• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
3

گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان:
با حضور نماینده مردم و استاندار خوزستان جلسه ی شورای اشتغال شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد +تصاویر

  • کد خبر : 31387
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۴۲

علی عسگر ظاهری: شدیداً از آمار ارائه شده نرخ بیکاری در مسجدسلیمان گله مندم. آمار ارائه شده کشور غیر قابل قبول و با واقعیت مطابقت ندارد. استاندار خوزستان: پروژه راه مسجدسلیمان به بازفت که به دلیل مشکلات مالی در مقطعی متوقف شده بود ظرف دو هفته آینده مجددا فعال خواهد شد. فرماندار مسجدسلیمان: صنعت نفت […]

علی عسگر ظاهری: شدیداً از آمار ارائه شده نرخ بیکاری در مسجدسلیمان گله مندم. آمار ارائه شده کشور غیر قابل قبول و با واقعیت مطابقت ندارد.

استاندار خوزستان: پروژه راه مسجدسلیمان به بازفت که به دلیل مشکلات مالی در مقطعی متوقف شده بود ظرف دو هفته آینده مجددا فعال خواهد شد.

فرماندار مسجدسلیمان: صنعت نفت همچنان اولویت اول اقتصادی منطقه است. استقرار صنعت تانکسازی ظرفیت بالقوه ای ست که علاوه بر کاربردهای نظامی می توان از ظرفیت آن در سایر بخش ها نیز استفاده کرد…

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- با حضور علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به همراه جمعی از معاونین ایشان، علیرضا گوروئی فرماندار و مدیران اجرایی شهرستان جلسه ی شورای اشتغال مسجدسلیمان در سالن همایش های باشگاه نفت این شهرستان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان علی رضا گورویی فرماندار مسجدسلیمان در سخنانی اظهار کرد: مردم مسجدسلیمان با رای ۷۴ درصدی به دولت تدبیر و امید اعتماد کردند و دولت نیز با تلاش و همراهی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی گام های بسیار خوبی جهت حل مشکلات مردم برداشته است. رییس شورای تامین شهرستان ادامه داد: اگر چه ما هنوز بالاترین نرخ بیکاری را در سطح استان داریم اما بر اساس آمار منتشر شده نرخ بیکاری شهرستان از ۴۳ و نیم درصد به ۲۲ و نیم درصد کاهش یافته است. گوریی ادامه داد: کارهای خوبی در شهرستان انجام شده است. فاز اول پتروشیمی در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و فاز ۱ آلومینیوم نیز به پایان رسیده وبه زودی رسما به بهره برداری خواهد رسید. گوروئی گفت: مسجدسلیمان یک تفاوت اساسی با دیگر شهرستان ها دارد و آن هم این است که ظرفیت های خالی بسیاری در شهرستان وجود دارد که با استفاده بهینه می توان از هرز روی منابع جلوگیری نماییم. فرماندار مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقدامات اولیه برای راه اندازی فاز۲ کارخانه سیمان انجام شده است که اگر بتوانیم برای راه اندازی آن تسهیلاتی در نظر بگیریم حدود ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت و می تواند نقش موثری در اشتغال منطقه داشته باشد…

گورئی گفت: نرخ مشارکت ما از ۳۵ درصد به ۴۶ درصد افزایش داشته است که نشان می دهد دولت گام های مثبتی برداشته است. وی ادامه داد: صنعت نفت همچنان اولویت اول اقتصادی منطقه است. استقرار صنعت تانکسازی ظرفیت بالقوه ای ست که علاوه بر کاربردهای نظامی می توان از ظرفیت آن در سایر بخش ها از ان استفاده کرد…

به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد فرخنده حضرت رسول اکرم(ص) گفت: بنده شدیداً از آمار ارائه شده نرخ بیکاری در مسجدسلیمان گله مندم. به اعتقاد بنده آمار ارائه شده کشور آمار غیر قابل قبولی ست و با واقعیت مطابقت ندارد. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نمی خواهیم صورت مسئله را پاک کنیم. بیکاری در شهرستان ما اگر بالای ۴۳ و نیم درصد نباشد یقیناً کمتر نیست. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شهرک صنعتی حدود ۵۲ واحد وجود دارد که تنها یک واحد آن فعال می باشد. ظاهری ادامه داد: از استاندار محترم می خواهم علیرغم همه تلاش هایی که داشته است کمک کند چرا که فضای بیکاری در مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل بسیار متفاوت از شهرهای دیگر استان است. بسیاری از خودکشی ها ناشی از بیکاری ست که باید در این ارتباط چاره اندیشی شود…

دکتر غلامرضا شریعتی نیز در پایان نشست شورای اشتغال شهرستان مسجدسلیمان که در سالن همایش های باشگاه نفت این شهرستان برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران گفت: مهم ترین دغدغه کشور و مسئولان نظام بحث اشتغال است و در این راستا دولت طرح اشتغال فراگیر را در ۳۴ دسته پیشبینی کرده و توسعه مشاغل خانگی و مشاغل روستایی را هم با اختصاص تسهیلات کم بهره مد نظر قرار گرفته است.

