• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
1

دیدار چهره به چهره مدیران صندوق اعتباری هنر با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه مسجدسلیمان، لالی و اندیکا

  • کد خبر : 32732
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۹:۲۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان– در ادامه برنامه های دیدار و حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور مدیران صندوق اعتباری هنر با سفر به استان خوزستان با فعالان فرهنگی و هنری شهرستان های مسجدسلیمان، لالی و اندیکا دیدار کردند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران،  مسجدسلیمان به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان– در ادامه برنامه های دیدار و حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور مدیران صندوق اعتباری هنر با سفر به استان خوزستان با فعالان فرهنگی و هنری شهرستان های مسجدسلیمان، لالی و اندیکا دیدار کردند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران،  مسجدسلیمان به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای استان خوزستان با توجه به جاذبه های طبیعی و بهره مندی از منابع نفتی، معدنی و طبیعی هنرمندان بسیاری از ایل بختیاری را در خود پرورش داده است که با وجود محرومیت ها در صحنه های فرهنگی، هنری کشور خوش درخشیده اند.

به دنبال سیاست های جدید صندوق اعتباری هنر بر لزوم شناسایی و حمایت از هنرمندان مناطق کم تر برخوردار، نمایندگان این صندوق با بیش از ۱۰۰ نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران شهرستان های مسجدسلیمان، لالی و اندیکا  دیدار کردند.

در این دیدار که با حضور حمید حیدری سورشجانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان صورت پذیرفت مشکلات بیمه ای، تکریم و مستمری هنرمندان مورد بررسی قرار گرفت. همچنین بر ایجاد مطالبه و احساس مسئولیت از سوی اهالی فرهنگ و هنر تاکید کردند.

مدیران صندوق اعتباری هنر در این سفر با تاکید بر وظیفه ذاتی صندوق در حمایت از اهالی فرهنگ و هنر، در خصوص حل مشکلات بیمه ای و معیشتی اهالی فرهنگ و هنر در چارچوب و ظایف و مسئولیت ها صندوق قول مساعد دادند.

مصوبات این جلسه:

۱- همه هنرمندان فعال زیر پنجاه سال در صورت داشتن تاییدی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن تحت پوشش بیمه هنرمندان قرار گیرند.

۲- کلیه هنرمندان پیشکسوت و از کار افتاده بالای ۵۵ سال می توانند مشمول دریافت مستمری ماهانه تاپایان عمرگردند.

۳- به هنرمندان فعال متقاضی وام و تسهیلات تا سقف ۷میلیون تومان بدون دریافت سود و کارمزد اعطا می گردد.

۴-تقبل پرداخت یک ساله حق بیمه تکمیلی هنرمندان از کار افتاده و پیشکسوت بالای ۵۵ سال در سال آینده توسط صندوق اعتباری حمایت از هنر

۵-پرداخت مبلغ ۴۰میلیون تومان به ۸ انجمن فرهنگی هنری فعال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان.(هرانجمن ۵ میلیون تومان).

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=32732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.