• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
2

با حضور فرماندار مسجدسلیمان و مسئولین فرهنگی از کتاب هدایت و مشورت در اسلام رونمایی شد

  • کد خبر : 36468
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- با حضور مهندس اردوان قنبری فرماندار شهرستان مسجدسلیمان، حمید حیدری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشداران مرکزی و عنبر و به همت موسسه عصر نوین از کتاب  هدایت و مشورت در اسلام نوشته  دکتر مسعود شهبازی و حجت الاسلام علی قندعلی رو نمایی شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- با حضور مهندس اردوان قنبری فرماندار شهرستان مسجدسلیمان، حمید حیدری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشداران مرکزی و عنبر و به همت موسسه عصر نوین از کتاب  هدایت و مشورت در اسلام نوشته  دکتر مسعود شهبازی و حجت الاسلام علی قندعلی رو نمایی شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان این کتاب مذکور در ۳۰۹صفحه با موضوع هدایت و مشاوره در اسلام و در قالب ۱۷فصل توسط انتشارات هرمان اصفهان به چاپ رسید.
کتاب هدایت و مشورت در اسلام از کتاب های منبع درسی رشته ی کارشناسی ارشد مشاوره می باشد و همچنین براساس سرفصل های مصوب وزارت علوم، حقیقات و فناوری می باشد که به بررسی هدایت و مشورت از جنبه های مذهبی و دیدگاه ائمه اطهار علیهم السلام پرداخته است.
گفتنی است نویسندگان کتاب آقایان دکتر مسعود شهبازی استادیار گروه روانشناسی دانشگاه آزاد مسجدسلیمان دارای مدرک دکترای روانشناسی مشاوره و همچنین رشته حقوق می باشند و دارای ۱۰عنوان کتاب در این حوزه و حجت الاسلام علی قندعلی محقق و کارشناس مذهبی دارای مدرک کارشناسی روانشناسی و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره دانشگاه می باشند که به صورت مشترک اقدام به تالیف این کتاب نموده اند.
در فصول این کتاب به تاریخچه هدایت و راهنمایی، الگوهای هدایت ،اصول و اهداف مشورت روش ها و مهارت های مشاوره در اسلام ،نقش مشورت تربیت و برنامه ریزی ،شرایط مشاوره از دیدگاه امیر مومنان و ائمه اطهار علیهم السلام،نقش امر به معروف و نهی از منکر در هدایت و راهنمایی ،نقش مشاوره و هدایت در بهداشت روانی ،ذکر درمانی و دعا درمانی به عنوان نمونه ای از فنون روان درمانی وفرازهایی زیبا از صحیفه امام سجاد علیه السلام در خصوص مشورت ،هدایت و راهنمایی پرداخته شده است.
درس هدایت و مشورت در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه در رشته مشاوره وبا گرایش های مشاوره خانواده ،مشاوره مدرسه،مشاوره شغلی و مشاوره توانبخشی می باشد و از آنجا که مشاور باید با آگاهی از نظریه ها و شیوه های جهانی مشاوره و روان درمانی باید با آگاهی از حهان بینی مراجعان خوددر ایران اسلامی بتواند بهترین کارایی و اثر بخشی را داشته باشد لذا مولفان این کتاب با درک این ضرورت مهم اقدام به تالیف و انتشار این منبع درسی نموده اند و به بررسی مشاوره از دیدگاه اسلامی و متون علمی دیگر می پردازد.
در این کتاب از ۱۱۷منبع علمی و معتبر استفاده شده است و می تواند بعنوان یکی از کتب مرجع در خصوص مشاوره از دیدگاه اسلام مورد مطالعه قرار بگیرد.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=36468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. تبریک صمیمانه به نویسندگان عزیز و پر تلاش اقایان شهبازی و قندعلی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.