• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
3

به مناسبت هفته قوه قضاییه:
نشست رییس دادگستری و دادستان شهرستان مسجدسلیمان با جمعی از اهالی رسانه + تصاویر

  • کد خبر : 34290
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲

رییس دادگستری مسجدسلیمان: همه دستگاهها باید در امر پیشگیری از جرم به دستگاه قضایی کمک کنند/ ایجاد سرمایه گزاری باعث ایجاد اشتغال می شود و در نهایت کاهش جرائم را به همراه خواهد داشت/ در سال گذشته به جز پرونده هایی که در شوراهای حل اختلاف مختومه شده است، ۲۷ هزار و ۸۸۳ پرونده ورودی […]

رییس دادگستری مسجدسلیمان: همه دستگاهها باید در امر پیشگیری از جرم به دستگاه قضایی کمک کنند/ ایجاد سرمایه گزاری باعث ایجاد اشتغال می شود و در نهایت کاهش جرائم را به همراه خواهد داشت/ در سال گذشته به جز پرونده هایی که در شوراهای حل اختلاف مختومه شده است، ۲۷ هزار و ۸۸۳ پرونده ورودی داشته ایم و ۵۸۷ پرونده نیز از سال های گذشته باقی مانده بود که تا امروز علیرغم کمبود قضات ۲۷ هزار و ۱۴۸ پرونده مختومه شده است…

دادستان مسجدسلیمان: سرقت،  ضرب و جرح، توهین و تهدید بالاترین آمار جرائم در سطح شهرستان بوده است/ در سال نود و شش ۳ قتل و در سه ماهه اول سال ۹۷ نیز سه قتل به وقوع پیوسته تاکنون سه نفر از قاتلین شناسایی و بازداشت شده اند و نیروهای نظامی و انتظامی به جد پیگیر سه پرونده دیگر می باشند/ از مجموع ۱۹ هزار و ۵۸۴ پرونده ای که وارد دادسرا شده است ۱۸ هزار و ۷۳۵ پرونده مختومه شده است به سخنان خود پایان داد/ طی دو سال گذشته (۹۶-۹۷) ۲۲ خودکشی و ۳۵ مورد مرگ مشکوک وجود داشته است وطبق آماری که ارائه داده اند آمار خودکشی در شهرستان کاهش یافته است

اهالی رسانه خواهان ورود دادستان و رییس دادگستری شهرستان به مسائل زمین خواری در شهرستان، اوضاع نابسامان وضعیت بهداشتی در بعضی مناطق، روشن سازی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده پزشک قلابی، رشد قارچی دکه ها در سطح شهر به نوعی که گاهاً پیاده روها نیز به تصرف در آمده اند و… شدند.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری رییس دادگستری و دادستان شهرستان مسجدسلیمان با جمعی از اهالی رسانه این شهرستان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در ابتداری این جلسه پیمان چعباوی رییس دادگستری مسجدسلیمان در سخنانی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت: همه تلاش قوه قضاییه و نیروهای خدوم آن در کنار دیگر ارگان ها این است که امنیت و آرامش به جامعه تزریق شود که بحمدالله این امنیت و آرامش در کشور حکمفرماست. چعباوی ادامه داد: همه دستگاهها باید در امر پیشگیری از جرم به دستگاه قضایی کمک کنند که البته این اتفاق در مسجدسلیمان افتاده است به طور مثال نصب دوربین های مداربسته و الزام بعضی مغازه ها مثل مغازه های طلافروشی و یا بانک ها به نصب دوربین های مدرن و پیشرفته علاوه بر پیشگیری از جرم در صورت وقوع جرم به کشف جرائم نیز کمک های شایانی می کند.

رییس دادگستری شهرستان مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت های قوه قضاییه به سرمایه گزاران گفت: یکی از عوامل وقوع جرم بیکاری جوانان است به همین دلیل با تشکیل کمیته حمایت از سرمایه گزاری قوه قضاییه با ورود به موقع به حل مشکلات سرمایه گزاران کمک کرده استچرا که معتقدیم ایجاد سرمایه گزاری باعث ایجاد اشتغال مخی شود و در نهایت کاهش جرائم را به همراه خواهد داشت.

