• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

یادداشت/ سه برداشت از یک حادثه
وقتی چهره شورای شهر مسجدسلیمان زخم برداشت/ اورژانس هوایی نباید تنها به دایره مدیران و دولتیان شهرستان منحصر شود

  • کد خبر : 33923
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/صادق مرادی: آخرین روز اردیبهشت و همزمان با کلنگ زنی پایانه فرودگاه مسجدسلیمان، سه تن از اعضای شورای شهر و یک خبرنگار در حادثه رانندگی در جاده فرودگاه مسجدسلیمان دچار مصدومیت جدی شدند. در این نوشتار از سه زاویه به بررسی ابعاد این اتفاق پرداخته ایم. آن چه در نگاه نخست به […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/صادق مرادی: آخرین روز اردیبهشت و همزمان با کلنگ زنی پایانه فرودگاه مسجدسلیمان، سه تن از اعضای شورای شهر و یک خبرنگار در حادثه رانندگی در جاده فرودگاه مسجدسلیمان دچار مصدومیت جدی شدند. در این نوشتار از سه زاویه به بررسی ابعاد این اتفاق پرداخته ایم.
آن چه در نگاه نخست به ذهن می رسد اندوه همگانی از وقوع این حادثه بوده است. اعضای شورای شهر فعلی در اندک زمانی که از فعالیت شان می گذرد، نشان داده اند که از توان و ذوق کافی برای خدمت رسانی برخوردارند، دریافت حق آلایندگی از پتروشیمی ماهشهر برای اولین بار، آسفالت بسیاری از معابر، کمک به امور فرهنگی و مذهبی شهر و…از اقدامات خوب اعضای شورا در کنار فعالیت های نماینده و امام جمعه شهر بوده است. همچنان که فعالیت خبرنگارانی از جنس علی بلدی و دیگر زحمت کشان عرصه اطلاع رسانی، منشا اصلاحات سازنده در شهرستان بوده است.
و لذا این حادثه ناگوار باعث ایجاد التهاب و نگرانی در یکایک مردم شهرستان شده است و دور از ذهن نیست اگر گفته شود دعای خیر مردم باعث حفظ جان اعضای شورا و خبرنگار فعال و دوست داشتنی شده باشد.
مورد دوم اما لزوم همکاری موثر امداد و نجات هلال احمر شهرستان، بخش درمان شهرستان و هوانیروز جمهوری اسلامی در اعزام سریع حادثه دیدگان به مرکز استان بوده است. اتفاقی که دو روز پیش از این، در خصوص ضایعه ایست قلبی رئیس دانشگاه پیام نور اندیکا اتفاق افتاد و در هر دو مورد جان حادثه دیدگان با همکاری این سه بخش نجات یافت.
اما نکته ای که در اینجا مورد تاکید است لزوم بکارگیری اورژانس هوایی در حوادث مشابه – به خصوص هنگامی که تعداد مصدومین زیاد و جراحات شدید باشد – برای همه شهروندان است و نباید این امر مهم تنها به دایره مدیران و دولتیان شهرستان منحصر شود – جالب توجه مسئولین شهرستان مسجدسلیمان این که ابتدای خرداد سال جاری، اورژانس هوایی دزفول با بکارگیری ناوگان بالگردی هوانیروز مسجدسلیمان افتتاح شد!
برداشت سوم این که زمین فرودگاه مسجدسلیمان اکنون به خون جوانان نخبه این شهر رنگین شده است و اگر وعده افتتاح فرودگاه مسجدسلیمان – مانند آنچه در سال ۹۳ اتفاق افتاد و رویای فرودگاه شهرستان در اثر بی تدبیری مسئولین وقت هوانیروز و سازمان هواپیمایی به واقعیت تبدیل نشد – در آینده ای نزدیک عملی نشود، مردم دردمند و ولایت مدار مسجدسلیمان هرگز این موضوع را فراموش نخواهند کرد، زیرا مومن دوبار از یک سوراخ گزیده نمی شود.
در انتها ضمن قدردانی از تلاش های خوب مسئولین در افتتاح هرچه سریع تر فرودگاه مسجدسلیمان ، از دولت مردانی که کلنگ این مجموعه را به زمین زده اند انتظار می رود با نگاه تخصصی و آینده نگر، زمینه را برای افتتاح یک فرودگاه استاندارد با قابلیت فرود انواع هوایپماهای باریک پیکر، کوتاه و میان برد فراهم کنند. و مانند آنچه در خصوص جاده  دلا  اتفاق افتاد و با جانمایی غیر اصولی تونل دلا، جاده مسجدسلیمان – شهرکرد برای همیشه به یک جاده روستایی تبدیل شد، روند این فرودگاه به گونه ای پیش نرود که در پایان، تنها شاهد فرود نامطمئن هواپیماهای ملخی بازمانده از جنگ سرد باشیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=33923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.