• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
1

با حضور علی عسگر ظاهری و دکتر سعید نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور:
جلسه شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد + تصاویر

  • کد خبر : 34710
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

علی عسگر ظاهری: تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با غیرت جوانان، مربیان و هوادارن خود به لیگ برتر صعود کرده است. اما این شهر فاقد یک ورزشگاه اختصاصی ست، مجموعه فرهنگی ورزشی نداریم، یک پارک مخصوص بانوان وجود ندارد و همین می شود که در بحث آسیب های اجتماعی آمار طلاق و خودکشی در شهرهای ما […]

علی عسگر ظاهری: تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با غیرت جوانان، مربیان و هوادارن خود به لیگ برتر صعود کرده است. اما این شهر فاقد یک ورزشگاه اختصاصی ست، مجموعه فرهنگی ورزشی نداریم، یک پارک مخصوص بانوان وجود ندارد و همین می شود که در بحث آسیب های اجتماعی آمار طلاق و خودکشی در شهرهای ما بسیار نگران کننده است.

فرماندار مسجدسلیمان: به جرات می توان گفت ما تنها شهری در کشور هستیم که فاقد سیستم فاضلاب می باشیم، حدود ۵۸ درصد از مدارس ما فرسوده است، در حوزه آب روستایی و راه نیز از استاندارد ها عقب می باشیم.

معاون برنامه و بودجه کشور: جای اندوه و شرمساری است که امروز شاهد به هم‌ریختگی چهره شهری هستیم که به عنوان شهر اولین‌ها در کشور از آن یاد می‌شود.

استاندار خوزستان: بسیاری از نقاط کشور از سرمایه‌ها و منابع خدادادی خوزستان و مسجدسلیمان بهره می‌برند و زیبنده نیست که استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان خراب باشند.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- جلسه شورای اداری مسجدسلیمان با حضور علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، دکتر سعید نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور؛ غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، علیرضا گوروئی فرماندار شهرستان، مدیران اجرایی و اهالی رسانه برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: در دهه ۶۰ که تصمیم به جابجایی مسجدسلیمان گرفته شد حدود ۱۷ سال هیچ بودجه ای در این شهر هزینه نگردید و مسجدسلیمانی که دنیا را آباد کرده است امروز چنین حال و روزی دارد وی با بیان این که وضعیت فعلی مسجدسلیمان ناشی از تصمیم گیری های آن زمان است از دکتر نمکی درخواست کرد در تخصیص بودجه نگاه ویژه ای به ۴ شهرستان داشته باشد. ظاهری با بیان این که ساختمان های دادگستری و دادستانی مسجدسلیمان، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران و بیش از ۶۰ درصد مدارس این شهرستان در شان این مردم نیست از ایشان خواست برای بهسازی و بازسازی این اماکن چاره اندیشی شود. ظاهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با غیرت جوانان، مربیان و هوادارن خود به لیگ برتر صعود کرده است. اما این شهر فاقد یک ورزشگاه اختصاصی ست، مجموعه فرهنگی ورزشی نداریم، یک پارک مخصوص بانوان وجود ندارد و همین می شود که در بحث آسیب های اجتماعی آمار طلاق و خودکشی در شهرهای ما بسیار نگران کننده است.

وی گفت: حدود سال ۱۳۶۶ در شهرستان مسجدسلیمان بنا بر این گذاشته‌ شد که به دلیل آلودگی نفت و گاز، پنج‌ هزار خانواده جابه‌جا شوند و به همین دلیل حدود ۱۷ سال اجازه بازسازی در این شهر ندادند و شهر به یک مخروبه تبدیل شد. وی افزود: دولت تصویب کرده برای تکمیل این جابه‌جابی ۱۲۰ میلیارد تومان در اختیار راه و شهرسازی قرار دهد و در نهایت از یک هزار واحد مسکونی که از ارتش خریداری شد و پول زمین آن نیز به طور کامل داده نشده است، ۵۰۰ واحد آماده و ۵۰۰ واحد نیمه‌کاره رها شد. نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم نمی‌دانند چه ‌کسی باید پاسخگوی آنان باشد، گفت: شهرستانی که انتظار دارید اقتدار، نظم و امنیت داشته باشد یک ساختمان زندان، دادگستری، نیروی انتظامی و غیره ندارد. ظاهری تصریح کرد: در خوزستان به طور میانگین ۸ درصد مدارس نیاز به تخریب یا بازسازی دارند اما این رقم در مسجدسلیمان ۵۸ درصد است.

