• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 2
1

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:
۶۱ درصد مدارس مسجدسلیمان غیر استاندارد است/ در کل کشور ۲٫۱ درصد از خانوارها زیرپوشش سازمان بهزیستی است و این آمار در خوزستان ۳٫۷ درصد اما در مسجد سلیمان این آمار ۵٫۴ درصد است که منجر به معضلات اجتماعی زیادی شده است

  • کد خبر : 34743
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: ۳۸ درصد مدارس کشور غیر استاندارد بوده که این رقم در خوزستان ۳۷ درصد، و در شهرستان مسجدسلیمان ۶۱ درصد است که نگران کننده است. امید حاجتی با بیان این که باید به این موضوع به صورت ویژه توجه کرد افزود: فرسودگی ، […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: ۳۸ درصد مدارس کشور غیر استاندارد بوده که این رقم در خوزستان ۳۷ درصد، و در شهرستان مسجدسلیمان ۶۱ درصد است که نگران کننده است. امید حاجتی با بیان این که باید به این موضوع به صورت ویژه توجه کرد افزود: فرسودگی ، قدمت بالا و شرایط نامناسب مدارس مسجدسلیمان مشکلات فراوانی را برای خانواده ها و به ویژه دانش آموزان ایجاد کرده و نیازمندی عزم ملی است.وی گفت: بالا بودن نرخ بیکاری بزرگترین مشکل مردم این منطقه است و اگر بتوانیم توان خرید مردم را افزایش دهیم بی شک در جهت توسعه نیز مسیرها هموارتر می شود. وی بیان کرد: نرخ بیکاری خوزستان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ ، ۱۴٫۳ درصد است که مسجدسلیمان با ۲۲ درصد بالاترین نرخ بیکاری را دارد که باید آن را حداقل به متوسط کشور برسانیم.

حاجتی گفت: مسجدسلیمان ۱۲ درصد بافت فرسوده خوزستان را پس از اهواز دارد که نیازمند حمایت و همت همه جانبه است.وی بیان کرد: در کل کشور ۲٫۱ درصد از خانوارها زیرپوشش سازمان بهزیستی است و این آمار در خوزستان ۳٫۷ درصد اما در مسجدسلیمان این آمار ۵٫۴ درصد است که منجر به معضلات اجتماعی زیادی شده است وی افزود: در حوزه توانمند سازی خانواده های زیر پوشش و رسیدگی به مسکن آنها نیاز است تلاش بیشتری صورت گیرد. حاجتی گفت: اکنون می توان به صورت موردی به زیرساخت های این شهرستان کمک کنیم اما باید پروژه های بلند مدت و تاثیرگذار را نیز به صورت جدی دنبال کنیم. وی ادامه داد: با وجود مشکلات شهرستان مسجد سلیمان، همواره شاهد حضور گسترده مردم این شهرستان در صحنه های سیاسی و انقلابی هستیم.

مسجدسلیمان به تنها موزه شهر کشورتبدیل شود

وی ادامه داد: شهرستان مسجدسلیمان باید به موزه کشور تبدیل شده تا با امتیازات ظرفیت گردشگری، فضا برای ورود سرمایه گذاران هموار شود. سعید نمکی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه به همراه یک هیات هشت نفره متشکل از پنج رییس امور و سه مشاور در سفری ۲ روزه جمعه شب (۲۹ تیر) به خوزستان سفر کرده است. سفر معاون سازمان برنامه و بودجه به خوزستان به منظور بررسی ظرفیت های خوزستان در تمامی بخش ها و بررسی استفاده هر چه بیشتر و بهتر بودجه ملی اختصاص یافته در سال ۹۷ به خوزستان و بررسی تمامی جوانب و مسایلی که باید در اختصاص بودجه سال ۹۸ به این استان مد نظر باشد انجام گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=34743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.