• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

علی عسگر ظاهری:
اجرایی شدن طرح منطقه ویژه اقتصادی مسجد سلیمان؛ پس از اعلام نظر شورای نگهبان/اخذ مجوز برای تاسیس نیروگاه سیکل ترکیبی/ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و فراهم کردن فرصت برای سرمایه گذاران/ آغاز فاز دوم و سوم بهره برداری از کارخانه آلومینیوم/ پیشرفت ۸۵ درصدی کارخانه پتروشیمی با همکاری مسوولان و مدیران استانی/

  • کد خبر : 36126
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، از اجرایی شدن طرح منطقه ویژه اقتصادی مسجدسلیمان پس از اعلام نظر شورای نگهبان خبر داد و گفت: با اعلام مسجدسلیمان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی، تمام افرادی که در این منطقه فعالیت می کنند، از مزایای حضور در منطقه ویژه اقتصادی بهره مند خواهند […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، از اجرایی شدن طرح منطقه ویژه اقتصادی مسجدسلیمان پس از اعلام نظر شورای نگهبان خبر داد و گفت: با اعلام مسجدسلیمان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی، تمام افرادی که در این منطقه فعالیت می کنند، از مزایای حضور در منطقه ویژه اقتصادی بهره مند خواهند شد. علی عسگر ظاهری با اشاره به وجود ظرفیت های بالقوه مسجدسلیمان برای تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی، تصریح کرد: بسترهای خوبی در این منطقه برای فعالیت های اقتصادی فراهم است از جمله وجود دو میدان نفتی بزرگ در این منطقه و شناسایی میدان گازی است که می تواند تا ۳۰ سال آینده گاز تولید کند. در کنار این ها، سرمایه گذاری که برای پتروشیمی صورت گرفته و به زودی برای پتروپالایش صورت خواهد گرفت می تواند به ایجاد این منطقه به عنوان منطقه ویژه اقتصادی، کمک کند.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، به اخذ مجوز برای تاسیس نیروگاه سیکل ترکیبی هم اشاره ای کرد و افزود: این نیروگاه سیکل ترکیبی می تواند برق مورد نیاز منطقه را تولید کرده و مازاد آن را به سایر نقاط ارسال کند. همچنین دسترسی به آب پشت دریاچه گتوند هم قابلیت خوبی برای صنایعی است که قصد حضور در منطقه ویژه اقتصادی را دارند. این در حالی است که ساخت راه آهن در دستور کار است و مجوز راه اندازی فرودگاه مسجد سلیمان هم اخذ شده که با خریداری تجهیزات مورد نیاز به زودی به بهره برداری خواهد  رسید.

وی با اشاره به این که ایجاد منطقه ویژه اقتصادی فرصت های زیادی برای سرمایه گذاران فراهم می کند، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی مسجدسلیمان بستر مناسبی را برای فعالیت سرمایه گذاران و حتی صنایع پایین دستی فراهم می کند و آنان می توانند از مزایای قانونی منطقه ویژه اقتصادی برخوردار شوند. نماینده مردم در مجلس دهم، در ادامه به پیشرفت کارخانه پتروشیمی در چند سال اخیر پرداخت و گفت: چند سالی بود که کارخانه پتروشیمی احداث شده بود، ولی تنها پیشرفتی در حدود ۲۵ درصد داشت؛ تا این که از سال ۹۵ به این طرف با پیگیری هایی که انجام شد، امروز بالای ۸۷ درصد پیشرفت داشته و این نشان از همکاری همه مسوولان و مدیران استانی دارد که کمک کردند تا این کارخانه به پیشرفت قابل توجهی دست یابد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انجام توافقاتی با شرکت ملی گاز برای انتقال گاز به این منطقه خاطرنشان کرد: با انتقال گاز به مسجدسلیمان مسیر خوبی برای رسیدن به تولید و بهره برداری فراهم می شود.ظاهری ادامه داد: در حوزه آلومینیوم هم قرار شد کل مجموعه در سه فاز مورد استفاده قرار بگیرد ولی با پیگیری های انجام شده در حال حاضر تنها یک فاز آن آغاز شده که حدود ۴۵ نفر را مشغول به کار کرده است. درباره بهره برداری از تمام ظرفیت های کارخانه آلومینیوم با جناب آقای سعیدی کیا صحبت هایی داشتم که قرار شد فاز دوم و سوم طرح که اصل کار است به زودی آغاز شود تا بدین طریق هم شرایطی برای اشتغال جوانان فراهم شود و هم زمینه تولید، توسعه و ارزش افزوده بیشتر در منطقه، استان و کشور ایجاد شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=36126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.