وی عنوان کرد: ۴۶ درصد روستاهای مسجدسلیمان با تانکر آبرسانی می‌شوند. این شهر چهره شهر ندارد و از امکانات تفریحی و ورزشی برخوردار نیست و این فضایی نیست که بتوان در آن زندگی کرد. جوانان ما به لیگ برتر فوتبال راه پیدا کردند اما یک زمین ورزشی ندارند. ظاهری گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد، ۴۷ هزار هکتار از زمین های شمال خوزستان که بخش عمده‌ای از آن در این حوزه‌های انتخابی هستند، مجوز برداشت آب گرفتند اما اعتباری نداریم که بتوانیم که بتوانیم بستر لازم را مهیا و کشاورزی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اخذ مجوزهای نهایی فرودگاه مسجدسلیمان، گفت: برای فرودگاه مسجدسلیمان توجیه سیاسی و اقتصادی و اجتماعی داریم. پتروشیمی مسجدسلیمان می‌تواند تولید و اشتغالزایی بالایی داشته باشد و پتروپالایش آن نیز می‌تواند ۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کند. اکنون مجوز حفاری مناطق جدید از دولت گرفته‌ شده که نیاز به تردد خط هوایی دارد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین مجوز بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان را گرفته‌ایم و انتظار کمک برای تشکیلات و تامین اعتبار آن را از سازمان برنامه و بودجه داریم.وی ادامه داد: در سالهای گذشته مجوز بیمارستان اندیکا نیز اخذ شده اما به دلیل عدم تامین اعتبار بلاتکلیف مانده است.

استفاده از ظرفیت تانکسازی مسجدسلیمان، گسترش اماکن برای بیماران روانی و معلولین، تخصیص اعتبارات لازم برای ساخت ترمینال فرودگاه مسجدسلیمان، تخصیص بودجه ساخت بیمارستان اندیکا و بیمارستان قدیم مسجدسلیمان با توجه به این که مجوزات لازم از وزیر بهداشت اخذ شده است از دیگر مسائلی بود که نماینده مسجدسلیمان از معاون برنامه و بودجه کشور خواست با نگاه ویزه ای به آن نگاه و تصمیم گیری شود…

علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان نیز در سخنانی اظهار داشت: مسجدسلیمان علیرغم همه مشکلاتی که دارد در شرایط فعلی نیز به دلیل منابع سرشار نفت و گاز، وجود دو سد بزرگ و نقش این شهرستان در دفاع مقدس از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است. وی ادامه داد: مردم این شهر در حالی که نرخ بیکاری آن در ابتدای سال ۹۲ رقم ۴۳٫۵ درصد بود، ۷۴ درصد به دولت رای دادند و این در صدر جدول بوده است و مسئولیت ما را در خدمترسانی به این مردم سنگین تر کرده است…

