• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 11751اخبار امروز : 0
3

نشست خبری رییس جمعیت هلال احمر با اهالی رسانه مسجدسلیمان + تصاویر

  • کد خبر : 33456
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- به مناسبت هفته هلال احمر و با حضور اهالی رسانه، خبرنگاران و مدیران مسئول سایت های خبری شهرستان مسجدسلیمان نشست مطبوعاتی ریاست این اداره در ساختمان هلال احمر شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان شاپور باقری رییس جمعیت هلال احمر مسجدسلیمان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- به مناسبت هفته هلال احمر و با حضور اهالی رسانه، خبرنگاران و مدیران مسئول سایت های خبری شهرستان مسجدسلیمان نشست مطبوعاتی ریاست این اداره در ساختمان هلال احمر شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان شاپور باقری رییس جمعیت هلال احمر مسجدسلیمان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته هلال احمر گفت: هلال احمر یک سازمان غیر انتفاعی و عام المنفعه است که دو سیاست کلی آموزش همگانی و امداد و نجات را دنبال می کند. وی ادامه داد:. هلال‌احمر طبق وظایف ذاتی خود باید در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله، جنگ و غیره در داخل و خارج مرزها به امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان این حوادث کمک کند.

باقری گفت: ساختار هلال احمر از چند واحد تشکیل شده است مثل: واحد امداد و نجات، جوانان، آموزش، داوطلبان و… که در واحد امداد خدمات امدادی درمانی به آسیب دیدگان جنگ، سوانح و  همچنین بلایای طبیعی ارائه می شود و یا واحد خدمات داوطلبانه با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر از طریق سازماندهی و بهره گیری از توان و مساعدت افراد و اقشار توانمند تشکیل گردیده است. رییس جمعیت هلال احمر مسجدسلیمان همچنین جذب و سازماندهی، آموزش و پژوهش، امور اجتماعی و فرهنگی را نیز جز وظایف واحد جوانان این جمعیت خواند و گفت: تمام کارهای طراحی، برنامه ریزی و نظارت بر برنامه های آموزشی مدرسان مربیان و اعضاء در این بخش انجام می شود…

شاپور باقری در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با عملکرد اداره تحت امر خود گفت: طی چند ماهی که بنده افتخار داشتم به عنوان مسئول این اداره انجام وظیفه کنم ساماندهی و تعمیر و تجهیز فضای اداری، تعمیر خودروهای امدادی، تجهیز پایگاه سه راهی لالی، ساماندهی و آموزش نیروهای داوطلب،انجام شد. وی اامه داد: در بحث واحد امداد و نجات مسجدسلیمان نیروهای توانمدی دارد به طور مثال در حادثه زلزله کرمانشاه نیروهای ما فعالیت بسیار خوبی داشت و علاوه بر اعزام نیرو در جمع آوری کالاهای مورد نیاز و رساندن آن به دست مردم بسیار کوشا بود.

وی در ارتباط با طرح هر خانواده یک امدادگر نیز گفت: آموزش به خانواده‌ها جهت کمک به حادثه دیده مهم ترین اولویت کاری هلال احمر بوده تا بتوانیم به ازای هر خانواده یک امدادگر داشته و طرح “هر خانواده یک امدادگر” را اجرا کنیم. وی با دعوت از همه جوانان نسبت به فعالیت در جمعیت هلال احمر گفت: فعالیت‌های داوطلبانه و تقویت سازمان جوانان از طریق ایجاد بسترهای لازم امکان پذیر است که امیدواریم خانواده ها خصوصا جوانان از چنین طرح هایی حمایت کنند.

رییس جمعیت هلال احمر در ارتباط با نیاز شهرستان به پایگاههای امدادی نیز گفت: با تلاش و پیگیری های مهندس ظاهری نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، علیرضا گوروئی فرماندار شهرستان و دکتر خدادادی مدیرکل هلال احمر خوزستان امسال شاهد کلنگ زنی دو پایگاه در سه راهی عنبر و سه راهی گلگیر خواهیم بود. وی ادامه داد: از آن جایی که مسجدسلیمان بر روی گسل زلزله قرار دارد می طلبد که امکانات و تجهیزات این اداره بروز شوند که بحمدالله در حال انجام این کار می باشیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=33456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.