• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
1

رییس هیات ورزش روستایی خبر داد:
مقدمات ثبت ملی چوب‌بازی به عنوان یک رشته جدید بازی‌های بومی و محلی، آغاز شده است

  • کد خبر : 34919
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۳۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خوزستان گفت: مقدمات کار برای ثبت ملی چوب‌بازی به عنوان یک رشته جدید بازی‌های بومی و محلی، آغاز شده است. سیدکریم حسینی اظهارکرد: بازی‌های بومی و محلی به عنوان یک میراث گران‌بها در معرفی استان خوزستان همیشه وجود داشته است. بازی‌های بومی و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خوزستان گفت: مقدمات کار برای ثبت ملی چوب‌بازی به عنوان یک رشته جدید بازی‌های بومی و محلی، آغاز شده است. سیدکریم حسینی اظهارکرد: بازی‌های بومی و محلی به عنوان یک میراث گران‌بها در معرفی استان خوزستان همیشه وجود داشته است. بازی‌های بومی و محلی با توجه به نعمت خدادادی در استان و تنوع قومیتی، گویش و لهجه‌ها وجود دارد. بازی‌های بومی و محلی، نماد همگرایی و همدلی را به همراه دارند که این موضوع مربوط به سال‌های گذشته تا به امروز است.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خوزستان گفت: بازی‌های بومی و محلی به صدها نوع و شکل وجود دارند که در جامعه روستایی در بیش از چهار هزار روستا مشاهده می‌شوند که این، فرصت خوبی برای برنامه‌ریزان فرهنگی، امنیتی و اجتماعی است که می‌توانند به عنوان یک فاکتور خوب در بین جامعه روستایی باشد. رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خوزستان با بیان این‌که در حال تلاش برای ثبت ورزش چوب بازی بختیاری هستیم، گفت: در بین قومیت شریف بختیاری، چوب بازی را داریم که با فرهنگ بختیاری عجین است؛ دوستان ما در شهرستان مسجدسلیمان فعال شده‌اند و در حال نوشتن دستورالعمل آن به صورت مسابقه‌ای هستند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=34919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.