• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11764اخبار امروز : 0
4

مشروح گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان:
گفتگو با تعدادی از پیشکسوتان ورزش در خصوص شرایط این روزهای تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان

  • کد خبر : 33914
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/سعید مرادی: صعود مقتدردانه تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر با هدایت محمود فکری سرمربی که یک فصل پیشتر اجازه سقوط این تیم به لیگ دسته دو را نداد باعث شور و نشاط در شهر نفت شد. اما یک نگرانی همچنان در چهره مردم داد می زد. این که مبادا نفت […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/سعید مرادی: صعود مقتدردانه تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر با هدایت محمود فکری سرمربی که یک فصل پیشتر اجازه سقوط این تیم به لیگ دسته دو را نداد باعث شور و نشاط در شهر نفت شد. اما یک نگرانی همچنان در چهره مردم داد می زد. این که مبادا نفت مسجدسلیمان سرنوشتی همچون گذشته پیدا کند و نیامده به لیگ دسته اول باز گردد. به هر حال با صعود مقتدردانه نفت به لیگ برتر یک فصل پر استرس برای زاگرس نشینان عاشق گذشت. و بارقه ی امید در مسجدسلیمان شهری که بالاترین نرخ بیکاری و به گفته ای درصد خودکشی در استان را دارد شروع به تابیدن گرفت…

شور و نشاط به شهر بازگشت اما طولی نکشید که زمزمه هایی مبنی بر منع قانونی کمک به نفت توسط وزارتخانه باعث بازگشت دلهره در میان هوادارن شد. با انتخاب کیوان بابادی به عنوان مدیرعامل اولین قدم برای گذر از یک بلاتکلیفی ناامید کننده برداشته شد و ایشان در اولین مصاحبه خود اعلام کرد گزینه اول ایشان محمود فکری ست که پس از اولین جلسه به دلیل مشخص نبودن منابع مالی توافقی حاصل نشد. عبدالله ویسی، مجید صالح، مرزبان و پرویز مظلومی اسامی دیگری بودند که بابادی از آن ها برنامه خواست اما محبوبیت غیر قابل انکار محمود فکری و علاوه بر آن حمایت مسئولین شهرستان از ایشان باعث شد تا این لحظه تصمیمی در ارتباط با سرمربی تیم گرفته نشود.

فکری صبح امروز در مصاحبه ای تلویحاً اعلام کرد: بعضی ها با شیطنت، به دنبال تخریب ایشان هستند و از سوی دیگر کیوان بابادی می گوید: من همین امروز با محمود فکری صحبت کردم، هم من و هم آقای فکری منتظر تصمیم مسئولان هیأت مدیره هستیم تا ببینیم تکلیف چه خواهد شد.

افشین حیدری مدیرکل ورزش خوزستان نیز در مصاحبه با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان که روز چهارشنبه ۹ خرداد بر روی خروجی این سایت قرار گرفته بود اعلام کرد: هیئت مدیره جدید نفت مشخص و اوایل هفته معرفی می شوند و طی امروز و فردا باید منتظر اعلام اسامی هیئت مدیره جدید نفت باشیم. سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در گزارشی در ارتباط با آخرین وضعیت تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با تعدادی از پیشکسوتان ورزش و رسانه مصاحبه ای انجام داده است که می خوانید:

عزت الله قاسمی پیشکسوت رسانه می گوید: مهمترین اتفاقی که با آمدن محمود فکری افتاد دوری از حاشیه و ایجاد آرامش در تیم بود. کاری که بسیار سخت اما با حضور فکری اتفاق افتاد. وی محبوبیت محمود فکری را غیرقابل انکار خواند و گفت: به دلیل شناختی که فکری از تیم دارد، همچنین حمایت هواداران از ایشان بهترین گزینه برای تیم نفت مسجدسلیمان محمود فکری می باشد…

غلامعلی قاسمی رییس سابق هیئت فوتبال مسجدسلیمان و از پیشکسوتان فوتبال شهرستان نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: زمان دارد از دست می رود. آن چه در این مقطع حائز اهمیت است انتخاب سریع سرمربی و هیئت مدیره تیم است. قاسمی گفت: محمود فکری یا عبدالله ویسی هر کدام معایب و نقاط قوتی دارند اما مشکل ما در حال حاضر تامین منابع مالی ست. قاسمی ادامه داد: به اعتقاد بنده در هیئت مدیره جدید در صورتی که قانون اجازه بدهد باید یک یا دو نفر از مسئولین شرکت بهره برداری نفت و گاز حضور داشته باشند تا بتوان از این ظرفیت استفاده کرد… قاسمی با بیان این که ما تجربه یک فصل لیگ برتر را داریم. تجربه تلخ بی پولی، که دیگر نباید تکرار شود. یک فصلی که حتی هزینه تامین خرید آب معدنی را هم نداشتیم و بازیکن خارجی ما با شیلنگ آب می خورد. این پیشکسوت ورزشی با بیان این که باید با تمام وجود از کیوان بابادی مدیرعامل جدید حمایت کنیم و به ایشان اجازه بدهیم برنامه هایش را پیاده کند به سخنان خود پایان داد.

