• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 1
1

قابل توجه استاندار خوزستان:
آقای استاندار! چرا افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت شامل مسجدسلیمان ۱۰۰۰ شهید نشد؟! آیا با این اقدام مسجدسلیمان به جای مهاجر پذیر شدن مهاجر فرست نخواهد شد؟!

  • کد خبر : 37507
  • ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

چگونه می شود به دلیل آن که یگان رزمی پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان در زمان جنگ به عنوان مرکز پشتیبانی جبهه های جنوب مشخص می شود مردم مسجدسلیمان بارها مورد حمله دشمن قرار می گیرند، و یا به دلیل اهمیت تانکسازی مسجدسلیمان و پادگان شهید محلاتی این دو نقطه به عنوان خطوط مقدم جبهه محسوب می […]

چگونه می شود به دلیل آن که یگان رزمی پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان در زمان جنگ به عنوان مرکز پشتیبانی جبهه های جنوب مشخص می شود مردم مسجدسلیمان بارها مورد حمله دشمن قرار می گیرند، و یا به دلیل اهمیت تانکسازی مسجدسلیمان و پادگان شهید محلاتی این دو نقطه به عنوان خطوط مقدم جبهه محسوب می شوند اما حالا که قرار است از مزایای آن بهره مند شوند مسجدسلیمان جز مناطق جنگی محسوب نمی شود!؟

چگونه می شود مردم مسجدسلیمانی که در هر سال بیش از ۶ ماه را در بیابان های اطراف و در چادرها زندگی می کردند و در یک مورد نیز در اردوگاه بازار تمبی به رگبار هواپیمایی های عراقی بسته می شوند جز مناطق جنگی قرار نمی گیرند بعد افرادی که در آن زمان حتی به دنیا نیامده بوده اند به واسطه حضور یا انتقال به بعضی شهرهای برخوردار از مزایای این طرح استفاده می کنند!؟ آیا همین مسئله باعث نمی شود شاغلین در شهرهایی چون مسجدسلیمان به دلیل برخورداری از مزایای این طرح و ظلمی که به آن ها روا می شود به شهرهای برخوردار از این طرح مهاجرت کنند؟!

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/سعید مرادی: افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در خوزستان در راستای ماده ۱۱۲ قانون توسعه پنج ساله ششم کشور اجرایی شد یکی از دلایل اجرایی شدن این قانون جلوگیری از مهاجرت به دلیل شرایط سخت آب و هوائی در استان خوزستان است. بر اساس این قانون حق بدی آب و هوا به صورت حداکثری به کارکنان دولت در خوزستان پرداخت می شود تا بخشی از این سختی های کار برای آنان در استان جبران شده و انگیزه ماندن آنان در استان بیشتر شود. اگر چه این قانون برای ۷۰ درصد ادارات مناطق مختلف استان تصویب شده و برخی مناطق استان شامل شهرستان های شرق استان مثل مسجدسلیمان هزار شهید شامل این قانون نشده اند.

مسجدسلیمانی که بالغ بر ۹۰ مرتبه مورد حملات هوایی و موشکی و در هر حمله حداکثر ۷ نقطه شهر از تانکسازی تا پالایشگاه بی بی یان مورد بمباران هوایی و یا موشک باران قرار می گرفت. و بیش ۱۱۷۰ شهید و حدود ۴ هزار جانباز تقدیم این مرز و بوم کرد…

چگونه می شود به دلیل آن که یگان رزمی پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان در زمان جنگ به عنوان مرکز پشتیبانی جبهه های جنوب مشخص می شود مسجدسلیمان بارها مورد حمله دشمن قرار می گیرد، و یا به دلیل اهمیت تانکسازی مسجدسلیمان و پادگان شهید محلاتی این دو نقطه به عنوان خطوط مقدم جبهه محسوب می شد اما حالا که قرار است از مزایای آن بهره مند شوند مسجدسلیمان جز مناطق جنگی محسوب نمی شود اماشهرهای مشابه با تعداد حملات کمتر و شهدای کمتر جز مناطق جنگی محسوب می شوند!؟

چگونه می شود مردم مسجدسلیمانی که در هر سال بیش از ۶ ماه را در بیابان های اطراف و در چادرها زندگی می کردند و در یک مورد نیز در اردوگاه بازار تمبی به رگبار هواپیمایی های عراقی بسته می شوند جز مناطق جنگی قرار نمی گیرند بعد افرادی که در آن زمان حتی به دنیا نیامده بوده اند به واسطه حضور در بعضی شهرها از مزایای این طرح استفاده می کنند!؟ آیا همین مسئله باعث نمی شود شاغلین در شهرهایی چون مسجدسلیمان به دلیل برخورداری از مزایای این طرح و ظلمی که به آن ها روا می شود به شهرهای برخوردار مهاجرت کنند؟!

