• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
2

اوضاع وخیم برخی مدارس در خوزستان
مدرسه بدون سقف دانش‌آموزان منطقه شاهزاده عبدالله +تصاویر

  • کد خبر : 30969
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- منطقه شاهزاده عبدالله شهر اندیکای شهرستان مسجدسلیمان ۲۰ مدرسه دارد که تنها ۵ مدرسه صاحب بنا هستند و دانش‌آموزان این مدارس در گرما و سرما سرپناهی جز چادر ندارند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به نقل از فارس، همه چیز از یک گروه سرود شروع شد، گروه سرود […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- منطقه شاهزاده عبدالله شهر اندیکای شهرستان مسجدسلیمان ۲۰ مدرسه دارد که تنها ۵ مدرسه صاحب بنا هستند و دانش‌آموزان این مدارس در گرما و سرما سرپناهی جز چادر ندارند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به نقل از فارس، همه چیز از یک گروه سرود شروع شد، گروه سرود روستای تاچل علیشیر، حنجره‌هایی که با مظلومیت سرود امید خواندند و اندکی پس از آن، گروه مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن محمد رسول‌الله(ص) تهران به فکر اجرای مشترک با آن ها افتاد.

رحیم قربانی مسئول این گروه اظهار داشت: ابتدا اسفندماه سال گذشته برای کار فرهنگی به این روستا رفتیم و می‌خواستیم از گروه سرود دانش آموزان روستای تاچل تقدیر کنیم اما مردم این روستا وقتی گروه رسمی ما را دیدند، فکر می‌کردند مقامات بالای نظام به آنجا سفر کرده‌اند، چون اولین گروهی بودیم که از تهران به آنجا پا گذاشته بودیم، مردم مشکلات خود را با ما مطرح می‌کردند و پس از دیدن محرومیت‌ها و شنیدن حرف‌های مردم گروه محمد رسول‌الله(ص) تصمیم گرفت یک گروه جهادی را تشکیل داده و برای رفع محرومیت مردم این منطقه کمک کند.

وی افزود: محرومیت در منطقه شاهزاده عبدالله شهر اندیکا موج می‌زند؛ مشکلات بهداشتی، آموزشی و رفاهی در این منطقه فراوان است، زمانی که فقر و محرومیت این مردم را در شبکه‌های معدود اجتماعی که در اختیار داشتیم، انعکاس دادیم مردم شروع به کمک به آن ها کردند و این کمک‌ها مجموعاً بیست میلیون تومان شد و با همین مقدار کم کار را شروع کردیم.

ربانی ادامه داد: بازسازی مدرسه روستای تاچل و اعزام ۳۳ دانش‌آموز آن برای اولین بار به مشهد، از اولین اقداماتی بود که با این بودجه کلید خورد اما وقتی بقیه روستاهای این منطقه را دیدیم فهمیدیم شرایط آنها بدتر است، منطقه شاهزاده عبدالله نزدیک ۲۰ مدرسه دارد که تنها ۵ تای آن صاحب بنا هستند و دانش‌آموزان برای تحصیل مجبورند زمستان و تابستان در فضای باز یا زیر چادر باشند!

اکنون بازسازی مدرسه روستای تاچل مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند اما ساخت مدرسه برای بقیه روستاهای این منطقه نیاز به بودجه بیشتری دارد؛ پس از انتشار گزارش پیشین تحت عنوان «اینجا مدارس با هیزم گرم می‌شوند/ دانش‌آموزانی که در کلاس‌های سنگی و چادری درس می‌خوانند+تصاویر» بسیاری از مردم نیکوکار برای کمک اعلام آمادگی کردند و تقاضای اعلام شماره حسابی برای دریافت کمک‌ها را داشتند.

شماره حساب بانک انصار به نام «گروه قرآنی جهادی محمد رسول الله(ص)» برای کمک به مدرسه‌سازی مناطق محروم «۱۸۱۳۷۵۸۶۰۶۰۶۲۰۲۳۳» و شماره کارت «۶۲۷۳ـ ۸۱۱۰ ـ۸۴۶۷ ـ۵۹۸۹» برای دریافت کمک‌های مردم نیکوکار کشور اعلام می‌شود. سوز سرما در کوهپایه‌های زاگرس در مسجدسلیمانی که اولین شهر نفت‌خیز کشور است به دلیل نبود نفت و گاز بسیار آزاردهنده است و درس خواندن زیر سقف آسمان یا چادر در این شرایط بسیار سخت است. کمک هم‌وطنان به این گروه جهادی می‌تواند گرهی، هرچند کوچک از مشکلات مردم این منطقه باز کند و محرومیت را از منطقه شاهزاده عبدالله بزداید.

 مدارس منطقه شاهزاده عبدالله، اندیکا

بازسازی مدرسه روستای تاچل

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=30969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.