• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
2

پیام تبریک رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان به مناسبت عید سعید فطر/میزان فطریه ونحوه پرداخت آن+اعمال شب و روز عید سعید فطر

  • کد خبر : 34126
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱:۲۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان ضمن عرض قبولی طاعات وعبادات مردم روزه دار و مومن مسجدسلیمان در طول ماه مبارک رمضان ،حلول ماه شوال وفرارسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان وی در خصوص اعمال شب و روز عید فطر افزود؛در کتب ادعیه در […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان ضمن عرض قبولی طاعات وعبادات مردم روزه دار و مومن مسجدسلیمان در طول ماه مبارک رمضان ،حلول ماه شوال وفرارسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان وی در خصوص اعمال شب و روز عید فطر افزود؛در کتب ادعیه در خصوص اعمال شب عید اینچنین آمده است که در هنگام غروب آفتاب غسل انجام شود ومومنین شب به نماز، دعا، استغفار، درخواست از حق تعالى و بیتوته در مسجد احیا کنندوبعد از نماز مغرب و عشاء ، نماز صبح و نمازعید فطر ذکر؛” الله اکبر الله اکبر، لا اله الا الله و الله اکبر الله اکبر و لله الحمد الحمد لله على ما هدانا و له الشکر على ما اولانا ” گفته شود.
وی افزود؛ زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام موردتاکید قرار گرفته وهمچنین نمازهای نافله و سپس غسل پایان شب وعبادات وراز ونیاز با خدای متعال تا پایان شب از اعمال مخصوص شب عید است که در مفاتیح مفصل آمده است.
وی در خصوص اعمال روز عید افزود؛در خصوص روز عید تاکید وسفارش به خواندن دعای ندبه و پوشیدن لباس نیکو واستفاده از عطر و بوی خوش و همچنین غسل روز عید که زمان آن بعد از طلوع فجر تا قبل از شروع نماز عید است و بعد از آن نماز عید فطر خوانده می شود و سپس فطریه که از شب کنار گذاشته شده پرداخت می گردد.
قندعلی در خصوص میزان زکات فطریه خاطرنشان کرد میزان فطریه برای هر نفر از اعضای خانواده (فرقی بین افراد از جهت سن نیست)۵۵۰۰۰ریال پنج هزار و پانصد تومان اعلام شده که به فقرا ونیازمندان پرداخت میگردد ونیازمندان از الطاف خداوند رحمان و گستردگی سفره الهی متنعم میگردند.
گفتنی است نماز عید سعید فطر در مساجد شهری و روستایی مسجدسلیمان و همچنین به صورت محوری در ساعت ۷صبح در مصلی نماز جمعه برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=34126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.