• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

آیین تجلیل از غلامشاه قنبری شاهنامه‌خوان و خواننده برجسته بختیاری برگزار می شود

  • کد خبر : 38088
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- آیین تجلیل از غلام شاه قنبری شاهنامه‌خوان و خواننده برجسته بختیاری چهارشنبه یکم اسفندماه نود و هفت در مجموعه فرهنگی فرشچیان اصفهان برگزار می‌شود. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان ابدال خسروی بختیاروند گفت: در راستای حمایت از هنر و ارزش های فرهنگی قوم لر و ایل بختیاری و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- آیین تجلیل از غلام شاه قنبری شاهنامه‌خوان و خواننده برجسته بختیاری چهارشنبه یکم اسفندماه نود و هفت در مجموعه فرهنگی فرشچیان اصفهان برگزار می‌شود. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان ابدال خسروی بختیاروند گفت: در راستای حمایت از هنر و ارزش های فرهنگی قوم لر و ایل بختیاری و به پاس تکریم و قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه استاد قنبری برای بیش از نیم قرن ،آیین نکوداشتی با عنوان«نیم قرن تلاش،یک عمر حضور» در مجموعه فرهنکی فرشچیان اصفهان برگزار می‌گردد.ابدال خسروی بختیاروند با بیان این موضوع که تمسک به هنر و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی بهترین ابزار برای مبارزه با تهاجم فرهنگی در جامعه می‌باشد افزود:بسیاری داشته‌های فرهنگیمان در حال فراموشی است و جوانان در جامعه امروزی ما با مخاطرات بسیاری روبه رو هستند و توجه به بخش فرهنگ و هنر اصیل بایستی یکی از دغدغه‌های ما باشد. وی اشاره کرد: تمام تلاش مان این است که بتوانیم این مراسم را برای دیگر پیشکسوتان که در حوزه فرهنگ بختیاری فعالیت می کنند نیز برگزار کنیم.
استاد غلامشاه قنبری در منطقه بختیاری لالی از توابع شهرستان مسجدسلیمان به دنیا آمد. سال ۱۳۳۵ فعالیت های هنری خودرا آغاز و در سال ۱۳۴۸ به دعوت مرحوم ابوالقاسم انجوی شیرازی به تهران آمد. وی مجموعه ای بی نظیر از آوازهای حماسی بختیاری را اجرا و به آرشیو رادیو تقدیم کرد. سال ۱۳۵۱ به دلیل خواندن یک آهنگ حماسی به نام «سردار» از سوی عوامل رژیم پهلوی دستگیر و چند ماهی به زندان افتاد. پس از انقلاب ضبط نغمه ها و انتشار آن ها را به طور خصوصی انجام داد و در سال ۱۳۷۰ تنها اثر رسمی وی به نام «دشت لاله» به بازار آمد.
غلام شاه قنبری در حال حاضر یکی از بهترین حماسه خوانان ایل بختیاری از عشیره مش مرداسی؛ طایفه بزرگ بهداروند است. وی علاقۀ زیادی به فرهنگ و هنر بختیاری دارد و صدای چپ کوک و پرقدرت از ویژگی های منحصر به فرد اوست. این چهره فاخر شهرستان لالی، پیشکسوت و خواننده قدیمی موسیقی مقامی کشور با بیش از ۴۰سال فعالیت در عرصه ی موسیقی، آهنگ های مشهور «علیداد»، «صیدال» و«عبدممدللری» را به عرصه موسیقی کشور تقدیم کرده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=38088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.