• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

به مناسبت هفته دولت:
مشروح گزارش باشگاه روزنامه نگاران از نشست مطبوعاتی فرماندار مسجدسلیمان با اصحاب رسانه، مطبوعات و مدیران مسئول سایت های خبری + تصاویر

  • کد خبر : 35290
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- به مناسبت هفته دولت نشست مطبوعاتی فرماندار مسجدسلیمان با اصحاب رسانه، مطبوعات و مدیران مسئول سایت های خبری این شهرستان تشکیل شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان علیرضا گوروئی ضمن گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: اقداماتی که امسال در روستاها انجام شده است طی ۴۰ […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- به مناسبت هفته دولت نشست مطبوعاتی فرماندار مسجدسلیمان با اصحاب رسانه، مطبوعات و مدیران مسئول سایت های خبری این شهرستان تشکیل شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان علیرضا گوروئی ضمن گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: اقداماتی که امسال در روستاها انجام شده است طی ۴۰ سال گذشته بی نظیر بوده است. وی ادامه داد: در روستاهای فاقد دهیاری از محل اعتبارات ارزش افزوده حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تا این لحظه کارهای عمرانی صورت گرفته است که در گلگیر، بخش مرکزی و عنبر تحولات صورت گرفته از پس از انقلاب بی نظیر بوده است. فرماندار مسجدسلیمان گفت: در گلگیر در روستاهای عزیز آباد، بهرام آباد، دولت آباد، محمدآباد طی تفاهم نامه با آب روستایی اصلاح و اجرای شبکه آب این روستاها آغاز شده است. در همین بخش بهسازی ۱۹ روستا با اعتباری بالغ بر ۷۳۰ میلیون تومان آغاز شده است که می تواند به تثبیت جمعیت در این مناطق و مهاجرت معکوس کمک کند. گوروئی گفت: در مجموع حدود ۲ میلیارد تومان در بخش بهسازی روستاهای فاقد دهیاری و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش عشایری که شامل راه، پل، آب نما، بهسازی چشمه ها و…  می شود با اعتباری بالغ بر ۴۷۵ میلیون تومان در حال اجرا می باشد…

وی در ارتباط با بخش مرکزی نیز گفت: در این بخش در ۸ روستای چاه ملا احمد، آّب بهار ۱، آب بهار۲، لادرازی، چالستران، تنگ حیدر، سیف آباد و تقی آباد تا پایان امسال اصلاح شبکه آب آن به اتمام خواهد رسید که این روستاها یا اصلا شبکه آب ندارند یا اگر هم دارند قابل استفاده نیست لازم به ذکر است این اقدامات از محل اعتبارات ارزش افزوده است و سوای اقداماتی ست که توسط آبفا روستایی انجام می شود. در حوزه عشایری بخش مرکزی حدود ۲۵۲ میلیون تومان در بحث جاده ها و اصلاح چشمه ها در حال انجام کار هستیم.

در بخش عنبر هم مشکل آب دو روستا تا پایان امسال برطرف خواهد شد و ۷ روستای فاقد دهیاری نیز عملیات بهسازی آن با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان به پایان خواهد رسید.

فرماندار مسجدسلیمان یکی دیگر از اقدامات مهم صورت گرفته را تعیین محدوده روستاها دانست و گفت: در بخش مرکزی ۱۸ روستا و در عنبر ۸ روستا که محدوده اشان مشخص نیست با هماهنگی بنیاد مسکن تعیین محدوده خواهند شد. فرماندار مسجدسلیمان گفت: در حال حاضر در تمامی موارد ذکر شده پیمانکاران به صورت همزمان در حال انجام کار هستند و تا پایان امسال همه موارد به بهره برداری خواهند رسید. وی در ارتباط با روستاهای دارای دهیاری نیز گفت: در بخش مرکزی بهسازی روستای زمان آباد و هفت شهیدان در حال انجام است و بیش از ۲۳ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت انجام شده است که این یک کار مشترک میان بخشداری ها و دهیاری هاست و بنیاد مسکن نیز تامین قیر را بر عهده گرفته است.

گوروئی در ارتباط با مقاوم سازی روستاها نیز گفت: ۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ساخت و یا مقاوم سازی خانه های روستایی با سقف ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که بعد از احراز مالکیت به متقاضیان پرداخت می شود. فرماندار مسجدسلیمان با بیان این که بیش از ۸۰ درصد مناطق شهر مسجدسلیمان جز مناطق فرسوده محسوب می شوند گفت: اعتباری برای بافت های فرسوده در شهر مسجدسلیمان نیز در نظر گرفته شده و تا سقف ۳۰ میلیون تومان به متقاضیان در شهرها نیز تسهیلات پرداخت می شود.