به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان بر اساس اعلام ستاد کل نیروهای مسلح محدوده مناطق عملیاتی دفاع مقدس مناطق و شهرهای اندیمشک، دزفول، شوش، هفت تپه، سوسنگرد، بستان، حمیدیه، هویزه، اهواز، خرمشهر، آبادان، شادگان، اروندکنار، بندر امام خمینی، ماهشهر و هندیجان بوده است. که بعدها باوی و کارون و… نیز به آن اضافه شده اند.

البته افزایش حقوق کارکنان دولت تنها بخشی از این قانون است و با تصویب این قانون سیل اعتبارات ویژه به استان خوزستان برای جبران عقب ماندگی ها سرازیر خواهد شد و البته حق مردم مظلوم خوزستان که هشت سال در برابر دشمن مقاومت کرده اند توجه ویژه دولت و مجلس است که انصافاً هم به خوبی این نگاه وجود دارد.

بر اساس بند ‘الف’ این مصوبه مقرر شد ابتدا ستاد کل نیروهای مسلح محدوده مناطق عملیاتی دفاع مقدس را تا پایان سال اول اجرای برنامه ششم توسعه به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند.

بر اساس بند ‘ب’ این مصوبه سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شد ارزیابی جامعی از وضعیت توسعه یافتگی زیرساخت های این مناطق را تا سطح شهرستان تهیه کند و دولت نیز مکلف شد در سال اول اجرای برنامه ششم توسعه ردیف متمرکزی را در قوانین بودجه سنواتی برای جبران عقب ماندگی ها و ارتقای شاخص های برخورداری مناطق موضوع این ماده اختصاص دهد به گونه ای که سالانه ۱۰ درصد افزایش یافته و به سطح متوسط شهرستانهای برخوردار کشور برسد.

همچنین بر اساس بند ‘د’ این مصوبه دولت موظف است حد اقل سالانه ۲۵ درصد نسبت به لایروبی اروند رود و توسعه سواحل آن اقدام نماید به طوریکه در پایان چهار سال به اتمام برسد و در چارچوب قرارداد ۱۹۷۵ و قوانین مربوطه و در بودجه سنواتی باشد.

بر اساس بند ‘ه’ این مصوبه سازمان برنامه و بودجه مکلف است اعتبار لازم را برای اعمال سقف فوق العاده پیش بینی شده در بند یک ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شاغل در این مناطق از سال اول برنامه تامین و اعمال نماید.

در بند ‘و’ این مصوبه نیز سازمان برنامه و بودجه مکلف شده است نسبت به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلین مناطق عملیاتی دفاع مقدس برابر جدول و ضوابط ابلاغی سازمان امور اداری و استخدامی از سال اول برنامه اقدام نماید…

شاید لازم باشد استاندار خوزستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سردار جبهه ها دکتر محسن رضایی با تلاش های خود از تضییع حقوق پایمال شده این مردم جلوگیری کنند…

به گزارش سایت باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان همچنین بیش از ۳۰۰ نفر از فرهنگیان شهرستان مسجدسلیمان در نامه ای به استاندار خوزستان که رونوشتی از آن در اختیار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه مسجدسلیمان، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، فرماندار مسجدسلیمان، اداره آموزشو پرورش مسجدسلیمان، اداره اطلاعات شهرستان و… قرار گرفته است اعتراض شدید خود را نسبت به تبعیض قائل شده اعلام داشتند که می خوانید:

احتراما در راستای اجرای بخشنامه ۵/۲۰۳/۲۰۹۱۵/ ص مورخ ۲۱/۶/۹۷ موضوع خدمت در مناطق جنگی و عملیاتی ( بند ۳ تعاریف و اختصارات ) مناطق جنگی شهرها و مناطق جنگی که بر اساس دستورالعمل طرح امام حسن مجتبی (ع) از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹/تا ۲۷/۵/۶۷ به عنوان مناتطق جنگی شناخته شده است) یعنی افرادی که در آن برهه زمانی در مناطق جنگی مشغول به خدمت بوده اند با ارائه مدارک و مستندات ( فرایند تشکیل پرونده و تایید سوابق) خود از مزایای این بخشنامه بهره مند گردند، لیکن متاسفانه بدون در نظر گرفتن شرایط بخشنامه فوق الذکر این موضوع شامل کلیه افرادی شده که در حال حاضر مشغول به خدمت هستند و در آن زمان محلی از اعراب نداشتند و اگر بحث مناطق درگیر جنگ بوده مسجدسلیمان از این قائده مثتثنی نیست. از طرف دیگر در احکام حقوقی صادره از طرف مناطق مختلف آموزش و پرورش قید مناطق کمتر توسعه یافته و بدی آب و هوا ذکر شده است، حال اگر بحث مناطق کمتر توسعه یافته باشد به استاند بخشنامه وزارت کشور ۱۱۳۲۸/۳۱/۴۴ مورخ ۲۸/۳/۱۳۹۱ در خصوص مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته استان خوزستان شهرستان مسجدسلیمان متاسفانه جزء این مناطق است ولی توجه چندانی به این موضوع نشدده است. لذا توجه به نکات زیر ضروری است و امید است که مورد عنایات مسئولین استانی و کشوری قرار گیرد.