گوروئی با بیان این که ما تلاش می‌کنیم در کنار مردم باشیم و اعتماد نسبی آنان را داشته باشیم، عنوان کرد: شاید مسجدسلیمان از لحاظ مشکلات یکی از گرفتار ترین شهرهای ایران باشد اما مردم دولت را باور و همراهی کردند. ما سعی کردیم در مسیر رفع مشکلات گامهای درستی برداریم و بخشی از عقب‌ماندگی ها را جبران کنیم. فرماندار مسجدسلیمان گفت: اگر چه مسجدسلیمان یکی از گرفتارترین شهرهای کشور است اما با تلاش آقای ظاهری نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و جناب دکتر شریعتی استاندار خوزستان در مسیر توسعه و حل مشکلات قرار گرفته ایم. وی با بیان این که مسجدسلیمان با بیش از یکصد سال شهریت فاقد سیستم فاضلاب است گفت: به جرات می توان گفت ما تنها شهری در کشور هستیم که فاقد سیستم فاضلاب می باشیم، حدود ۵۸ درصد از مدارس ما فرسوده است، در حوزه آب روستایی و راه نیز از استاندارد ها عقب می باشیم که امیدواریم حضور شما باعث شود بخشی از این مشکلات مرتفع گردد…

دکتر نمکی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در سخنانی با بیان این که شهری که پیاده‌رو نیز برای قدم زدن ندارد، چیزی جز افسردگی برای مردم نخواهد داشت، گفت: باید در دراز مدت وضعیت بهداشت روان این منطقه را تغییر داد زیرا لابه ‌لای این فضاهای غمگین و فرسوده در مسجدسلیمان غیر از مشکلات بهداشت و روان برای مردم و خودکشی چیزی وجود ندارد. سعید نمکی در جلسه شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف این شهرستان، اظهار کرد: نتیجه بازدیدی که از مسجدسلیمان داشتم، چهره فرسوده و از هم گسیخته شهری است که امروز شاهد آن بودیم. وی با بیان این که جای اندوه و شرمساری است که امروز شاهد به هم‌ریختگی چهره شهری هستیم که به عنوان شهر اولین‌ها در کشور از آن یاد می‌شود، افزود: در خصوص مسجدسلیمان دو شکل پیگیری را برای حل مشکلات اعمال خواهیم کرد، یکی پیگیری‌های عاجل و سریع و دیگری برنامه‌های میان‌مدت و درازمدت برای حل مشکلات. معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در حوزه دستگاه‌های حاکمیتی شهرستان مانند نیروهای نظامی و انتظامی، دادگستری و امور زندان‌ها درصدد هستیم تا در اسرع وقت مجموعه هایی که این بخش‌ها در آن ها استقرار دارند، مرمت شوند. نمکی عنوان کرد:در درازمدت نیز برای این بخش‌ها در شهرستان مسجدسلیمان تلاش خواهیم کرد تا مکان‌های مناسبی مستقر شوند. در این زمینه تلاش خواهیم کرد که مجموعه زندان‌ها در مسجدسلیمان از شهر خارج شود. وی با اشاره به بخش بهداشت و درمان مسجدسلیمان ادامه داد: یک بیمارستان جدید در شهر ساخته شده است ولی میان بیمارستان قدیم و جدید فاصله زیادی وجود دارد و به دنبال آن هستیم بیمارستان قدیمی را نیز تجهیز کنیم تا بتواند به مردم خدمات اورژانس ارائه کند. معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به مشکلات بخش بهزیستی این شهرستان گفت: قرار شد مرکز درمانی که در اختیار بهزیستی مسجدسلیمان است برآورد هزینه‌ای انجام دهد تا درصدی که از خانواده‌های بیماران اعصاب و روان دریافت می‌شود، از این پس توسط دولت پرداخت شود تا به خانواده‌ها هزینه‌ای تحمیل نشود. نمکی ادامه داد: همچنین از این پس در مسجدسلیمان تمام مددجویان در نوبت سازمان بهزیستی شهرستان باید بر اساس قانون و ضابطه تحت پوشش قرار بگیرند و ما نیز منابع مالی مورد نیاز آنها را تامین خواهیم کرد. وی با اشاره به برنامه‌های درازمدت برای شهرستان مسجدسلیمان، گفت: باید در درازمدت بهداشت روان این منطقه را تغییر داد زیرا لابه‌لای این فضاهای غمگین و فرسوده در مسجدسلیمان غیر از مشکلات بهداشت و روان برای مردم و خودکشی چیزی وجود ندارد.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: باید برای دگرگونی فضای شهری مسجدسلیمان برنامه‌ریزی‌های درازمدتی انجام شود تا شاهد حل مشکلات این شهرستان در بخش‌های مختلف باشیم. نمکی با بیان اینکه فضای شهری اثرات مستقیمی بر درون مردم دارد، تصریح کرد: شهری که پیاده‌رو برای قدم زدن ندارد، چیزی جز افسردگی برای مردم نخواهد داشت. دیوارهای مخروبه و فضاهای به هم ریخته شهر باعث به هم ریختن درونی مردم می‌شود. وی افزود: باید برای اشتغال جوانان در منطقه کارهای جدی انجام شود. همچنین برای فضاهای فرهنگی و ورزشی مسجدسلیمان نیز اقداماتی عاجلی صورت بگیرد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به عنوان سخنران بعدی اظهار داشت: بسیاری از نقاط کشور از سرمایه‌ها و منابع خدادادی خوزستان و مسجدسلیمان بهره می‌برند و زیبنده نیست که استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان خراب باشند.