استاندار خوزستان افزود: علاوه بر این تسهیلات که برای کل کشور در نظر گرفته شده است توافقی با بانک ملی کشور برای استان خوزستان منعقد شده که بر اساس آن تسهیلات کم بهره به صنایعی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند یا صنایعی که نیاز به سرمایه در گردش دارند و همچنین شرکت های دانش بنیان اعطا خواهد شد.

شریعتی توضیح داد: با توجه به نرخ بیکاری در شهرستان مسجدسلیمان این تسهیلات در این شهرستان با بهره ۵ درصد محاسبه خواهد شد.استاندار خوزستان تصریح کرد: در نشست شورای اشتغال شهرستان مسجدسلیمان تصویب شد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان به عنوان معین شهرستان مسجدسلیمان در بحث توسعه اشتغال فعالیت ویژه و متمرکز نماید.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: باید همه دست به دست هم دهیم و کمک شود صنعت پتروشیمی و پتروپالایش مسجدسلیمان با سرعت پیش رود و توسعه پیدا کند.

استاندار خوزستان با بیان این که همراه با نماینده شهرستان در صندوق توسعه ملی حاضر شدیم و مصوبه تسهیلات ۲۵ میلیون یورویی برای فاز دوم آلومینیوم سازی مسجدسلیمان را اخذ نمودیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه ال سی آن هم گشایش یافته و توسط یک شرکت اتریشی به صورت فاینانس اجرا خواهد شد.

شریعتی ادامه داد: انتظار است صنایع پایین دست آلومینیوم از سوی بخش خصوصی گسترش پیدا کند و آموزش های لازم به جوانان منتقل شود.

استاندار خوزستان در خصوص زمان بهره برداری از فاز اول آلومینیوم سازی مسجدسلیمان عنوان کرد: این پروژه به مراحل پایانی رسیده و انشاالله در آینده نزدیک با حضور معاون اول محترم رئیس جمهور رسما به بهره برداری خواهد رسید.

شریعتی با اشاره به این که شروع توسعه کشور از مسجدسلیمان بوده و این موضوع بار مسئولیت ما را در قبال این شهرستان دوچندان می کند اظهار کرد: شرایط لازم برای کاهش نرخ بیکاری در شهرستان مسجدسلیمان فراهم شده و برای رسیدن به این هدف باید همت ویژه ای به خرج داده شود؛ مقرر شد شهرستان مسجدسلیمان به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و نهایت تلاش برای بهبود شرایط و ایجاد رونق و بهبود فضای کسب و کار انجام شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در حوزه مشاغل خانگی و مشاغل روستایی انتظار است مسئولان شهرستانی پرونده های مربوطه را در اسرع وقت آماده نمایند و متقاضیان دریافت تسهیلات را راهنمایی نمایند همچنین صنایع پایین دست و پشتیبان نفت باید در مسجدسلیمان توسط فرماندار و سایر مسئولان مورد حمایت قرار گیرد.

شریعتی در خصوص پروژه های راه سازی مربوط به مسجدسلیمان بیان کرد: در خصوص پروژه جاده ملاثانی به مسجدسلیمان سال گذشته از وزیر محترم نفت دستور گرفتیم ۲۰ درصد از هزینه اجرای پروژه توسط وزارت نفت به موازات پیشرفت پروژه پرداخت شود و امسال هم از سازمان برنامه و بودجه صورت جلسه گرفتیم که مبلغ ده میلیارد تومان از صندوق خزانه به این پروژه تخصیص یابد.

استاندار خوزستان افزود: باید سریع تر مناقصه این پروژه برگزار شود و پیمانکار این پروژه مشخص شود البته یک ایراد توسط سازمان محیط زیست بر این پروژه گرفته شد که منجر به تاخیر در اجرای پروژه شد اما در عین حال آن مشکل زیست محیطی را حل کردیم.

شریعتی ادامه داد: پروژه راه مسجدسلیمان به بازفت که قبلا فعال شده بود به دلیل مشکلات مالی در مقطعی متوقف شد که هم اکنون تامین مالی پروژه انجام شده است و ظرف دو هفته آینده مجددا فعال خواهد شد؛ فعال شدن این نوع پروژه ها به موضوع اشتغال و در ایجاد زیر ساخت های توسعه کمک خواهد کرد.   استاندار خوزستان در مورد پروژه فرودگاه مسجدسلیمان گفت: پیچ و خم های اداری زیاد در این پروژه طی شده است و در مراحل نهایی قرار داد.

شریعتی در پاسخ به برخی انتقادات در مورد نحوه استخدام شرکت نفت و آموزش پرورش گفت: در زمینه نحوه استخدام در شرکت نفت انتقاداتی شکل گرفته است که این مساله را منتقل نموده ام و این موضوع در حال پیگیری است. در مورد بحث مربوط به استخدام در آموزش و پرورش آنچه اهمیت دارد این است که به هر شکل موفق شدیم مجوز جذب ۳۲۰۰ نفر را در مدت کوتاهی اخذ نماییم البته ممکن است در برخی موارد اشکالاتی بوده باشد چون در مدت کوتاهی این کار انجام شده است اما همین که ۳۲۰۰ نفر از جوانان این استان مشغول به کار شدند جای خرسندی دارد و کار ارزشمندی انجام شده است.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=31387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.