• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 11751اخبار امروز : 0
3

راه اندازی پارک موزه گنجینه نفت موجب رونق اقتصادی، اشتغال زایی و توسعه مسجدسلیمان می شود

  • کد خبر : 33445
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- مسجدسلیمان زادگاه نفت است و قدیمی ترین تأسیسات فرآورش این ماده حیاتی برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه در این شهر شکل گرفت و ایجاد شد. این تأسیسات با گذشت ۱۱۰ سال از فعالیت صنعت نفت در کشورمان به متاعی ارزشمند و گران بها مبدل شده اند و به عنوان […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- مسجدسلیمان زادگاه نفت است و قدیمی ترین تأسیسات فرآورش این ماده حیاتی برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه در این شهر شکل گرفت و ایجاد شد. این تأسیسات با گذشت ۱۱۰ سال از فعالیت صنعت نفت در کشورمان به متاعی ارزشمند و گران بها مبدل شده اند و به عنوان تاریخچه ی این صنعت قرار است در قالب راه اندازی موزه مورد بازدید علاقمندان قرار گیرد.

ابوذر شجاعی برجوئی رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با اعلام این مطلب اظهار داشت: به منظور حفظ این بخش از تاریخ صنعت کشورمان وزارت نفت تصمیم به ایجاد موزه گنجینه نفت در این شهر گرفت و تأسیسات و اماکن تاریخی همچون چاه شماره یک، نخستین کارخانه تقطیر، نخستین پالایشگاه، نخستین کارخانه گوگرد سازی، نخستین کارخانه تولید برق و چشمه های طبیعی نفت در منطقه سی برنج به عنوان اجزای این موزه تعریف و عملیات اجرایی ساختمان اصلی آن پس از یک وقفه در نیمه ی دوم سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

وی افزود: ساختمان اصلی شامل ۴ بخش در مجموع زیربنایی حدود ۳۸۵۰ متر مربع و پیشرفت فیزیکی فراتر از ۸۰ درصد است و تا پایان نیمه ی نخست سالجاری این طرح به سرانجام برسد و اسناد و اشیای تاریخی مرتبط با تاریخچه صنعت نفت مورد بازدید علاقمندان قرار بگیرد. شجاعی در خصوص وضعیت اسناد و مدارکی که قرار است در این موزه در معرض مشاهده عموم قرار گیرند اظهار داشت: تعداد زیادی از مکاتبات و اسناد اداری مربوط به دهه های گذشته که ارزش تاریخی و استنادی دارند از بایگانی این شرکت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خارج و در اختیار مرکز موزه های وزارت نفت قرار گرفته اند تا کارشناسان آن مرکز نسبت به پایش و انجام اقدامات مربوطه اقدام و سپس جهت استفاده عموم در اختیار موزه نفت مسجدسلیمان قرار گیرد.

ابوذر شجاعی برجوئی افزود: در کنار این پروژه ، احداث پارک موزه برق تمبی در مجاورت نخستین کارخانه برق با پیگیری مدیرعامل محترم مطرح و با هدف توسعه اماکن تفریحی و گسترش فضاهای رفاهی شهروندان تأمین اعتبار و عملیات اجرایی آن از نیمه ی دوم سال گذشته آغاز شده است.  وی ادامه داد: این پروژه در زمینی به مساحت ۸۰۰۰۰ متر مربع در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی آن از ۶۵ درصد فراتر رفته و شامل ترمیم و بهسازی محوطه کارخانه برق تمبی،ایجاد چشم اندازی زیبا برای ورودی موزه کارخانه برق، ایجاد فضای سبز و فضای تفریح بچه ها به همراه پارکینگ خودرو و نمازخانه و سرویس های بهداشتی می باشد.

سخنگوی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در پایان اظهار داشت: راه اندازی موزه گنجینه نفت که با همت مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره ی این شرکت و با همکاری مرکز موزه های وزارت نفت با جدیت در حال پیگیری است فرصت مناسبی را برای توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی و اشتغالزایی جهت جوانان فراهم می آورد . ضمن آنکه با افتتاح این موزه برخی دیگر از زیرساخت های رفاهی و عمرانی منطقه شامل جاده، فرودگاه، هتل، مهمانسرا ، بازار صنایع دستی و گردشگری تحولات مناسب و رو به رشدی خواهند داشت و می شود اظهار نمود که به سرانجام رسیدن پارک موزه موجب تغییر و تحولات اساسی و مناسبی در همه سطوح خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=33445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.