  2. جناب آقای وزیر نفت سلام – خسته نباشی و خدا قوت /
    ۱ _ جابجایی منازل آلوده به نفت و گاز تا اردیبهشت ماه چه سالی تعیین تکلیف می شوند ؟ چرا که ، بیش از ۱۰ سال اینگونه پاسخگویی جواب نمی دهد. ۲ – تعیین تکلیف منازل شرکت تا خرداد ماه چه سالی صورت می پذیرد ؟ چرا که ، بیش از ۹ سال از قانون واگذاری خانه های سازمانی می گذرد و هیچ اقدامی تاکنون صورت نپذیرفته است . ۳ _ تلاش از راههای قانونی جهت حل مشکلات تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان چقدر زمان خواهد برد ؟ کافی بود همانطور که برای تیم نفت تهران مساعدت نمودید اقدام عاجل انجام میشد نه اینکه الان می فرمایید تلاش خواهیم کرد . این واژه ، فرار از پاسخگویی می باشد . خواهشا” دستور اقدام صریح و قانونی صادر فرمایید تا تیم به لیگ دست یک سقوط نکرده . انشاء الله همه مان عاقبت بخیر شویم .
    منتظر پاسخ خواهیم ماند . با تشکر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.