• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
0

فاجعه در اندیکا/ نبود پزشک و مرگ دختربچه اندیکایی به خاطر نیش عقرب

  • کد خبر : 3704
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۶:۴۰

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از اندیکانیوز:،صبح دیروز و راس ساعت دو شب بر اثر نیش عقرب دختر بچه دو ساله ساکن روستای کوشک شهرستان اندیکا به علت نبود پزشک و کمبود امکانات دارویی جان خود را از دست داد. خواهر مرحومه”معصومه طهماسبی”،داستان را بدین شکل تعریف می کند: ساعت […]

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از اندیکانیوز:،صبح دیروز و راس ساعت دو شب بر اثر نیش عقرب دختر بچه دو ساله ساکن روستای کوشک شهرستان اندیکا به علت نبود پزشک و کمبود امکانات دارویی جان خود را از دست داد.

خواهر مرحومه”معصومه طهماسبی”،داستان را بدین شکل تعریف می کند: ساعت دو شب با فریاد خواهرم از خواب بيدار و متوجه شدیم عقربی سیاهرنگ خواهر کوچکم را نیش زده است. بلافاصله همراه با مادرم او را به درمانگاه سد شهید عباسپور که در نزدیکی خانه مان می باشد بردیم اما متأسفانه هیچ پزشکی در درمانگاه نبود و تماس های مکرر تنها پرستار موجود در درمانگاه نیز نتوانست دکتر درمانگاه را که در شهرک کوشک در حال استراحت بود و تنها چند صد متر با درمانگاه فاصله داشت را به درمانگاه بکشاند.

وي  با گریه ادامه می دهد: پرستار پس از مشاهده نگرانی های من و مادرم، آمپولی به خواهرم تزریق کرد و پس از آن یک آمپول دیگر روی دستش تست کرد که حالش بدتر شد که مجبور شدیم ببریمش جلو آبسرد کن و دست و صورتش رو بشوئیم اما یک دفعه بدنش سرد و روی شکمش نیز قرمز شد که به پرستار این موضوع رو گفتیم اما او جواب داد که مشکلی نیست، به خاطر این که محکم او را گرفتید روی شکمش قرمز شده است.

وی ادامه می دهد که حتی پرستار از ما نخواست که او را به شهرستان مسجدسلیمان جهت مداوا بیشتر منتقل کنیم و در مقابل درخواست ما برای انتقال او به شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت اگر ماشین شخصی دارید می توانید او را منتقل کنید.

خانم طهماسبی ادامه می دهد:خواهرم بعد از پنج دقیقه از حال رفت و ما گمان کردیم که بیهوش شده اشت و از آنجایی که نزدیک ترین پایگاه اورژانس به این درمانگاه نزدیک به ۲۰ کیلومتر فاصله دارد ما نمی توانستیم منتظر بمانیم بنابراین سوار ماشین شخصی شدیم و پس از چند دقیقه متوجه شدیم “معصومه کوچک و معصوم”جان به جان آفرین تسلیم كرده است.

اما این که چرا این پرستار از سرم ضد عقرب استفاده نکرد؟چرا پس از تماس های متعدد، دکتر در محل کار خود حاضر نشد؟ آمپول دوم چه بود که به تعبیر خواهر مرحومه باعث بدشدن حال “معصومه معصوم” شد؟ این که چرا درمانگاهی که جمعیت تحت پوشش آن بالغ بر ده هزار نفر می باشد نباید در نزدیکی خود اورژانس و آمبولانس داشته باشد؟ سؤالاتی هستند که شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا باید به آن پاسخ دهد.

جالب است این جاست که این اتفاق یعنی “مرگ یک فرد براثر نیش عقرب” مختص به این مورد نمی باشد و طی سال های اخیر مردم اندیکا به دفعات شاهد آن بودند و واکنش مسئولین نیز در قبال آن تنها وعده و حرف های زیبا با رسانه ها بوده است و مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان هنوز پابرجاست و جان “معصومه های معصوم” همچنان گرفته می شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=3704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 5
  1. باید به مانند حادثه پارک پنج بنگله رسانه ای شود بخدا باید فریاد کشید بر سر این مسولین بی عرضه بهداشت و درمان خدایا چه بگویم داستانی کم نظیر و باورنکردنی در همین بیخ گوش ما مقصر اصلی باید شناسایی و برخورد قاطع جهت عبرت سایرین

  2. رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان باید بره وقتي وضعیت شهرستانهای مسجدسلیمان و اندیکا این چنین است

  3. واقعا جای تاسف داره

  4. گمان میکردیم اگر دکتر را به مجلس بفرستیم دیگر اندیکا مرکز استان جدیدی خواهد شد اما هر روز که میگذرد بیچاره تر می شویم. هرگز نشنیده بودیم که کسی بر اثر عقرب زدگی بمیرد. این نیجه گناهی است که خودمان انجام دادیم.

  5. واقعابرای همه متاسفم .این همه سد ونفت وگاز این باید وضع مردم باشه .چراهیچ کس رسیدگی نمی کنه . این حق مردم اندیکا نیست حق ولیاقتشون از این بیشتره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.