• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
1

مشاهده سه قلاده پلنگ ایرانی در اندیکا + تصویر

  • کد خبر : 36394
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- سه قلاده پلنگ ایرانی در منطقه شکار ممنوع گزیر در شهرستان اندیکا مشاهده شدند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: عکس های این سه قلاده پلنگ ایرانی توسط یکی از محیط بان این منطقه و در حین عبور پلنگ به همراه ۲ توله […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- سه قلاده پلنگ ایرانی در منطقه شکار ممنوع گزیر در شهرستان اندیکا مشاهده شدند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: عکس های این سه قلاده پلنگ ایرانی توسط یکی از محیط بان این منطقه و در حین عبور پلنگ به همراه ۲ توله اش تهیه شده است.

احمد رضا لاهیجان زاده افزود: منطقه زاگرس میانی یکی از قلمروهای با اهمیت پلنگ در کشور می باشد و بر اساس مشاهدات به نظر می رسد، گونه پلنگ در این منطقه بیش از سایر مناطق کشور وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این که پویایی جمعیت حیوانات وحشی اعم از پلنگ و خرس در منطقه شکار ممنوع گزیر نشانه پتانسیل زیست محیطی بالا این منطقه به لحاظ جمعیت علفخواران بعنوان طعمه و همچنین سلامت زیستگاه و وجود امنیت مناسب در این منطقه است ادامه داد : مکان هایی که پلنگ در آنجا مشاهده می شود، به عنوان زیستگاه ثبت می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زست خوزستان تاکید کرد: در این مناطق همیشه نگرانی هایی از بابت شکار حیات وحش به ویژه پلنگ و یا مسموم کردن لاشه دام ها توسط اهالی وجود دارد، زیرا برخی از روستائیان حیوانات وحشی را دشمن احشام خود می دانند و خسارت پلنگ بیمه شده و خسارت های وارده به مردم محلی (انسان و دام ) از طریق بیمه پرداخت می شود.

پلنگ در مناطق صخره ای و کوهستانی شمال خوزستان زندگی و جمعیت این گونه در خطر انقراض قرار دارد و در سال های اخیر به علت تخریب زیستگاه و کم شدن طعمه که بیشتر از کل و بز، گراز، خرگوش و سایر پستانداران کوچک تغذیه می کند، کاهش یافته است.

زاگرس میانی شامل شهرستان های ایذه، باغملک، اندیکا، مسجدسلیمان، اندیمشک و دزفول در شمال و شرق خوزستان، محل زیست گونه پلنگ است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=36394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.