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که با همراهی سازمان برنامه و بودجه کشور انجام می‌شود، بتوانیم کارهای اثرگذار و زیرساختی را در حوزه‌های مختلف استان خوزستان اجرایی کنیم. وی افزود: باید شرایطی فراهم کنیم تا استانداردهای زندگی در خوزستان و به خصوص مسجدسلیمان رقم بخورد و مردم بتوانند با رفاه بیشتری امور خود را بگذرانند.استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مسجدسلیمان تصریح کرد: بسیاری از نقاط کشور از سرمایه‌ها و منابع خدادادی خوزستان و مسجدسلیمان بهره می‌برند و زیبنده نیست که استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان خراب باشند. شریعتی عنوان کرد: اگر عمران و آبادانی نقاط دیگر از محل منابع خدادادی خوزستان و مسجدسلیمان است، به معنای آن است که همه کشور در بهره‌گیری از منابع یکپارچه است و در این زمینه انتظار است که در حوزه‌های زیرساختی اقدامات مناسبی برای این منطقه نیز انجام شود.وی با اشاره به مشکلاتی که در بحث راه‌های منتهی به مسجدسلیمان وجود دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه پتروشیمی مسجدسلیمان در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، تردد در محورهای این شهرستان بسیار افزایش پیدا خواهد کرد و در این زمینه نیاز به احداث راه‌های جدید است.استاندار خوزستان گفت: احداث راه‌های جدید در مسجدسلیمان نیاز به اعتبار دارد و انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه در بحث هزینه‌ها کمک لازم را انجام دهد تا بتوانیم با سرعت بیشتری کار احداث جاده جدید مسجدسلیمان را پیش ببریم. شریعتی عنوان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گرشگران در مسجدسلیمان وجود دارد در این زمینه می‌توانیم با توسعه گردشگری اشتغال بسیار خوبی برای جوانان این شهرستان مهیا کنیم.وی ادامه داد: مناطقی در مسجدسلیمان وجود دارد که اگر زیرساخت‌های گردشگری برای آنها فراهم شود می‌توانیم شاهد ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در این شهرستان باشیم.

لازم به ذکر است پیش از این جلسه دکتر نمکی به همراه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی شهرستان از ساختمان های دادگستری و دادسرای مسجدسلیمان، هنرستان صنعتی امیرکبیر، بیمارستان قدیم ۲۲ بهمن کلگه، دبستان شهید علی اکبر مکی پور، مجتمع آموزش سلامت، مناطق آلوده پشت برج، نیروی انتظامی، فنی و حرفه ای خواهران ۵ بنگله، مرکز نگهداری بیماران روانی بازدید و دستوراتی نیز در رابطه با این اماکن صادر کرد.

  

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=34710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.