یوسف خدامرادی یکی دیگر از پیشکسوتان فوتبال و از خبرنگاران ورزشی مسجدسلیمان نیز در این ارتباط گفت: مشکلات نفت مسجدسلیمان با توجه به الزامات A.F .C، سازمان لیگ و قوانین موضوعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران بی شمار هستند و  هرکس که ادعا کند یک تنه تمامی مشکلات را از سر راه برخواهد داشت در میدان عمل شرمنده هواداران خونگرم تیم خواهد شد. وی گفت من پیشنهاد می کنم:

اولا مراتب اخذ مجوز ادامه فعالیت سرمایه های انسانی و فررندان مسجدسلبمان در وزارت نفت و شرکت ملی نفت متاطق نفتخیر جنوب مثل مهندس رامین حاتمی، مهندس هدایت یزدی،مهندس رضا احمدپور و…. در بدنه هیئت مدیره نفت توسط نماینده پرتلاش شهرمان مهندس عسکر ظاهری (با توجه به عضویت ایشان در کمیسیون انرژی مجلس که با توجه به توانمتدی های عسکرظاهری که یک برگ برنده می باشد ) صورت بپذیرد ؟! این مهم کم ترین توقع و البته حق شهروندان و مجموعه موسسه! نفت از وزارت نفت است و در این خصوص لازم است وزارت نفت M.i.S را با هیچ شهر دیگری در مقام مقایسه قرار ننهد؟ که با تزریق قریب دو میلیارد بشکه نفت خام، میلیاردها فوت گاز و افزون بر این ها میعانات نفتی طی یکصد سال گذشته به اقتصاد ملی، اولا قیاسی از اساس اشتباه خواهد بود و ثانیا اگر خدمات مسجدسلبمان به اقتصاد ملی در افزون بر یکصدسال گذشته با هر شهر و کلانشهر دیگری (حتی تهران، اصفهان و تبریز ) در کفه ترازو قرار گیرد چونان پر کاه و زلزله نه ریشتری آن ها را به آسمان پرتاب خواهد کرد. ما ار وزارت نفت، شرکت نفت مناطق نفتخیز جنوب و… طلبکاریم و به حق هم طلبکاریم. وی ادامه داد: در کنار هیئت مدیره، تشکیل کمیته فنی حقیقی (نه خیالی) متشکل از پیشکسوتان مسجدسلیمانی و مربیان با دانش خوزستانی جهت پاسخگو بودن مربی و کادر فنی در زمان های مورد نیاز نیز امری لازم و واجب است.

وی ادامه داد: هم اکنون که مدیرعامل جوان ( و فعلا موقت باشگاه تا تشکیل هیئت مدیره جدید ) در حال مذاکره با مربیان و مطالعه برنامه های پیشنهادی آنان است لازم است تا: اولا مشاوران قوی به خصوص از حیث فنی( جهت مطالعه سریع و بدون فوت وقت برنامه های پیشنهادی) درکنار ایشان قرار گیرتد.

ثانیا: هم مهندس کیوان بابادی و هم دیگر گزینه های محتمل مدیر عاملی برنامه های قابل تحقق (و نه آرمانی محض غیر فابل تحقق ) خود را به هیبت مدیره ارائه دهند و در فضایی علمی قابل حصول ترین برنامه انتخاب و ارائه دهنده آن مدیر عامل شود . (اهالی فوتبال کمترین قصور و توجیه و کوتاهی را از مدیر عامل باشگاه در عدم تحقق برنامه هایش که حداقل در فصل جاری لیگ برتر بقای زردپوشان در لیگ برتر را سبب شود، نخواهند پذیرفت و نخواهند بخشید).

خدامرادی گفت: بنده بالشخصه اولویت اولم محمود خان فکری (به شرط ارتقاء کیفی کادر فنی ) می باشد؟ چراکه ایشان: ۱- شایستگی خود را با افزون بر سی و دو هفته صدر نشینی قاطع و بلامنازع در ماراتن طولانی و طاقت فرسای لیگ آرادگان به منصه ظهور رساند. ۲ – اعتراف می نمایم از دیدگاه بنده بعد از زنده یاد پرویز دهداری، استاد مجید باقری نیا با دانش ترین و شایسته ترین مربی خوزستانی است، مع الوصف همین استاد باقری نیا وقتی جهت سرمربیگری نفت در لبگ برتر گزیده شد! علیرغم تمامی عرق، تعصب و علاقه ای که به ایشان داشتم (و کماکان دارم) آن را انتخابی نامناسب توسط کادر نفت و اجحاف به بهروز خان مکوندی که تیم را علیرغم همه ناملایماتی ها به لیگ برتر رسانده بود دانستم. البته این مهم مطلقا از شایستگی دیگر گزینه های سرمربی گری منجمله عبدالله ویسی، پرویز مظلومی، داریوش یزدی، بهروز مکوندی و گزینه های محتمل برون استانی چون یحیی گل محمدی، فرهاد کاظمی، فیروز کریمی و…. نخواهد کاست. بعد از ایشان اولویت بنده به کادرفنی توانمند و مظلوم سال گذشته استقلال خوزستان(عبدالله ویسی و بهروز مکوندی) و سپس داریوش یزدی خواهد بود. ضمن این که در صورت عدم حضور داریوش یزدی در کادر فنی حتماً و حتما از دانش والای ایشان در کمیته فنی استفاده گردد. البته برخودم واجب می دانم، از حمایت ها، تلاش های صادقانه و دامنه دار و گسترده علی عسکر ظاهری، مهندس قباد ناصری، مهندس هدایت یزدی، رضا احمدپور خانی، روح الله بهمنی، داریوش حسن پور، مهران نصیریان دوست، حسین فرجی، محمود فکری و کادر فنی تیم، قشر زحمتکش و بی ادعای لیدر ها و نیر هواداران پرشور نفت مسجدسلیمان کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم…

علی ایحال انتظار می رود هر چه سریع تر وضعیت تیم فوتیال نفت مسجدسلیمان و تکلیف سرمربی و اعضای هیئت مدیره و از همه مهم تر منابع مالی تیم مشخص شود تا این نگرانی که تیم محبوب زاگرس نشینان دچار سرنوشتی همچون گذشته نگردد به پایان برسد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=33914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.