چعباوی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش آمار سرقت در شهرستان خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته آمار سرقت افزایش داشته است که یکی از دلایل آن آمار بالای بیکاری ست اگر چه بیشتر این سرقت ها سرقت های جزء بوده است. وی ادامه داد: در سال گذشته به جز پرونده هایی که در شوراهای حل اختلاف مختومخه شده است، ۲۷ هزار و ۸۸۳ پرونده ورودی داشته ایم و ۵۸۷ پرونده نیز از سال های گذشته باقی مانده بود که تا امروز علیرغم کمبود قضات ۲۷ هزار و ۱۴۸ پرونده مختومه شده است…

چعباوی در ارتباط با ساختمان جدید دادگستری نیز گفت: برای ساخت ساختمان جدید بودجه ای مصوب گردید که به زودی مناقصه آن نیز انجام خواهد شد.

به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان علی اسکندری دادستان مسجدسلیمان نیز در سخنانی اظهار کرد: هفته قوه قضاییه فرصت مغتنمی ست که ما بتوانیم علاوه بر تقدیر از زحمات همکاران مان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی عملکرد یک ساله خود را به سمع و نظر مردم برسانیم. وی ادامه داد: تلاش برای اجرای عدالت کاری بس دشوار است و ما تمامی هدف مان این است ضمن اجرای عدالت امنیت را نیز برقرار کنیم.

دادستان مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخناتن خود گفت: ورود ۶ هزار ۶۲۰ پرونده در سه ماهه اول سال آمار خوشایندی برای شهرستان نیست که یکی از اصلی ترین دلایل آن وجود نرخ بالای بیکاری می باشد. وی سرقت، ضرب و جرح،توهین و تهدید را از دیگر جرائمی برشمرد که بالاترین آمار را در سطح شهرستان به خود اختصاص داده است.

اسکندری از مردم خواست با صعه صدر و شکیبایی به جای واکنش گذشت را در سرلوحه کار خود قرار بدهند در غیر این صورت با مراجعه به مراجع قضایی شکایات خود را پیگیری نمایند. وی همچنین از مردم خواست با کمک های نقدی خود به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کنند.

دادستان مسجدسلیمان در ارتباط با قتل های اخیر در مسجدسلیمان گفت: در سال نود و شش ۳ قتل و در سه ماهه اول سال ۹۷ نیز سه قتل به وقوع پیوسته است که هر سه مقتول در سال ۹۷ خانم بوده اند که در مجموع سه نفر از قتلین شناسایی و بازداشت شده اند و نیروهای نظامی و انتظامی به جد پیگیر سه پرونده دیگر می باشند. وی گفت: طی دو سال گذشته (۹۶-۹۷) ۲۲ خودکشی و ۳۵ مورد مرگ مشکوک وجود داشته است وطبق آماری که ارائه داده اند آمار خودکشی در شهرستان کاهش یافته است.

علی اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با احکام جایگرین زندان گفت: سیاست قوه قضاییه کاهش جمعیت زندان هاست به همین دلیل در جرائم کم خطر به جای حکم زندان احکام جایگزین مثل عفو مشروط، کاشت نهال و… در نظر گرفته می شود اما گاهاً شاکیان انتظار دارند برای چنین جرایمی حبس در نظر گرفته شود این در حالی ست که احکام همه جرائم طبق قانون صادر می شوند… وی با بیان این که از مجموع ۱۹ هزار و ۵۸۴ پرونده ای که وارد دادسرا شده است ۱۸ هزار و ۷۳۵ پرونده مختومه شده است به سخنان خود پایان داد.

دادستان مسجدسلیمان  از اصحاب رسانه خواست هر کجا به موردی برخورد کردند که جرم میباشد سریعا مراتب رو به ایشان گزارش دهند
چر که یکی از جهات شروع به تعقیب اطلاع دادستان به هر طریق ممکن است و این طریق ممکن میتواند اخبار و اطلاعات رسانه ها باشد…

در این مراسم خبرنگاران ضمن تبریک هفته قوه قضاییه خواهان ورود دادستان و رییس دادگستری شهرستان به مسائل زمین خواری در شهرستان، اوضاع نابسامان وضعیت بهداشتی در بعضی مناطق، آخرین وضعیت پرونده پزشک قلابی، رشد قارچی دکه ها در سطح شهر به نوعی که گاهاً پیاده روها نیز به تصرف در آمده اند و… شدند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=34290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.