• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
3

در صورت تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی
شهرستان های هفتکل و باغملک از حوزه های مسجدسلیمان و ایذه جدا می شوند

  • کد خبر : 36803
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر ۱۰ سال یک بار با در نظر گرفتن علوم انسانی، جغرافیایی، سیاسی و نظایر آن ها حداکثر ۲۰ نفر نماینده می تواند به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود. بر اساس طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر ۱۰ سال یک بار با در نظر گرفتن علوم انسانی، جغرافیایی، سیاسی و نظایر آن ها حداکثر ۲۰ نفر نماینده می تواند به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود. بر اساس طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن ها تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ۲۹۰ نفر به ۳۱۰ نفر افزایش می یابد. در این طرح قرار است در استان خوزستان شهرستان باغملک از حوزه انتخابیه ایذه و باغملک و شهرستان هفتگل از حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا منتزع می شود و با افزایش یک نماینده، حوزه انتخابیه جدید باغملک و هفتگل متشکل از شهرستان باغملک شامل: شهر باغملک، بخش های مرکزی، صیدون، میداود و شهرستان هفتگل شامل: شهر هفتگل و بخش های مرکزی و رغیوه به مرکزیت شهر باغملک ایجاد شود.

طبق اصل ۶۴ قانون اساسی هر ده سال یکبار با در حداکثر ۲۰ نفر نماینده می تواند به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود که طرح مذکور برای این مهم در حال حاضر در نوبت رسیدگی و تصویب نهایی در صحن علنی مجلس قرار دارد که با تصویب آن شاهد افزایش تعداد نمایندگان به میزان ۳۱۰ نفر برای مجلس دهم خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=36803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.