۱-شهرستان مسجدسلیمان بر اساس بخشنامه فوق الذکر از مناطق کمتر توسعه یافته به شمار می رود

۲-این بخشنامه شامل حال افرادی شده که در زمان جنگ در حال تحصیل در دبستان و… بوده اند و حال از مزایای آن بهره مند شده اند.

۳-فرهنگیان مسجدسلیمان با توجه به نکات ذکر شده خواهان رسیدگی جدی به موضوع و برقراری عدالت و صدور احکام در خصوص موضوع قید شده می باشند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=37507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 9
  1. با سلام. مسئولین شهر نشستن و تماشا می کنن و اجازه می دهند اینگونه حقوق مردم شهر پایمال بشود. واقعا باید به حال خودمان تاسف بخوریم

  2. استاندار به تنهایی خیر باید از همه قابلیت های شهرستان همچون نماینده مردم، محسن رضایی؛ امام جمعه، و افرادی همچون دریادارشمخانی و… و نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان استفاده کرد تا صدای این مردم به گوش تهران نشینان برسد

  3. آقای ظاهری باید جوابگو باشد که چرا مسجدسلیمان در لیست مناطق جنگی نیست؟ در حالی که دیلم و گناوه و بوشهر با وجود فاصله بسیار از مناطق جنگی دارند از مزایای اون به ناحق استفاده میکنند ولی شهر ما باید محروم باشه

  4. درود برقلم توانمند ومردمی استاد سعیدمرادی مدیر باشگاه خبری روزنامه نگاران مسجدسلیمان که حق مطلب راادا کردید دردوران جنگ تحمیلی مسجدسلیمان واقعا منطقه جنگی ویک شهر تعطیل وجنگ زده ومردمش آواره کوه ودشت بودند این ظلم بزرگی به مردم این شهراست که درنظر تعیین کنندگان مناطق جنگی ستادکل نیروهای مشترک نیامد

  5. سلام
    حق خانواده شهدا و مظلومین و آوارگان دوران بمبارانهای هوایی و موشک بارانهای مسجدسلیمان در این دنیا و آن دنیا سد راه مسببین این اجحافها در حق مردم مسجدسلیمان خواهد شد .

  6. متاسفانه ظلم بزرگی در حق مردم این شهر شده که مسجدسلیمان رو جزء مناطق جنگی محسوب نکردن هرچند که اون افزایش۲۵درصدی از ریشه مشکل داشت چرا که خیلی از کسانی که الان مشمول این طرح شدن(منظورم در مناطقی که ۲۵درصد افزایش بهشون خورده)در زمان جنگ هنوز از مادر متولد نشده بودن واین در حالیست که عزیزانی که در بحبوحه جنگ خدمت میکردن الان بازنشست شده وخیلی ها هم دارفانی رو وداع گفته اند در واقع این طرح اول باید شامل حال اونها و بازماندگان اونها میشد نه کسی که نمیدونه جنگ چیه؟

  7. بگو اقای استاندار به جای این همه اومدن به مسجدسلیمان کمی به احقاق حقوق این مردم نجیب بیاندیشید. بخدا همه باید اون دنیا جواب پس بدن

  8. درود بر قشر زحمت کش فرهنگی که در هر کاری پیش قدم هستند

  9. متاسفانه ظلم بزرگی در حق مردم این شهر شده که مسجدسلیمان رو جزء مناطق جنگی محسوب نکردن هرچند که اون افزایش۲۵درصدی از ریشه مشکل داشت کاش استرس های موشکی و دیوار صوتی نیمه شب ها رو فراموش نکرده باشیند انهایی که از این شهر با رای مردم رفتن و در تهران مانند و بعد از تسلی پستای وزارتی و.. دیگه به مسجدسلیمان بر نگشتند اونجا تلاشی بکنند…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.