• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
1

یک گونه خرس قهوه ای کمیاب درمسجدسلیمان مشاهده شد

  • کد خبر : 34634
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان گفت: طی گشت و کنترل در دریاچه سد گتوند محیط بانان این شهرستان موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک خرس قهوه ای کمیاب در منطقه لاروم مسجدسلیمان شدند. وحید شالویی افزود: این گونه خرس قهوه ای به عنوان یکی از زیباترین و نادرترین گونه های […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان گفت: طی گشت و کنترل در دریاچه سد گتوند محیط بانان این شهرستان موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک خرس قهوه ای کمیاب در منطقه لاروم مسجدسلیمان شدند. وحید شالویی افزود: این گونه خرس قهوه ای به عنوان یکی از زیباترین و نادرترین گونه های خرس است و غذای این حیوان دامنه وسیعی از گیاهان و حیوانات بوده و به عنوان حیوان همه چیزخوار معروف است.

وی ادامه داد: خرس‌ها به دلیل استفاده از منابع غذایی مختلف، زندگی در مناطق دور از دسترس و صعب‌العبور جنگلی و کوهستانی، شبگرد بودن، نداشتن دشمنان طبیعی و خواب زمستانی از جمعیت خوبی برخوردارند، اما هجوم انسان ها به این قلمرو بارها جمعیت این گونه از حیوانات را در معرض خطر قرار داده است. رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان افزود: از مزایای حضور خرس قهوه‌ای در زیستگاه‌های ما، لاشه خواری این جاندار است چرا که لاشه‌های بیمار و آلوده‌ای که در طبیعت رها می‌شوند، خرس‌های قهوه‌ای با خوردن این لاشه‌ها از انتشار بیماری در طبیعت جلوگیری می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=34634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.