فرماندار مسجدسلیمان در ارتباط با جاده مسجدسلیمان به ایذه نیز گفت: از حدود ۴۰ کیلومتر، آسفالت ۲۶کیلومتر آن انجام شده است و تنها ۱۴ کیلومتر آن باقی مانده است. وی در ارتباط با عمران شهری نیز گفت: امسال اعتبارات زیادی به شهرداری تزریق شده است. عملیات احداث بلوار دوم آغاز شده است، پل داریوش محمدی در حال انجام است، ۱۰۵ هزار متر مربع عملیات زیرسازی، آسفالت و روکش آسفالت در حال انجام می باشد. فاز دوم پارک ۱۱ هکتاری در حال انجام و همچنین با اعتباراتی که ما در اختیار شهرداری قرار خواهیم داد قرار است پارک دولت روبروی فرمانداری شهرستان احداث شود که در حال موافقت نهایی با شهرداری می باشیم. وی ادامه داد: در شهرک ولیعصر با اعتباری بالغ به سه و نیم میلیارد تومان بهسازی آن انجام خواهد شد. همچنین شبکه آب این شهرک به صورت مدرن کاملا اصلاح و در حال حاضر هیچ مشکلی در ارتباط با آب این منطقه وجود ندارد. وی در ارتباط با روشنایی روستاها نیز گفت:امسال روشنایی همه روستاهای فاقد روشنایی نیز تامین شده است که بسیار بزرگ و ارزشمندی بود. گوروئی در ارتباط با طرح های اشتغالزایی شهرستان نیز گفت: ۳۵۴ طرح در سطح شهرستان مصوب شد که تاکنون بیش از ۱۹۷ تعداد از این طرح ها در استان مصوب شده است. فرماندار مسجدسلیمان همچنین حل مشکل زمین برای احداث استادیوم ورزشی، زندان و آرامستان خبر داد و گفت: کارهای اداری واگذاری این زمین ها در حال انجام است.

به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان علیرضا گوروئی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همدلی ایجاد شده در شهرستان گفت: بی شک این همدلی به تعالی مسجدسلیمان کمک می کند اگر چه ممکن است نواقصی نیز وجود داشته باشد اما مهم این است همه ما برای ایجاد آرامش و حل مشکلات مردم داریم قدم بر می داریم. وی ضمن تقدیر از تلاش های علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً بدون حمایت و تلاش مهندس ظاهری نماینده مسجدسلیمان چنین اقداماتی صورت نمی گرفت. وی همچنین از حمایت های حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان نیز تشکر و ابراز امیدواری کرد نتیجه این همدلی باعث رونق شهرستان شود.

از میان حرف های فرماندار

مطالعات ۱۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری رو به اتمام است.

عملیات واگذاری مجتمع گاوداری گلگیر توسط جهاد کشاورزی انجام شده است.

اصراری برای افتتاح پروژه های مان در هفته دولت نداشته و نداریم.

دولت در انجام و به اتمام رساندن همه پروژه ها مصمم است.

به جرات می توان گفت امروز دوره آرامش مسجدسلیمان است.

حتی اگر یکروز به پایان دوره فرمانداری ام در مسجدسلیمان باقی مانده باشد با انگیزه به کارم ادامه خواهم داد.

۲۴۰۰ نفر در پتروشیمی مسجدسلیمان مشغول به کار هستند و قطعاً بیش از نیمی از کارکنان این مجتمع بومی هستند.

در بحث آب در مانی گلگیر اداره میراث فرهنگی شهرستان و اداره کل میراث فرهنگی استان ضعیف عمل کرده است.

در حال رایزنی برای راه اندازی فاز۲ کارخانه سیمان می باشیم همچنین تلاش کرده ایم استانداردهای لازم این کارخانه را ارتقاء دهیم.

مشکلی در بحث قرارداد فرودگاه میان ارتش و استانداری به وجود آمده است که بزودی برطرف خواهد شد.

از میان حرف های خبرنگاران

بعضی از مدیران ادارات هر وقت مراجعه می کنی در اداره حضور ندارند.

مشاهده شده است در بعضی ادارات شهرستان در وقت اداری حتی یک نفر برای پاسخگویی حضور نداشته است.

بیش از ۲ سال است که برای سالن بهمن علاالدین اعتباری در نظر گرفته نشده است.

لزوم تغییر مدیران نالایق شهرستان و البته جایگزینی مدیران لایق به جای آنان.

اگرچه تغییر مدیران کاملا ضروری ست اما یکی از مشکلات شهرستان در بحث انتصاب مدیران این است که در بعضی موارد مدیران جایگزین ضعیف تر از مدیران معزول هستند.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=35290

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.