• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

ظاهری در نشست بررسی راههای برون رفت مسجدسلیمان از بن بست:
مشکل اصلی در توسعه مسجدسلیمان، نبود مدیریت صحیح است / طرح مسجدسلیمان بدون نفت اشتباه بود/ هشت نقطه از شهرستان مسجدسلیمان با تانکر آبرسانی می شدند که از این هشت نقطه برای هفت نقطه آبرسانی صورت گرفته است

  • کد خبر : 35167
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط، امکانات و نیروی انسانی شهرستان مسجدسلیمان متناسب با توسعه است اما مشکل اصلی نبود مدیریت صحیح است. علی عسکر ظاهری در نشست بررسی راههای برون رفت مسجدسلیمان از بن بست در اهواز افزود: عقب ماندگی ها در شهرستان […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط، امکانات و نیروی انسانی شهرستان مسجدسلیمان متناسب با توسعه است اما مشکل اصلی نبود مدیریت صحیح است. علی عسکر ظاهری در نشست بررسی راههای برون رفت مسجدسلیمان از بن بست در اهواز افزود: عقب ماندگی ها در شهرستان مسجدسلیمان گاهی شرایط این شهرستان را به چالش کشانده است اما تلاش کردیم از همان ابتدا با برنامه ریزی کار کنیم تا فاصله بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب نسبی را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: ۶۱۲ حلقه چاه در مسجدسلیمان را بدون در نظر گرفتن حیات آن ها حفاری و تخلیه کردند. وی اظهار داشت: مجموع ذخایر نفتی جاری کشور ۴۰۰ میلیارد بشکه است و در حوزه مسجدسلیمان حدود ۳۰ میلیارد بشکه نفت وجود دارد که خود یک پتانسیل بالایی است. ظاهری با اشاره به این که طرح مسجدسلیمان بدون نفت یک اشتباه بوده است تصریح کرد: حکم راه اندازی ۲۹ میدان نفتی به دولت داده شده است اگرچه در حال حاضر میادین مشترک در اولویت است اما میدان های نفتی مرکز نیز نباید فراموش شوند و باید آن ها را احیا کرد. وی افزود: قرار است چهار درصد از حاصل فروش نفت در این میادین به همان نقاط نفتخیز اختصاص یابد که خود یک امتیاز ویژه برای این مناطق محسوب می شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص پتروشیمی این شهر نیز گفت: این پتروشیمی در ابتدا با معارضینی رو به رو بود که با همکاری مسئولان و استانداری این معضل حل شد و در حال حاضر حدود ۲هزار و ۸۰۰ نفر در آن مشغول به فعالیت هستند. وی با اشاره به این که این پتروشیمی ۸۰ درصد پیشرفت دارد خاطر نشان کرد: با راه اندازی پتروشیمی مسجدسلیمان روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن اوره از این مسیر جابجا می شود که سبب رونق صنعت حمل و نقل نیز می شود.

ظاهری با بیان این که پتروشیمی مسجدسلیمان خرداد سال آینده تکمیل می شود اظهار داشت: درحال حاضر نیاز به یک سرمایه گذار برای راه سازی و انتقال تولیدات در این مسیر داریم. وی گفت: دولت به ازای هر تن بار که از جاده به ریل منتقل می شود یارانه پرداخت می کند. از سویی دیگر سرمایه گذاری در این حوزه منافع بسیاری برای بخش خصوصی دارد. نماینده مردم مسجدسلیمان در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: ۴۶ درصد روستاهای مسجدسلیمان و هشت نقطه از شهرستان مسجدسلیمان با تانکر آبرسانی می شدند که از این هشت نقطه برای هفت نقطه آبرسانی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: پس از ۱۱۰ سال از تبدیل مسجدسلیمان به شهرستان به تازگی قرار است یک جاده کمربندی به طول ۱۴ کیلومتر ساخته شود که مناقصه آن برگزار و پیمانکار مشخص شده است. ظاهری در خصوص ساخت فرودگاه در این شهرستان خاطر نشان کرد: احداث ترمینال فرودگاه حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که معاون ریاست سازمان برنامه و بودجه در سفر به مسجدسلیمان قول پرداخت این اعتبار را داد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: شرایط بسیار خاصی بر کشور حاکم است دشمن امید و انسجام ما را نشانه گرفته است که همین امر مسئولیت ما را سخت تر می کند. نماینده مردم مسجدسلیمان خاطر نشان کرد: در بحث ریزگردها و اثرات آن بر روی صنعت برق ۲۸۰ میلیارد ریال برای برق اهواز، ۳۵۰ میلیارد ریال برای توزیع برق خوزستا و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای کنترل ریزگردها اختصاص یافت.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۶۵درصد بودجه در مرکز و ۳۵ درصد در استان ها هزینه می شود که این مساله یک ظلم به استان ها است. هر استاندار دلسوزی باید در هفته سه بار به مرکز مراجعه کند که این کار را سخت می کند از همین رو برای پیشبرد اهداف باید به استانداران تفویض اختیار شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=35167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.